Ez most nem a vad, sportos vezetés próbálgatása volt. Napok óta esik a hó, a lacházi repteret nem is takarítják, így viszont különösen meglepő tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak az új Opel Astra kapcsán.
Istenem, Lacháza... Azóta nem voltam a régi katonai reptéren, hogy utoljára itt forgattunk, nem is tudom, hány éve. A Bugyi elágazónál szerencsére még mindig hihetetlen a sós kifli az ABC-ben (ami valójában CBA), a reptér bejárata viszont máshová került. A népszabadságos Borisz kollégával még Pesten kikaptuk a flotta egyetlen német rendszámos autóját, egy piros 1,4-es benzines turbót, ami olyan volt, mint egy átlagos német tesztautó az Opelnél: tökéletes.
A kuplung kicsit furcsán fog, de ez az 1,4-es motor, mint az álom. Meredek rámpán sem kezd fuldokolni, városban épp elég rugalmas, országúton elfogadhatóan dinamikus – semmi különös, egyszerűen csak jó. Vannak erősebb 1,4-es turbó benzinesek (Fiat Bravo) és gyengébbek is (VW Golf), ha összehasonlítanánk a hármat, biztos megmondanánk, melyik a legjobb, így csak annyit mondhatok, jó az új Astra a kis benzines turbóval. Na persze érdekes kérdés, meddig, de addig biztos, mint egy korszerű dízel. És annál ezerszer kellemesebb partner, egy igazi kultúrlény. Nagy találmány, vagy legalábbis nagy újrafelfedezés a kisköbcentis benzines turbó: lehet hozni a szigorú környezetvédelmi normákat, miközben nem lesz oda az autózás öröme.
Az Opel komolyan vette a magyar bemutatót, hiszen mikor vágnák ki a rezet, ha nem az új Astra bemutatóján? Az új reptéri épület ablakait opelesre fóliázták, hatalmas sárga betűkből rakták ki az épület elé, hogy ASTRA, de mégis mi az ördögöt fogunk itt csinálni a tesztautókkal a hóban? Mielőtt kiderülne, a plazmatévén jó kis Amerikában felvett imidzsfilmek mennek, a válság óta a C szegmens is életképes kategória lett odaát. Egy csaj nyilatkozik egy étteremben, hogy mennyire sexy drive az új Astra, egy ápolt harmincas fószer pedig a so many high tech features-t dicséri, egyébként az autóban tényleg borzalmasan sok elektronikai gizmó van, a táblafelismerő Opel Eye-tól az állítható karakterisztikájú futóműig.
Az imidzsfilmek sorát egy George Clooney és egy Brad Pitt hasonmás által előadott, autós üldözéseket is gazdagon tartalmazó klip zárja. A darab rafináltan fejezi ki, hogy első pillantásra az Opel is felfogható prémiummárkaként, de azért maradt akkora távolság a BMW-től, mint mondjuk Jóskapista és Brad Pitt között. Miközben nyilván az autók vételára is hasonlóan arányul egymáshoz, mint a hasonmás és Brad gázsija.
Dános András, az Opel píárosa gyorsan megnyugtatta a közönséget, hogy megmarad a cég klasszik-gyakorlata, tehát a kifutó generáció az új modell bevezetése után is kapható lesz, már olcsóbban, Astra Classic néven. A kompakt Opelek 10. nemzedéke egyelőre ötajtósban kapható, az év vége felé érkezik majd a kombi és a háromajtós is. Az előddel kapcsolatban gyakori kritika volt, hogy kevés a rakodóhely. Az új Astra jobban belakható lesz, nagyobbak az ajtózsebek, több a pohártartó, variálhatóbb a csomagtartó is, bár a 280 literen elég sokat háborgott az olasz Quattroruote autós magazin. Viszont most már az Astrához is rendelhetnek olyan biciklitartó rendszert, ami a jelenlegi Corsában mutatkozott be.
Európai autóknál régi jó szokás a nagy motorválaszték, ehhez is lesz négy benzines és négy dízel, a paletta átlagemissziója 12 %-kal kevesebb, mint az előző generációé. De sejthetően Astrából is lesz gyári fogyasztástuning, az Insignia Ecoflexhez hasonlóan. Valamennyi motorvariánsnak sok sikert, hosszú életet és derűs öregséget kívánok, de ajánlani mindenkinek az 1,4-es benzines turbót ajánlom. Az 1,6-os benzines Szentgotthárdon készül, lokálpatriótáknak nyilván tökéletes választás, én mégis inkább egy nagymagyarországos matricával felszerelt kisturbót ajánlanék, nekik is. 140 ló, Essentia felszereltségben ötmillió, és abban már nagyon sok minden van. Az 1,3-as (95 LE) és az 1,7-es dízel (110 LE) kicsit drágább, 5,2 és 5,5 millió forint, egy okkal több az 1,4 turbo mellett, de mondok majd még más érvet is.
Lacházáig azért támadt néhány benyomás az autóról. A futómű kicsit jobban ráz, mint amennyire én szeretem, ebben a 17 colos kerekeknek is lehet része. A fűtés nem az igazi – vagy nekünk volt magas Borisz kollégával, vagy a kisturbó kevés hőt termel, de nehéz volt olyasmit elérni nála, mármint az Astránál, hogy na most akkor fújjon a lábunkra forró levegőt. Nem is nehéz volt, hanem igazából lehetetlen. A forma szép, de a szép formából nem lehet kilátni-szabály itt is érvényes. Hátrafelé abszolút esélytelen, ezt az is látja, aki csak kívülről nézi az új Astrát. Hátra-oldalra azért nem jó, mert a hátsó oldalablak elég kicsi, a középső tetőoszlop pedig irdatlanul széles.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
