Furcsa jelenségre lettem figyelmes, miközben mászkáltam a városban. Mivel szinte minden héten megyek valahova tesztautóval, így nem szokatlan, ha nézik a kocsit.
De most nézi a kutas, nézi, és odajön megkérdezni, hogy ez mi. Mert először azt hitte, Mégane vagy valami furcsa Clio. Valóban, a kocsihoz közeledve és benne ülve folyamatosan volt bennem egy olyan mintha érzés.
Válogatok a képek között, oldalról benéz Papp Tibi. Nézi-nézi a változó képeket, és azt mondja: ezt az autót már vezettem. Következő képen másik nézetből: mégse, ezen van szárny. Ekkor szörnyű gyanú ébredt bennünk, és összenéztük a két képet.
Nos igen, ez ugyanaz az autó, csak a magyar bemutató és a hozzánk kerülés között villámgyors fészliftként került rá egy szárny. Ettől még nem lett négy féklámpánk, mivel a szabályok miatt ilyenkor a hátsó szélvédő mögöttit kikötötték. Érdeklődésemre kiderült, hogy az amúgy nem széria hátsó szárny meg az oldalsó spoilerek valahogy lekésték a kocsit a bemutatón.
Mivel a téli idő megkívánta, elég sokszor kellett lemosnom a szélvédőt. Minden egyes mosás után még fél percig hallatszott, hogy a rendszer hol az egyik, hol a másik fényszórót mossa le. Ettől irtózatosan gyorsan elfogyott a mosófolyadék, jobban örültem volna, ha külön gombra rakják ezt a funkciót.
A tesztautóban lévő 1,5-ös dízel motort már számos modellben dicsértük, igazából majdnem mindegy, milyen a teljesítménye, szinte minden variációban egy jól sikerült motornak tűnik. Nem egy V8 Big Block, de a városban szaladgáláshoz, hétvégi telekjáráshoz olcsóért pont megfelel. Hideg reggeleken ugyan hangos kerepeléssel adja tudtunkra létét, de miután bemelegedett, minimális rezgéssel és hanghatással teszi a dolgát.