Baloccóban, a Fiat saját tesztpályályán próbáltuk ki a 147-es utódját, a Giuliettát. Van dízel és benzines, sőt, rögtön kihoztak egy 235 lovas sportváltozatot is.
A válság miatt sokan váltottak alsó-középkategóriás autóra. Egyesek nagyobb autójukat cserélték le, mások egy nagyból és egy kicsiből gyúrtak össze egy közepeset, a lényeg, hogy a Golf-kategóriás kocsik után nőtt az érdeklődés a válság óta. A hagyománytiszteleten túl talán ez is szerepet játszott abban, hogy a 147-es utódja ilyen szépen csengő nevet kapott.
A név azonban csak apróság ahhoz képest, mi minden történt a kis Alfával. A 147-est úgy, ahogy van, elfelejthetjük, a Giuliettának új a padlólemeze és hosszabb a tengelytávja, új a futóműve, a műszerfala, egyszóval nemcsak a neve különbözik az elődétől; ez egy teljesen új autó.
Bár valamicskét nőtt ugyan, a tömege megannyi új, könnyebb alkatrész miatt nem változott. A sajtótájékoztatón nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a fejünkbe verjék, a nagyobb tengelytáv miatt mennyivel több lett a hely az utastérben. Nos, én nem ültem a 147-esben, így csak annyit mondhatok a Giuliettában a kategória többi képviselőjéhez képest egyáltalán nem nagy a hátsó lábtér, egy 185 centis férfinak már úgy kell bepréselni magát saját maga mögé, és a kocsi sportos vonalai miatt hátul a fejtér is igen szűkös. A csomagtartó mérete átlagos, 350 liter.
Használati értékét tekintve tehát kizárt, hogy a Giulietta kategóriaelső lesz, viszont pont ugyanilyen egyértelmű az is, hogy ennél szebb, dinamikusabb dizájnt, ennél szerethetőbb, szívet melengetőbb formavilágot nem találunk semelyik riválisnál sem.
Az eleje megosztotta az újságíró kollégákat. Volt, aki bumfordinak, kicsit elnagyoltnak látta, nekem azonban nagyon tetszett. Jól mutat a sok domborítás a motorháztetőn, gyönyörű a két lámpa különös tekintettel a kicsiny négyzetekből kirakott ledsorra. A Giulietta orra sportos és elegáns, írnám, ha nem hánynék sugárban az autós újságírói közhelyektől; maradjunk inkább annyiban, hogy álomszép.
Nincs olyan szög, ahonnan megtörne a varázs, és ha valamiért, hát ezért felnézhetünk az Alfa Romeóra. Sehol nem tettek kompromisszumot, radikálisan lecsapták a tetővonalat is, nem foglalkoztak vele, hogy bent valamivel kevesebb lesz a fejtér, így néz ki jól és kész. Teljesen igazuk van. Biztosan sok vevőt elveszítenek majd emiatt, de legalább annyit nyernek is, biztos vagyok benne.
Ami a Giulietta fenekét illeti, itt már nem volt vita, ez mindenkinek tetszett tekintet nélkül korra, nemre és vallásra. Ezen a fotón jól látszik a féklámpa spirálja, ami egyrészt jópofa, másrészt összetéveszthetetlenné teszi a Giuliettát még éjszaka is.
Azt mondanom sem kell, hogy az utastér – ahogy azt az Alfa Romeótól megszokhattuk - különlegesen szép. A rádió sajnos kilóg a sorból, egyszerű, fekete műanyag, ezt leszámítva azonban az utolsó gombocskától a műszerfalon és a váltón át a kormányig meg az ülésekig minden osztályon felüli.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
