A beltér kellemes kinézetű, ugyan van némi ujjlenyomat gyűjtő alumínium felület a váltó körül, meg kissé borzalmas műkarbon a középkonzolon, de összességében nem olyan rossz. Fura volt az oldalablak párátlanítását hivatott szellőzőnyílás elhelyezkedése, kicsit mintha utólag jutott volna eszükbe, hogy lemaradt és gyorsan odabiggyesztették.
A másik számomra furcsa dolog a dupla gombos tetőablak. Biztos túltermelés volt nyomógombból, hogy a felemelést és a hátracsúsztatást külön gombbal oldották meg. Gombokból amúgy is számtalant találunk a középkonzolon, elsőre mindenki kicsit megijedt tőle. Persze meg lehet szokni, idővel. Amilyen bőség van elől, olyan puritán lett hátul. A hátsó utasok egy 12 voltos aljzatot és egy kis rekeszt kaptak, azért egy hátsó szellőzőt még el tudtam volna viselni. Ja nem, kaptak még egy könyöklőt is, pohártartóval.
A csomagtér kétszintes, alul kicsi meglepetéssel. Pótkerék nélküli megoldás volt, ezt már megszoktam. Viszont itt a rekeszekre osztott hungarocell tárolóba szemközt nézett velem egy teljesen pucér hangszóró, ami feltehetőleg a mély hangokért felelt a hangrendszerben. Kicsit veszélyes szerintem így elhelyezni, hiszen egy elkóborló csavarhúzó vagy esernyő simán kiszúrhatja a membránt. Amúgy a csomagtér 370 literes, amit egészen 1235 literig növelhetünk, persze ekkor már a tetőig pakoltuk a kocsit.
Ebben a modellben a legerősebb, kétliteres dízel került, ami 160 lóerős és 350 Nm-es. Ez kellemesen mozgatta a kocsit, és egész jól meglódult, ha odaléptem neki. Persze ilyenkor érdemes benyomni a Sport gombot, ami más hasonló feliratoktól eltérően nem csak a gázpedál reakciójával játszik, hanem a lengéscsillapítóval is. Ja és vörös lesz a háttérvilágítás. A Flex-Ride-nak nevezett rendszer sajnos nem széria, 250 000 forintunkba kerül. Persze, ha már elköltöttük a Cosmóra a 7 270 000 forintot, akkor igazán hozzácsaphatjuk már ezt is.
A turbódízel fogyasztása elfogadható lett, túlnyomó részt városi forgalomban 7,5 liter körül jött ki, ami nem olyan rossz egy 160 lóerős automatától, főleg ha a korábbi 1,7 literes 100 lóerős Meriva is ennyit evett vidéken. A hangja a kezdeti kerepelés után melegen ha nem is kellemesen duruzsolt, de egy gyújtáshibás macskadoromblásnak elment. Magasabb fordulaton pedig kifejezetten jó hangja volt.
A kocsi listaára majdnem 7,3 millió. Persze a Cosmót jó eséllyel kevesen fogják venni, annál inkább a Selectiont, ami 1,3-as dízellel 4,4, a legolcsóbb 1,4 benzinessel pedig 3,9 millióba kerül. A kategóriatársak közül a Golf 2.0 CR TDI Highline 6 sebességes DSG-vel 7,6 milló körül van, és 20 lóerővel gyengébb. A Ford Focus 2 literes dízele is gyengébb, viszont jóval olcsóbb, csak 6,3 millió forint Titanium felszereltségben. Igaz, kézi váltóval.