A beltér kellemes kinézetű, ugyan van némi ujjlenyomat gyűjtő alumínium felület a váltó körül, meg kissé borzalmas műkarbon a középkonzolon, de összességében nem olyan rossz. Fura volt az oldalablak párátlanítását hivatott szellőzőnyílás elhelyezkedése, kicsit mintha utólag jutott volna eszükbe, hogy lemaradt és gyorsan odabiggyesztették.
A másik számomra furcsa dolog a dupla gombos tetőablak. Biztos túltermelés volt nyomógombból, hogy a felemelést és a hátracsúsztatást külön gombbal oldották meg. Gombokból amúgy is számtalant találunk a középkonzolon, elsőre mindenki kicsit megijedt tőle. Persze meg lehet szokni, idővel. Amilyen bőség van elől, olyan puritán lett hátul. A hátsó utasok egy 12 voltos aljzatot és egy kis rekeszt kaptak, azért egy hátsó szellőzőt még el tudtam volna viselni. Ja nem, kaptak még egy könyöklőt is, pohártartóval.
A csomagtér kétszintes, alul kicsi meglepetéssel. Pótkerék nélküli megoldás volt, ezt már megszoktam. Viszont itt a rekeszekre osztott hungarocell tárolóba szemközt nézett velem egy teljesen pucér hangszóró, ami feltehetőleg a mély hangokért felelt a hangrendszerben. Kicsit veszélyes szerintem így elhelyezni, hiszen egy elkóborló csavarhúzó vagy esernyő simán kiszúrhatja a membránt. Amúgy a csomagtér 370 literes, amit egészen 1235 literig növelhetünk, persze ekkor már a tetőig pakoltuk a kocsit.
Ebben a modellben a legerősebb, kétliteres dízel került, ami 160 lóerős és 350 Nm-es. Ez kellemesen mozgatta a kocsit, és egész jól meglódult, ha odaléptem neki. Persze ilyenkor érdemes benyomni a Sport gombot, ami más hasonló feliratoktól eltérően nem csak a gázpedál reakciójával játszik, hanem a lengéscsillapítóval is. Ja és vörös lesz a háttérvilágítás. A Flex-Ride-nak nevezett rendszer sajnos nem széria, 250 000 forintunkba kerül. Persze, ha már elköltöttük a Cosmóra a 7 270 000 forintot, akkor igazán hozzácsaphatjuk már ezt is.
A turbódízel fogyasztása elfogadható lett, túlnyomó részt városi forgalomban 7,5 liter körül jött ki, ami nem olyan rossz egy 160 lóerős automatától, főleg ha a korábbi 1,7 literes 100 lóerős Meriva is ennyit evett vidéken. A hangja a kezdeti kerepelés után melegen ha nem is kellemesen duruzsolt, de egy gyújtáshibás macskadoromblásnak elment. Magasabb fordulaton pedig kifejezetten jó hangja volt.
A kocsi listaára majdnem 7,3 millió. Persze a Cosmót jó eséllyel kevesen fogják venni, annál inkább a Selectiont, ami 1,3-as dízellel 4,4, a legolcsóbb 1,4 benzinessel pedig 3,9 millióba kerül. A kategóriatársak közül a Golf 2.0 CR TDI Highline 6 sebességes DSG-vel 7,6 milló körül van, és 20 lóerővel gyengébb. A Ford Focus 2 literes dízele is gyengébb, viszont jóval olcsóbb, csak 6,3 millió forint Titanium felszereltségben. Igaz, kézi váltóval.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
