Ha én lennék a píáros, nem pazarolnám el Törökországot egy olyan autóra, mint az Opel Astra Sports Tourer. Elvinném a bemutatót, mondjuk Nové Mesto nad Váhomra, ez a kocsi ott is ütne. Isztambulba szervezném inkább az új Opel Combo bemutatóját, hogy legyen miről írnia szerencsétlen firkászoknak. Ez a kettő így egyszerre elég tömény volt.
Nem akarom azt mondani, hogy Törökország a világ legjobb helye, mert még talán Isztambul sem az, de egészen biztosan ott van valahol a topon – legalábbis annak, aki vágyik egy kis keleti káosszal beoltott, de még európai léptékű izgalomra. Törökország olyan, mint az első stage diving: becsukod a szemed, nagyot ugrasz, úgyis elkapnak, nem ejtenek le, ne félj, szuperül mulatsz majd.
Egy apró epizód az Astra kombi bemutatójáról: valahol az ázsiai oldalról közelítettük éppen Isztambult, egy kanyar után feltűnt a Boszporusz, én pedig megpillantottam egy festői erkélyt, kiteregetett ruhákkal, alatta a nagy falfelület. Az Isten – bocsánat Allah – is autófotó-háttérnek teremtette. Egy életem, egy halálom, leállítottam az autót a kétsávos út közepén, odébb rohantam, s egy utcatorkolatban guggolva lőttem, lőttem, lőttem…
Egyszer csak nagyot dudáltak a hátam mögött, én meg akkorát ugrottam, mint egy bakkecske. Törökországban mindig, mindenki dudál, lényegében unalmukban beszélgetnek így, amikor autóban ülnek, s közben senki nem dühös. Mulatságos lehetett, ahogy kilőttem, a nagydarab, atlétatrikós török csávó mellém gurult a Thaliával, kicsit leeresztette az ablakot és valamit magyarázott kifelé. Azt hittem, valami baja van, de nem, összetette a kezét, hajlongott, bocsánatot kért. Röhögtem, mondtam, semmi, semmi, ám ő kihajtott az utcára, megállt az Astra előtt, kiszállt, odajött, megint összetette a kezét, magyarázta, hogy dögmüköcerksündürlü, majd kezet fogott velem, megölelt, meglapogatott innen, onnan, megint kezet fogott, megint összetette a kezét, miközben mindketten röhögtünk. És utána többször is történt hasonló, zajongás, kötözködés, bocsánatkérés, röhögés, ez az alaphang a piacon, az utcán, a cédéboltban. Aranyosak, tényleg jó fejek.
Szóval jó a hangulat, a kaja őrületesen finom, a város gyönyörű, én még vezetni is szerettem ott. Persze, mindenki nyomul, de senki sem tartja fel a forgalmat, nincsenek szabályok, halad az egész, kicsit jobban figyelni kell, ennyi. Ha motoros gördeszkával kellett volna bejárnom a tesztútvonalat, akkor is élveztem volna.
De nem, nagyon átellenes végén voltunk a rendszernek. Az Opel Astra Sports Tourer – magunk között szólva: az új Astra kombi – bemutatóján. Amire az új Astra ismeretében, vélhetik, elég nehéz rosszat mondani. Hát ezért gondoltam, hogy jobb lett volna valami névtelen ipari porfészekbe tenni a bemutatót – hadd ragyogjon az új autó. Így viszont szétszakadtunk a sok jóban.
A hátsó ajtó első vonaláig ugyanaz az autó, mint az ötajtós, ami utána jön, azt Angliában tervezték hozzá. Raktérre – pár liter ide vagy oda nem számít alapon – akkora, mint az eggyel nagyobb Insignia, pakolhatóságra meg jobb is nála, mert ennél nem lógnak be az ajtónyílásba a zsanérok házai. Hogy ezt hogyan érték el kisebb méretben, legalább olyan jó formával?
Trükkel. Ha megnézik a kocsi körvonalait, észrevehetik, hogy elég vaskos a feneke, a hátrafelé keskenyedős és lejtős ablakvonallal meg az előrefelé dőlő tetőoszlopokkal érik el, hogy kecsesnek látsszon. Nem új a trükk, hiszen a Fiat a kombijainál (amiket anno szintén Sport Wagonként árult) évtizedek óta alkalmazza ezt a trükköt – gondoljanak csak a 131-esre, a Temprára vagy a 156-os Alfára, hiszen az is idetartozik.
Ez semmit nem von le az Opel-designerek zsenialitásából. Rég jött annyira harmonikus, egészében és részleteiben egyformán szép, kidolgozott kombi a piacra, mint az Astra Sports Tourer. Talán épp az Insignia volt a legutóbbi? Nincs rajta egy elrontott részlet, jól terpeszt, sportos, ügyesen csalja el a kombiságát, nem túloz, elegáns, mégis figyelemfelkeltő – erre nehéz lesz bárkinek rátenni egy lapáttal. Az össz tervezési hiba annyi, hogy jobbra előre ebből is szinte lehetetlen kilátni az ablak alakja miatt.
Röviden elismétlem, amit az új Astráról tudni kell, hiszen itt is ugyanazok állnak: ügyesen kitalált belső tér, kellő adag tárolórekesz, a feláras ergonomikus üléssel extra kényelmes utazás. A vezetőnek jól kezelhető minden, az egész kocsibelső egy finom díszítésekkel, jó minőségű anyagokkal, hibátlan stílusérzékkel összerakott cucc. És bár az autó nem olcsó, még annál a nemolcsónál is jóval drágábbnak érződik. Igaz, hogy a helykínálat nem kiemelkedően jó, de azért az utastér éppen elég tágas ahhoz, hogy négy felnőtt bármilyen sok száz kilométeres túrán komfortosan ellegyen benne.
Szuper az Astra Sports Tourer, de nem tökéletes. Lapozzanak, elmondjuk, miért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
