A sötétség hercege

Renault Trafic Passenger Black Edition 2.0 dCi – Opel Vivaro Tour Cosmo 2.5 CDTi

2010.12.17. 06:21 Módosítva: 2012.01.02. 16:21

Adatlap Renault Trafic Passenger Black Edition 2.0 dCi 115 - 2010

  • 1996 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 114 LE @ 3500 rpm
  • 300 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • 8 255 000 Ft

Adatlap Opel Vivaro Tour Cosmo 2.5 CDTI Tecshift - 2010

  • 2464 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 146 LE @ 3500 rpm
  • 320 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. szekvenciális (robotizált) automata
  • Végsebesség:
    170 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • 9 030 000 Ft

Az Opelben erősebb a motor, 146 lóerős, 2,5 literes CDTI, míg a Black Editionben meg kellett elégedni a 115 lóerős, 2 literes változattal. Sajnos a német modellbe valahogy bekerült a nyelvtörőnek is alkalmas nevű Tecshift robotizált automata, ami kissé lerontotta a vezetési élményt. Vannak az adaptív automaták, de ez adaptív vezetőt kívánt, mert erősen rá kellett hangolódni, hogy viszonylag simán válthassunk. Automata módban olyan lassan vált, hogy alacsonyabb sebességnél valóságos konga táncosokként vonagoltunk, a többi autós meg gondolom nézte, hogy milyen béna ez a marha. Végül általában kézzel váltogattam, illetve dugóban a hópihe módot használtam, minek következtében kettesből indult, így alacsony sebességnél nem váltogatott mindig vissza egyesbe. A testvérmodellnél tapasztaltak alapján kiindulva kézi váltóval igazán kellemes lehet vezetni, de ennek a megvásárlására csak nagyon nyomós indokkal lehetne rávenni.

A felhasználó tapasztalatai

Bár Népítéletünkben a Traficról és a Vivaróról is számos értékelés született, kiderült, hogy Motordokink asszonykája is egy Trafickal rója az utakat, igaz, teherautó változatban.

Klein Andrea, virágkötő mester

Az elsők között vettük meg, még csak nagyon kevés volt az utakon akkor, 2000-ben. Azóta a családban szolgál, főként én vezetem, most van benne 120 E km, semmilyen hibája nem volt. 1,9-es, dci motoros 100 vagy 120 lóerős, nem is érdekel igazán. Átlagban 6-7 között fogyaszt, de nagy terhet nem szállítok, szinte csak vágott virágokat, cserepeseket.

Könnyen pakolható, a raktérajtókat is könnyű kinyitni még akkor is, ha van valami az ember kezében. Nagyok a tükrei, könnyű velük tolatni. A fülke és a raktér közötti ablakot kivetettem, így az erős klímával a raktérbe rakott virágokat is tudom hűteni menet közben. Ez még nyáron is elegendő, nyilván napra azért nem kell parkolni. Személyautó helyett is használom, a mélygarázsokba is beállhatok, mert a tető nem magas, de az üléspozícióból könnyen átlátok az autók felett. Élvezem, hogy van egy markáns jelenléte az úton, a tempót simán tartom a személykocsikkal, sőt, nagyon könnyen előzök, mert a motor jól húz.

Nem kedvelem benne, hogy a gyerekülést nagyon nehéz bekötni, mert a dupla utasülés valójában inkább másfeles, mint dupla, így az övcsat majdnem a gyerekülés alá esik. Két felnőtt itt nem is igazán fér el. Állítani sem lehet ezt a kispadot, úgy kell rajta ülni, mint aki karót nyelt. Ezzel szemben a vezetőülés nagyon kényelmes, jó a kormány állása is, személyautós.

Vezetői szemmel a Renault kényelmesen vezethető volt, a halk, 115 lóerős motor teljesen elegendőnek bizonyult, még 6-7 emberrel emelkedőn is. Nem igazán lehetett vele száguldozni, de nem is arra való. A fogyasztása végül mindennapos használatban, –5– –10 fokban gyakran működő kályhával 10,3 liter lett, míg a Vivarónak a nagyobb motorral és a borzasztó váltóval is csak 9,5. Így esélyes, hogy kézi váltóval mindkét motor hasonlóan fogyaszt.

A műszerfal körül rengeteg tárolórekeszt, nyílást, lyukat találtam, bár a kesztyűtartón kívül mindegyik zárhatatlan. Viszont eddig még egyik kisbuszon se találtam merev csomagtértakarót, aminek főleg a kutya örült, akinek szokása oda beugrani. Bár amióta egyszer beesett a csomagtartóba egy ponyvás takaró miatt, már óvatos. Lehet még rendelni hozzájuk komplett tárolórekeszes harmadik sort, de akkor feltehetőleg viszont nem lehet felhajtogatni.

Míg a Trafic az automata klímát, a Vivaro a navigációt részesítette előnyben az újdonságok közül. Lassan már megtanul magyarul, bár Marika még mindig küzd néha. Az utakkal se volt gondja, az összes autópályát és hidat, miegymást megtaláltam. Sokaknak furcsa a távirányítós vezérlés, de végül is meg lehet szokni és valószínűleg ez a beépített navigációk legolcsóbbika, csak 162 000 forintba kerül.

És most jöjjenek a piszkos anyagiak. A Trafic Black Edition L2H1P2 ezzel a motorral alapáron 8 255 000. Ebben benne van az automata klíma, de kiegészítő fűtés nélkül, tempomat és esőérzékelős ablaktörlő. Az Opel Vivaro Tour Cosmo felszereltségben rövid tengelytávval és robotizált váltóval 9 030 000, az automata nélkül 8 680 000 lenne. A Trafickal ellentétben ezen színre fújtak a lökhárítók és a tükrök, viszont csak manuális klíma van hozzá. Ha egy azonos motorral felszereltet nézünk, akkor alapárban kicsivel jobban áll, 8 165 000 forint lesz, viszont az Opel weboldala alapján a szebben felszerelt Tourból nincs hosszú változat, csak a puritánabb Combiból.

Népítélet - Renault Trafic

Népítélet - Opel Vivaro