A kérdés: ügyes designnal, élvonalba tartozó extrákkal, futóműbabrálással és igényes belső burkolatokkal kilencmilliós luxuskocsi faragható-e egy közepes kompaktból.
Hova tegyelek? – ugye ez az első kérdés, amikor az ember meglátja a Citroen DS4-et. Mert mit lát? Egy grafikai elemekkel szinte karikatúraszinten túlrajzolt, ugyanakkor némi városi eleganciát sem nélkülöző, kicsit ferdehátú, kicsit kupészerű, de valamiért a nagy kerekeken magasan csücsülő bódét. Egy pillanatig ne higgyék, hogy ettől a DS4 kretén, mert nem néz ki rosszul, legfeljebb csak szokatlan.
Alapvetően egy Citroen C4-es, rendkívül erősen átalakítva. A belső tere például erősen más, tömve van finom krómdíszítésekkel, puha burkolatokkal, olyan extrákkal, amelyek minimum egy szinttel a sima C4-es fölött sem általánosak még. Csak néhány közülük: színes, nagy képernyős navigáció, full-full kormányról vezérelhető minden, műszerfalszín-választás, masszőrnő a vezetőülésben (mely ülés még motoros állítású is), sávelhagyás-figyelő, körkörös parkolóradar, 230 voltos stekker, kivehető zseblámpaként is fungáló csomagtér-világítás, holttérfigyelő… Ember, még a szélvédő is csaknem fej fölé ér, akkora az üveg, ennek megfelelően a napellenzők is lehúzható rolók szélén kaptak helyet. Lenyűgözés felsőfokon.
Na de, mi ez a furcsa magasság? Maga a Citroen a crossoverek közé sorolja a járművet, a futómű emelt, a keresztstabilizátor erősített benne, részben a minimális terepképességért, részben pedig a sportosabb úttartás végett – mint azt megtudjuk a hivatalos kommünikéből. Ezzel el is érkeztünk a következő, oldalunkat furdaló kérdéshez, a sémába illesztéshez.
Mert lassan körvonalazódik egy egész kategória, amelybe a DS4 beleillik. A kicsi, poénos-stílusos crossovereké. Nem szabad itt a Nissan Qashqai-ra gondolni, mert abból már fogantatáskor száműzték a poént, ellenben a lehetséges ellenfelek itt a Nissan Juke és a Mini Countryman. Manapság, a gombaként szaporodó autóosztályok korában a három autó már egyértelműen új kategóriát határol be, nemde?
Egy egészséges kanyarral eljutottunk hát ehhez az autóhoz, és aki ezek után nem érzi a DS4 helyét a világrendszerben, annak kár innentől bármit magyarázni, minden további részletezés meghaladja a cikkíró erőfeszítéseit. A teszten járt gépben a kétféle dízel közül az erősebbik, 160 lovasat kaptuk, ez persze közös nyomócsöves befecskendezésű, turbós, amit ma már nem kell talán hozzátenni, mert olyan szabvány ez ma, mint telefonban az okosság. Hatfokozatú kézi váltó, 212-es végsebesség, 8,6-os gyorsulás százra – nem eget verő értékek, de egyálatlán nem is rosszak (sőt, jók) egy crossovertől. Akinek mégis hiányérzete maradt, azt az agylapító, léprepesztő, aranyérfakasztó 340 newtonméteres nyomaték végképp kárpótolja bármiért.
A DS-széria manapság valami ilyesfélét takar a Citroennél: „Kicsi autóért kérünk sokat tőled, de beleteszünk mindent, hogy érezd: nem dobtad ki a pénzt.” A DS3 után tökéletesen indokoltnak érezzük az al-modellszéria bevezetését. Mert az egy olyan autó, amely vezetésben, stílusban, minőségben megszorongatja, sőt, egyes pontokon át is lépi a betontalapzatra húszas csavarokkal felcsavarozott etalont, a Minit. Ennél a DS4-nél hasonló mértékű a cég önbizalma: páratlan vezetési élményt, kiváló dinamikát ígérnek csodás körítéssel.
Bizonyos fokig nem a levegőbe beszélnek. A műszaki alapokat adó sima C4-hez képest a DS4 terelgetése igazi reveláció, a hidrós szervóval segített kormányban sok az élet, a bódé a magasítás ellenére sem billen kanyarban, az ezerhatos motor szépen odakólint a nyúltagynak már olyan 1200-1300-as fordulattól, és ki sem fut a szuszból majdnem ötezerig. Mission accomplished – mondták erre a Citroennél, és nekiláttak a részletek reszelgetésének.
Még maradhattak volna a rajzasztalnál. Nem kétlem, hogy a tesztelők megjárták az Amazonas dzsungelét is az autóval, de azért kipróbálhatták volna az autót rendes terepen, mondjuk a Róbert Károly körúton is. Itt ugyanis a DS4 feldobja a négy pracliját, köszönöm, ebből nem kérek, anya, nem ezt mondtad, amikor az életről meséltél a konyhában.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
