- Visszahoztam az autót.
- Melyiket?
- Azt, amit rám sóztak tízmillióért. Ez egy kínzókamra.
- Ja, a Mini Coupé?
– Jól van, a szépségért meg kell szenvedni, tudom. Nekem be is jön az elkent háta, szeretem a feltűnő holmikat. Nem érdekel, hogy mindenki azt kérdezi, mikor nyitom már le a tetőt, mert ez ugye el tud tűnni a csomagtartóban. Hát nem, de ettől még jól néz ki. Az sem zavar, hogy a nyomi kis hátsó ablakain annyira nem lehet kilátni, hogy az alig három és fél méteres pöttömmel művészet a parkolás. Esküszöm, nem a kupéságával van bajom.
– No, akkor mi a gond vele? Világos, ez az autó nem akar mindenkinek tetszeni, de ön érzi a stílust, szereti az extravaganciát. Ezt a gépet mindenhol megnézik, és higgye el, irigykednek rá. Akinek tetszik, azért, akinek nem, azért, mert látszik rajta, hogy drága és különleges. Nem ezt akarta?
– Ha nem kellene menni vele, imádnám. De valahogy el kell jutni a körútig: szeretek krúzolgatni esténként. D-be teszem a váltót, bepöttyintem a playlistet az iPhone-ról, feltekerem a hifit és kifészbúkolom, hogy én vagyok az élet császára. De ebben a talicskában minden eltöltött perc meggyötör.
– Nem szól jól a zene? Tudunk adni harman/kardon-rendszert, meglátja, az mennyivel nagyobbat üt.
– Hülyeség. Jó a hangja ennek, a Kalkbrenner is zúz, ahogy szeretem. De a futómű botrányos. Mintha úthiba-nagyítót szereltek volna bele. Minden csatornafedél a gerincembe hasít, egy kátyú után percek telnek el, míg kitisztul a látásom, de ha sima úton megyek, akkor is olyan, mintha a seggemre szerelték volna a kereket, rezeg rajtam a dzseki.
– Nézze, Félix, ez egy Cooper S. Abból is a Coupé. Merevebb a karosszériája, mint bármelyik Mininek. Olyat lehet vele kanyarodni, hogy félrefittyen a nyelve. Meglátja, ha kiviszi pályanapra, körbeautózza vele bármelyik taknyos GTI-t. Zseniálisan precíz a futóműve, kanyarban alig dől be, a súlypontja meg szinte az aszfalt alatt van.
– Ezért karcolom az első köténnyel mindig a parkolóház rámpáját? A versenypálya engem nem érdekel, ott nyomuljanak a BMW-s csírák. Vannak haverjaim, akik kijárnak körözgetni, na, pont azok röhögnek körbe az automata váltómmal. De azt mondom, ha a ringen akarnék emberkedni, akkor azon a harminc kilométeren Mogyoródig is a pokolba átkoznám ezt a rugózást.
– Nem élvezi, ahogy oda van ragasztva az útra? Semmi orrtolás, úgy lehet rángatni egyik kanyarból a másikba, mint egy gokartot.
– Ha már itt tartunk, elmondom, úgy el tud pattogni a keresztbordákon, hogy alig győzöm összeszedni a szembe sávból. Persze miután visszatért a látásom. A kormányt meg mintha két rugó húzná vissza középre, annyira nem érezni rajta semmit. Viszont alkarra rendesen gyúrni kell, nem adja magát könnyen a bumszli volán, férfiasan meg kell markolni.
– Na ugye, ez egy igazi driver's car. Nincs túlszervózva, olyan közvetlen, hogy gyakorlatilag soha nem kell átfogni, minden apró mozdulatot azonnal lekövet. Ezért csak megéri az a kis kényelmetlenség. A motorra meg igazán nem panaszkodhat. Az egy valódi mestermű, Beethoven kilencedikje fércmunka mellette.
– Oké, itt megfogott, István. Az a kis turbós egyhatos tényleg nagyon rendben van. Alulról húz, ahogy kell, de fent sem fogy el. Amikor lepadlózom, vesz egy nagy levegőt, aztán lefújja a tetőcserepeket is a házról. És nagy átlagban elmegy nyolc literrel. Nem is szólnék rá egy szót sem, ha nem lenne ilyen bádoghangja, főleg hidegen. Csak azért tudom megbocsátani neki, mert gázelvételre úgy durrog vissza, hogy az ülésfűtés ellenére megborzongok benne. Igaz, a 260 newtonméteres overboostot nem érzem, de a 240 is rendesen cibálja az orrát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
