Parkoláskor, mire rükvercbe forgattam volna a krómozott, májkrémesdoboz alakú előválasztókart, leállt. Bírkózni kellett a kormánnyal, mert a szervó nem elektromos, de ha az is, álló motornál nem segít. Felengedtem a féket, hogy újrainduljon, nagy nehezen sikerült kiparkolnom.

Furcsa, a start-stop annyira túlbuzgó, hogy lényegében már a kiparkoláskor háromszor állította le a motort. Bizonyosan az élettartam javára válik majd. Ennél csak a parkolóradarja önfejűbb egy kicsit, meg félős: már jó messziről folyamatosan sípol. Kikapcsolni a tetőkonzolon lehet, hátramenetnél automatikusan visszakapcsolja. Bekapcsolás után 20 km/h-ig aktív marad, így lehet füttyögve-sípolva leereszkedni a parkolóházból, ha nem kapcsoljuk ki a tetőn.
Az induláskor kiemelkedő váltógomba, meg a beindításnál kiforduló légrostélyok számomra érthetetlenek, kicsit úgy vagyok velük, hogy ez már az a típusú performansz, amire én nem váltok jegyet. A középkonzol hagyományosan nagyon széles. Egészen pontosan nem kényelmes ülni az autóban, annyira közel van. A bal könyökünkkel kalimpálunk, mire elérjük az ajtót, szóval a vezetőülést kellene egy-két centit balra tolni, és mindenkinek jobb lenne. Az utasülésbe nem ültem bele, simán lehet, hogy ott pont kiadja, mert a Jag ugye alapból jobbkormányos, és a japáni kocsiknál is elő-előfordul, hogy az utasülésben jobban esik az ülés, esetleg halkabb ott a beltér.

Így indult kapcsolatunk a Jaguarral, pedig nagyon vártam, eddig sosem vezettem ilyen patinás brit izét. És most sem. Mert patinás brit izéségből sajnos mára nem sok maradt benne, talán, ahogy kinéz. És ez igaz a külsejére és a belsejére is. Meg ahogy nyöszörög. Mondjuk a nyöszörgés attól hallatszik, hogy más meg nem hallatszik, tehát halk, mint egy kripta.

Kívülről gyönyörű, benne van a tipikus Jaguar nézet, a C-oszlop és környéke hátulról, a lámpákkal. Egyszerű, nem hivalkodó, nincs teleízléstelenkedve krómdísszel az oldala, mindössze az ablakkeretek, és az első sárvédőkön a két Jaguar felirat krómos. A többi fehér. Ez a teljesen ideális menyasszonyi autó. Az eleje már nem ilyen egyértelmű, mert megjelent egy ledsor az eddigi felhúzott szemöldök helyett, nekem az előző kinézet jobban tetszett, a felhúzott géptetővel, de led nélkül. Ugró macska rég nincs, viszont a géptetőpúp - ami elég régóta van a Jaguarokon - na, az megvan rendesen. Az outfit eléggé különleges, mindenki megnézi még ott is, ahol az A6, az 5-ös és az E-klasse a közértbejárós.
Belül is rohadt jól néz ki elsőre. Szép a fa, ami fém, az fém, ami bőr, az bőr. Ami műanyag, az viszont vagy eláll, vagy nyikorog-recseg, épp milyen kedve van. A kísértetkastély-jelleg a folyamatos zajokkal megvan, ennek örültem is a magam módján. A színek harmonizálnak, de messze nem az az otthonos szivarszoba, amire számítottam, és amit a Volvók tökéletesen adnak. Angol humor kategóriában a Citroenből származó piperetükör és a tempomat kapcsolóitól fél méterre lévő sebességlimiter gombja nálam abszolút befutók.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
