A Pro_cee'd az 1,6 literes motorral meghökkentően keményen megy alulról is. Viszont a fronthajtás ellenére nem is akarja a kormányt állandóan kitépni az ember kezéből, legalábbis a sima dán utakon nem. Szédületes a nyomatéka, gyakorlatilag ezerötszáztól ötezerig bármit, bármikor, afölött viszont viszi a turbós motorok pörgési hajlama, hiába kezd el lefelé konyulni a nyomatékgörbe. A hangja meglepően jó, nem tudom, mennyire végleges a zajdizájn, mindenesetre a kipufogóvégek nem tűntek annak. A tölcsér formájú végek inkább a mérőberendezések csatlakozói lehetnek – az viszont látszik, hogy mindkét oldalon van egy-egy kivezetés. A GT váltója hatfokozatú, ami ma már teljesen szokványos dolog, viszont az új Kiáké, Hyundai-oké annyira precíz, hogy az a japánokat veri – na, ez itt sincs másképp.
Sokat nem tudtunk vele száguldozni, de azt meg lehetett ennyi idő alatt is állapítani, hogy a futómű egyáltalán nem ostoba, nem tolja le az orrát az ívről, hanem szinte semlegesen fordul, a kormány elég közvetlen ehhez. Ha meg nem tetszik, lehet állítani a rásegítést, még keményebbre. Mivel szakadó esőben mentünk, azt is kiszúrhattuk, hogy bekapcsolt az automatikus(!) első szélvédő páramentesítés. Ilyesmit ebben a kategóriában én még nem láttam, oké, hogy a Maserati Quattroportéban van, na de egy kompakt Kiában?!
Sokat mélázni nem volt idő, mér épp ott tartottunk, hogy Csikós Zsolt is vezesse egy kicsit, épp nekifutottam volna a fotózásnak, nyomom a gázt, és egyre erősödő süvítés a válasz. Ez nem megy. A francba! Lenyomta a turbócsövet?! Még megcsináltunk pár fotót, de a süvítés egyre erősödött, a lóerők meg egyre párologtak, mire visszavánszorogtunk, a GT nem lehetett több száz lóerősnél.
Megesik az ilyesmi, amikor prototípust vezet az ember, nem kell ebből messzemenő következtetéseket levonni. Mégis kínos visszaállítani a kocsival úgy, hogy köszönjük, tök jó, de...khm...lenne egy kis gond. Hát most ez történt. A Kia Pro_cee'd GT aznapra el is tűnt az újságírók szeme elől. Mint másnap megtudtuk, a helyi Kia-alkalmazott kicsit kétkedve hallgatta a történetünket a turbócsőről, gondolhatják, egy aggódó marketinges mit érezhet ilyenkor. Másnap már boldogan ácsorgott az ismét működő autó mellett. Tényleg a turbócső volt, kicsit csodálkozott is, honnan tudtuk.
Egy biztos, a Pro_cee'd GT nem egy rossz darab, még ha nem is a legütősebb ilyen autó. Talán nem is kell annak lennie, ha az ember józanul nézi, a kis közvetlen befecskendezéses benzinessel legalább elméleti esély van arra, hogy normális közlekedésnél ne zabálja ki az embert a vagyonából. Persze erre is 225/40 ZR 18-as kerekek kellenek majd, tehát nem ez lesz a legolcsóbban üzemeltethető Kia, de cserébe egy élénk, nem túlsúlyos, szimpatikus kis GT, ami akár jól is nézhet ki, álca nélkül. Azóta egyébként közzétették az első sajtófotókat róla, hivatalos premier pedig márciusban, Genfben.