Biturbó V8-as, nyolcsebességes automata váltó, aktív sportfutómű, szélvédőre vetítő kijelző, tizenöthangszórós high-end hifi, nappabőr kormány, masszázsülés. Na, ez mind nincs benne. És?

A Fluence az első fecskék között volt. Megjött a Fiat Linea, kisvártatva követte a Chevy Cruze, majd valamikor a Renault büdzsészedánjának 2009-es bemutatójánál döbbentünk rá, mennyire kikupálódott a kategória. Aztán nemrégiben megérkezett a Citroën C-Elysée - Peugeot 301 ikerpár is, amivel még nagyobb lett a tülekedés a placcon, úgyhogy a Renault gondolt egyet, és rávarrta a Clio arcát a Fluence-ra.
Szeretik mifelénk a Fluence-t, ő a Renault legnagyobb darabszámban eladott modellje Magyarországon. Majdnem ezret sikerült elsütni belőle a 2012-es döglött magyar autópiacon, ami becsületes teljesítmény, főleg, hogy a megszokott 70%-os flottahányadhoz képest a nyúlánk Renault-nál sokkal nagyobb a magánvásárlók aránya. Ők fognak leginkább örülni a Renault stratégiaváltásának, hogy mostantól kettő helyett öt év vagy százezer kilométer garanciát adnak. Mármint nem azok lesznek boldogok, akik már tavaly megvették, ők valószínűleg a fejüket verik most a falba, de azok a családanyák és -apák, akik a frissített Fluence-ot választják, sokra fogják értékelni.

Nem szeretnék piszkálódni, de már csak azért is jó hír a hosszú gari, mert a Népítélet néhány Fluence-os bejegyzéséből kiderül, a tulajok általában elégedettek, de néhány piszlicsáré hiba be-becsúszik. Például az idő előtt szétmálló kormányra többen is panaszkodnak, de a Renault becsületére legyen mondva, ingyen cserélik őket a jótállás keretén belül. Az évi húszezer kilométer pedig a fejemben élő tipikus Fluence-vásárlónak pont elég lesz.

Még az is lehet, hogy a fészlift keretén belül lecserélték a kormánybeszállítót, hiszen nem csak a fekete bajszos orr új, hanem odabent is megdolgozták a Fluence-ot. A legfeltűnőbb változás a klasszikus körműszert leváltó középső digitális kilométeróra. Azt hiszem, a nyolcvanas évek Audi Quattrójában volt igazán menő a digitműszer, de az mondjuk beszélt is. Vagy csak nekem furcsa egy szegmenses folyadékkristályos kijelző, körülötte egy számok nélküli skálával, amihez nem tartozik mutató?

Aztán rájöttem: kit érdekel, hogy menő vagy nem menő? Miután az egyik létező legfapadosabb Fluence-szal, egy szürke műanyagbelű 90 lovas dCi-vel tekertem egy kört, megtértem. Persze, lehet fanyalogni a smirgliszerű műanyagkormányon és váltógombon, a szürke a szürkében belsőn, de akinek nem tetszik, rendelhet vaníliakrém-színű kárpitot, bőrözött mindennel. Maga az autó viszont első benyomásra tudja, amit tudnia kell.

Megkapta az új, 130 lovas 1,6-os dízelt is a Fluence a frissítéssel, de nekem a számok szerint leggyengébb 1,5-ös is bőven elegendőnek tűnt. Aránylag kis turbólyukkal, kellő határozottsággal indul meg az alapjárat közelén is, aztán fent persze elfogy. De minek forgatnánk az egekbe? Ha nem akarunk meglepetéseket okozni a lámpánál, elégedettek leszünk a kis dízellel. Fogyasztását rutinos skótok öt liter környékén tudják tartani, a gyerekbetegségeit is állítólag kinőtte már a dCi, miért ne?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
