Egy ligában a Skodával

Seat Toledo 1.2 TSI Style - 2013.

2013.06.16. 06:17 Módosítva: 2013.06.16. 07:47

Adatlap Seat Toledo Style 1,2 TSI - 2013

  • 1197 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 105 LE @ 5000 rpm
  • 175 Nm @ 1500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 4 804 640 Ft

Aki diszkontba megy vásárolni, tudja, hogy nem feltétlenül a legjobb terméket kapja, de amit kap, az tutira megéri. Ha megnézzük, a Toledo is finoman érzékelteti, hogy ő bizony egy kompromisszum. De ez a kompromisszum vállalható.

Viszont akit az autók akár egy icipicit is megérintenek, sosem érti meg, mi abban a biznisz, hogy ugyanazt az autót két néven árulják, ráadásul két rokon márkánál. Mert a Toledo esetében marhára erről van szó, az autó azonos a Skoda Rapiddal. Nem mondom, hogy az utolsó csavarig, mert az elejét és a hátulját is átgyúrták, mindenki döntse el, előnyére vagy hátrányára.

Akár azt is gondolhatnánk, hogy a Toledo azoknak készült, akiknek volt faros Skodájuk, utálták, hogy nyáron is fűteni kell, hogy ne főjön meg a motor, vagy azt, hogy egy zsák cementtel a csomagtartóban kellett járni. De nem erről van szó, egyszerűen a Seat oda készült, ahol ez a márka erősebb, és nem a Skoda. Nálunk, ahol mindkét márka elég jól elérhető, azt kell venni, amelyik jobban tetszik, vagy amelyiknek közelebb van a szervize, és kész. Mert ez a két autó olyannyira azonos, hogy még a spanyol-cseh gyártás közötti vallási vitával sem eldönthető a dilemma, hiszen ez a Seat a Skodánál készül, Csehországban, közös soron a Rapiddal.

A Toledo két eltévelyedés után talál vissza a györkerihez, a tágas, nagy csomagtartójú, praktikus autóhoz. Emlékeznek még a második Toledóra, ami a Golf IV-re épült, alig lehetett beférni hátulra és a kis fedélen át a csomagtartójába csak apróságokat lehetett betuszkolni? Na, amikor ez megjelent, Spanyolországban, a Seat hazai pályáján a taxik döntő többsége Škoda lett, pedig azelőtt a Toledo volt az általános. És ez a trend a fura seggű, előző Toldeóval sem fordult meg, igaz, a vége felé már annyira olcsón adták, hogy valamennyire visszaszoktak rá a taxivállalatok.

Még hogy nincs fejlődés?!

Az első Toledo, amit 1991 és 1999 között gyártottak, szinte ugyanazt nyújtotta, mint a mostani. A régi autó mai szemmel nézve nulla ütközésbiztonságot és elektronikus segédletet (ESP, ABS) adott, mellesleg magasabb fogyasztással. Viszont furcsa módon akkoriban ezek méretek már-már a középkategóriát karcolták, mai szemmel a mostani Toledo/Rapid páros nem több, mint egy megnyújtott tengelytávú, csomagtartóval megtoldott kisautó. A vicc az, hogy a műszaki megoldások szintjén gyakorlatilag ugyanazt kapjuk ma is, fronthajtásos, elöl MacPherson, hátul meg csatolt lengőkaros futóművel.

  ur-Toledo 1.6 101 PS der neue Toledo 1.2 TSI Különbség
Tömeg (kg) 1080 1075 -5
Hosz/szél/mag/tengelytáv (cm) 432/166/142/247 448/170/146/260 +16/+4/+4/+13
Csomagtartó (l) 550-1360 550-1490 0/+130
Teljesítmény (LE/min) 101/5800 105/5000 +5/-800
Nyomaték (Nm/min) 140/3500 175/1550 +35/-1950
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 11,3 10,3 -1

A Toledóból teljesen hiányzik a latinos temperamentum, még a dizájn szintjén is. A belső tér stílusa engem kifejezetten emlékeztet az első Škoda Fabiára, csak akkoriban még egy kisautóba is jutott némi kellemes tapintású, puha műanyag. A Toledóban viszont legfeljebb az ülések puhák, meg az ajtókönyöklőkön egy-egy tenyérnyi felület. Nem túl emocionális világ, az biztos, maximum célszerű.

Hogy mást ne mondjak, akkora, hogy magam mögött még arasznyi hely marad a térdemnek, ami rettenetesen sok, igaz, széltében már nem veszi fel a versenyt egy Passattal, mert keskeny. Az ülések sem kiemelkedően jók, kisautósan keskenyek, elöl nincs állítható deréktámasz, a hátsókat pedig tényleg vonalzóval rajzolták. Na de akkor is, ez egy olyan autó, amiből már négymillió alatt kijön egy épelméjű darab. És ki a francot érdekel, hogy nem a legfinomabb anyagokkal burkolták a csomagtartót, ha az 550 literes? Engem biztos nem izgatna ennyiért.

Az 1.2 TSI teljesen jó alapmotor ehhez a kocsihoz, persze, mint mindenhol, a Seatnál is kínálnak egy rossz alapmotort is, még olcsóbban, a VW-konszern háromhengeres, 1,2-es szívómotorját. Bele sem merek gondolni, milyen. Az 1.2 TSI kétféle teljesítménnyel, 85 és 105 lóerővel kapható, persze nekünk az erősebbiket adták, ezek alá szerintem nem kéne menni, ha az ember nem akar mindig teherautók mögött autózgatni.

A 105 lovas kis gép elég meglepően jó, nyomatékos is, egy szívó egyhatost simán agyonver. Ezért rakhattak mellé olyan váltót, hogy 130-nál alig 2700-at forogjon hatodikban a motor. Ezért aztán elég csendes is a Toledo. A motorka 1500 fölött már elvonszolja a hatalmas bódét, 2500 fölött meg kimondottan jól megy, úgy ötezerig, ahol a turbónyomással együtt lankad már a libidója. Viszont nyugisan autózva el lehet vele járkálni 6-6,5 liter benzinnel, ha nem egykilométeres távokon nyúzzuk szegény hideg turbómotort, országúton haladva ennél még kevesebb is elég neki. A legdurvább városi dugóban, klímával vesztegelve tudtam egyszer 9 liter fölé vinni a fogyasztását, ez volt a csúcs.

Igaz, amikor forszírozzuk, kissé gumissá válik az első futómű, sután kezd alulkormányzódni, egyszerűen nem sportos használatra született a kocsi; így tiltakozik. A válója pontos és könnyen jár, a fékjei jól fognak és finoman adagolhatók. A rugózása valamivel szigorúbb annál, amit vártam, a megsüllyedt csatornafedeleken nagyot zöttyen, amúgy normál úton elmegy.

Van két nagy hibája viszont. Az első talán nem fog mindenkit zavarni, mindenesetre én majdnem megőrültem tőle. A karosszéria valahogy begerjed, ahogy dolgozik a futómű, és nagyon mély hanggá erősödik, olyan, mint amikor a leeresztett ablak miatt dübög a levegő a kocsiban, szerencsére ez annál jóval halkabb. Ez a furgonoknál szokott probléma lenni, meglep egy személyautónál.

A másik baj már a spórolás kimeríthetetlen mezejéről származik. A tesztautóban négy elektromos ablakemelő volt, a vezetőnél ennek ellenére csak két gomb volt, vagyis a hátsókat nem tudja mozgatni, maximum letiltani. Ha ezzel autónként megspóroltak három eurót, az évi százezer autónál már 300 ezer euró, szóval a VW-csoportnak ez megéri, de hihetetlenül irritáló. Ezt nem kellett volna.

A Toledo 1.2 TSI Style a Carfinder adatbázisa szerint 4 millió 804 ezer forintba kerül, de ez tovább csökkenthető azzal, hogy az ember beslattyog a kereskedőhöz, máris kap kedvezményt, pláne ha finanszírozást választ hozzá. Ahogy a kereskedők hirdetéseit elnézem, egy ilyen autó 4,5 millió táján  kijön. A Style kivitel egyébként a legextrább verzió, de ez sem tűnik luxusautónak. Egy szinttel lejjebb, a Reference is tudja alapjaiban ezt, és jóval olcsóbb. Igaz, az olyan dolgok, mint a hátsó ablaktörlő, de még a pótkerék is tud feláras lenni.

Szavazzon!

Ez a realitás, a Toledo a csoporton belül tényleg az egyik fontos diszkontjármű, bár jobb a konkurenseinél, ez az árában is tükröződik, hisz a Citroën C-Elysée/Peugeot 301, Chevrolet Aveo szedán kábé annyival olcsóbb nála, amennyivel rosszabb; a Škoda Rapidhoz képest árnyalatnyiak az eltérések, hisz ugyanarról beszélünk. Az is tény, hogy alig többért lehet jobb autót is venni, mondjuk egy ötajtós alap Focust, csak hát annak nem ekkora a csomagtartója.

Totalcar értékelés - Seat Toledo Style 1,2 TSI - 2013

7
TC

A Seat pont ugyanazt kínálja Toledo néven, mint a Skoda Rapid: hatalmas csomagtartó, négy embernek tágas utastér. Mindenhol feszes költségvetésre utaló nyomok, de korrekt kivitel. Az 1. TSI motor ajánlható, mert kellemes vezetni, és ha épp nem tolják ki a szemét, tud takarékos is lenni. A maga műfajában nem olcsó, de ötajtós kivitele miatt egyértelműen a legpraktikusabb.

Népítélet - Seat Toledo

8,3
Nép
8
7.8
8.8
7.2
9.7

Az oldalról ajánljuk

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
  • Hírek

Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra

Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.

április 2., 08:40
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
  • Hírek

Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el

Az esetről videó is készült.

április 2., 05:42
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
  • Hírek

Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!

Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.

április 2., 08:24
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

április 2., 05:42
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

4 órája
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
  • Hírek

Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó

A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."

április 2., 11:01
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
  • Hírek

Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben

Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.

április 2., 12:22
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
  • Hírek

Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában

Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.

április 2., 10:03
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
  • Hírek

Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban

Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.

április 2., 13:27
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

április 1., 17:14
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek Daciája
  • Tesztek

Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155

700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?

április 2., 05:40
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
  • Közélet

Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!

Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük

április 1., 06:02
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
  • Hírek

Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet

Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.

április 1., 16:39
A magyar realitás teteje: a szívóbenzin
  • Tesztek

A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI

A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.

április 1., 06:02
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
  • Hírek

Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig

Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.

április 1., 10:12
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
  • Hírek

Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban

Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.

április 1., 13:41
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
  • Hírek

Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang

Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.

április 1., 09:22
Nagyon pórul járhat a Stellantis
  • Hírek

Nagyon pórul járhat a Stellantis

Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.

április 1., 14:38
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
  • Hírek

Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk

Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.

április 1., 15:38
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
  • Hírek

A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat

Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?

április 1., 12:43
Így reagál a vámokra a Magna
  • Hírek

Így reagál a vámokra a Magna

április 2., 11:04
Red Bull kerékcsere szimulátor
  • Hírek

Red Bull kerékcsere szimulátor

április 2., 14:22
Japán Nagydíj futamelőzetes
  • Hírek

Japán Nagydíj futamelőzetes

április 2., 14:01
BMW 120d – 2024.
  • Tesztek

BMW 120d – 2024.

április 2., 12:55
macskamentás ülés
  • Hírek

macskamentás ülés

április 1., 12:38
Hyundai Insteroid
  • Hírek

Hyundai Insteroid

április 1., 16:11
Bemutató: Dacia Bigster – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Dacia Bigster – 2025.

április 1., 15:49
Neked ajánlott