Húúúúú! Hááááá! Annnnyám! BMW M6! Úristen! Ez aztán megural! De megnézném közelről! Egy igazi álomautó! Meccsoda tökéletes, kompromisszummentes német technika, teljesítmény, és a többi, és a többi! Mégsem kell senkinek.

A senki ez esetben egy szerkesztőségi senki – hogy ne maradjunk cikiben, nekem kellett elmennem érte péntek este hatkor, mert úgymond már mindenkinél van valami tesztautó. Nem mintha nem hinnék a kollégáknak, csak a mindenki akkora tesztautómennyiséget jelentene, ami el sem fér, úgyhogy megnéztem online kalendáriumunkban, milyen autók hátráltatják kollégáimat az új BMW M6 szakszerű tesztelésében. Oké, tényleg van egy kis dömping: Kia Carens dízel, Toyota RAV4, Citroën DS3 kabrió, Peugeot 208 GTI, meg egy Ford Fiesta ST. Ezt adja össze az olvasó: ilyen szortimentben ezeket kapkodták el, jaj, csak az M6-ost ne kelljen! Hát elhoztam én, mert az volna egy autós szaklap vége, hogy teszteletlenül adjuk vissza az autót, amitől az autóbuzéria recskabajnokai ezreinek lett már ínhüvelygyulladása. Elhoztam.
Tudják mit? Mindez nem azt jelenti, hogy a Totalcar szerkesztősége nem értene az autókhoz. Épp ellenkezőleg: ért. Még azon túl is, hogy nálunk nincs szerkesztőségi benzinkártya, és mindenki maga tankolja a tesztautókat. Főleg hogy még ki is kell vinni a Totalcar pályanapra. Mert elég három kör a Hungaroringen, és az átlagfogyasztás máris 26 liter fölé ugrott, pedig nem a boxutcában nulláztam, hanem még előző nap, és a három körből az első egy nyugis felvezető volt. Utána 100 kilométeren, 70-80-as országúti szüttyögéssel nagy nehezen lement 18 literre, ami egészen közel van Papp Tibi finn kollégájához az európai bemutatóról. Ezért is nézném meg oly' szívesen azt a hivatalos, vegyes fogyasztásmérő ciklust, melynek végén kijött az a 9,9 liter, melyet előírás szerint be is vezettek az osztrák forgalmiba.

Az előző M6-os motorja nyilván gyenge volt, meg korszerűtlen, a szinte szar V10-es szívó helyett kellett egy jó új turbó V8-as, hogy ne magunkat alázzuk 507 lóval, hanem másokat, 560-nal. A teljesítménycsúcs is lejött 7750-es fordulatról 7200-ra. Ne hallgassanak rám, mert én utálom a turbót. Szerintem tahó dolog, sehol nincs egy finom, sportos szívómotorhoz képest, inkább élvezzék fejben, hogy az új turbó V8-as 680 Newtonméteres nyomatéka már 1500-as fordulattól megvan. Mindez azt is jelenti, hogy akárhol, akármilyen sebességfokozatban nyomunk egy padlót, olyan érzésünk lesz, mint az aknagránátnak, amit a kevésbé tehetős vietkongok fák ágai közé feszített gumikötéllel lődöztek ki. Zzzzsummmmm! Egy padló 160-nál? Zsumm! 200-nál? Ugyanaz. Különbséget csak az jelent, kikapcsoljuk-e a kipörgésgátlót, mert úgy 150-es tempóig azért hajlamos le-lecsipegetni a gázból, ha nem tesszük.

Mire jó az M6-os? Parádézni, azt mindenképpen. Én mindig meg voltam róla győződve, hogy a csajokat, legalábbis a szélesebb tömegeket, vagy mondjuk úgy, a normálisabbját nem érdeklik az autók. Na, az M6-ost ebben a világos dohány-metálban megnézik. Már tíz éves kortól. Tényleg: kislányok, akik valószínűleg még nem arról álmodoznak, hogy egyszer számukra is kezdetét veszi egy Bódi Sülvi-jellegű karrier igen gazdag emberek oldalvizén, hanem egyszerűen csak hat rájuk a maga elementáris delejével, amit nehéz is szavakba önteni. Megnézik a kislányok, a közepes lányok, nagylányok, asszonyok. És persze a férfiak is, naná. Minden BMW-st kiver a víz, ha meglát egy ilyet szemből, mert a BMW eleve feljebb van, mint egy autó, az M6 viszont maga a sztratoszféra, a Naprendszer, vagy talán már egy másik spirálgalaxis távoli karja.

A megjelenéshez venném a motorhangot is, ami turbós autónál sosem lehet olyan minőségi, mint egy szívónál, itt viszont ezt mennyiséggel szinte tökéletesen sikerült pótolni. A BMW megcsinálta ugyanazt a bravúrt, mint a Ferrari az utcai autói kipufogórendszerével, például a Californiáéval. Nem tudom, ezt is, azt is hogyan vizsgáztatták le, hogy az EU-ban is van-e Mozaik utca, de az M6 olyan hangos tud lenni, hogy egy kertvárosban húsz utcányiról is hallani, ha megindul, tehát nem valamiféle beltéri extra rezgetővel, vagy hangszóróból csalják oda, mert a hang egyértelműen kívülről jön. A motor, mint látvány is a vonuláshoz tartozik – ha egy géptetőt felnyitva ez a látvány fogadja a nézelődőket, akkor az állás is vonulás. Ritka a mi szakmánkban, hogy egy motortér látványa gyomron vágja az embert, de ennek sikerült; sokkal durvábban néz ki, mint az előd. A kettős megfúvású (Twin Scroll) turbók a hengersorok között vannak. Nem látjuk, de a hőjük miatt elhisszük, ahogy azt is, hogy ennek köszönhetően az egyenletes gázlengések javítják a gázreakciót. Aha, persze... még maguk a mérnökök is elismerték a tavalyi bemutatón, hogy a régi szívómotornak jobbak voltak a gázreakciói. Turbó, mi?! Az egyetlen, ami maradéktalanul tetszik, a motor elé helyezett, vizes intercoolerek alumíniumtömbjei, amik a hengersorok közé szerelt elektronikát is hűtik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
