Nem tudom, miért, de ragadnak rám a SUV-ok. A sors szórakozik, vagy egyszerűen valaki rákönyökölt az S-U-V-betűkre, amikor felprogramozott anno, de hirtelen nem is jut eszembe olyan SUV, amelyet idehaza kapni, és ne próbáltam volna.

Talán nem haragszanak meg, ha nem kezdek felsorolásba, akkor ilyen szép kékben pompázna lényegében ez az egész bekezdés, az pedig nem jó a szemnek, tehát nyugodtan használják a böngészőt, ha éppen el akarnak merülni ebben a furcsa, kakasülőn terpeszkedő világban. Néha érdekes, néha vérfagyasztóan borzalmas, máskor csak unalmas.
Nézzék meg ezt az autót. Ez az Opel Mokka, igen, ugyanaz, amelyikről Winkler egy remek adást készített Kőbájker kutyáinak segítségével.
Most megkaptuk ezt az autót ismét, és ha azt hiszik, ugyanazt fogom leírni, hát tévednek. Persze minden bizonnyal illő lenne, hogy megerősítsük a vásárlókban kialakult képet, ugyanakkor hazugság is, hiszen nem vagyunk egyformák, vannak dolgok, amiket máshogyan látunk. És ezzel sokkal többet segítünk, hiszen két - nem egészen egyező vélemény - többet ad, mint a monoton kántálás.

Azt meg kell hagyni, hogy az Opel ügyesen kompaktál és sűrít. A Mokka úgy fér be a kicsi suvok közé, hogy egyáltalán nem feltételeznénk róla a tényt, hogy csaknem 15 centivel rövidebb, mint egy ötajtós Astra. Talán szemből vagy hátulról tűnik fel leginkább, hogy széltében nem olyan terjengős és böszme, mint egy nagyobb SUV. Ennek köszönhetően egy kompakt- vagy kisautóból átülőnek sem lesz gondja vele, ugyanúgy befér mindenhová, csak magasabbról látja a világot, ennyi.

Odabent kicsit elveszik az ihlet, mert ugyanazt a műszerfalat és középkonzolt látjuk, mint egy Astrában; sok meglepetést nem tartogat. Ugyanúgy feltűnik a kormányfűtés gombja, amelyhez valami miatt nagyon ragaszkodik az Opel, a megszokott menürendszer-óracsoport... minden ugyanolyan. Riasztó a gombrengeteg, én biztos összevontam volna pár funkciót a klímakonzolon (pl. a szellőzőrostélyokhoz bőven elég egy gomb, amelyen váltogatni lehet az irányt) de a navigációt és a célpont-megadást is összevontam volna. Megszokható, de léteznek elegánsabb megoldások.

Ezt leszámítva már csak az ülések miatt maradt bennem tüske, ami meglepő, hiszen az Insignia sajtóbemutatója óta tudjuk, az Opel komolyan rágyúrt az ülés-kérdésre, ortopéd orvosokkal terveztet, nem is volt velük baj. Eddig. Lehet, hogy a Mokka piaci pozicionálását is segíti a tény, hogy felnőtt férfiemberek seggét satuba szorítja az ülőlap - éppen csak az elviselhetőség határán innen, de érezhetően. Pedig helye lenne egy kicsit szélesebbnek, mert odabent egész tágas a tér, hátul sem panaszkodnak, az itteni lábtér leginkább a meredek háttámláknak köszönhető, ami más esetekben rossz, de itt valahogy kibírható az ücsörgés, legalábbis alkalmi utasaim nem panaszkodtak.

A Cosmo felszereltségi szint a legmagasabb a Mokka esetében, egy dolog azonban szimpatikus: az Opel olcsón méri az extráit. Sok minden már nem rendelhető hozzá, de a táblafelismerő-ráfutásgátló-sávelhagyó 150 ezerért jó ajánlat. Ráadásul a táblafelismerő remekül működik, még a trükkösen lombos fák mögé telepített táblákat is le tudta olvasni, egyszer sem kaptam tévedésen.
Az adaptív fényszóró-nagy központi médiacenter-hátsó kamera kombó is megáll 400 ezerből, a 130 ezres napfénytető is jó ajánlat. Az összkerekes, 140 lóerős, hatsebességes kéziváltóval szerelt Mokka így bőrkárpittal és tokkal-vonóval megáll nyolcmillió forintból, ami SUV-fronton teljesen elfogadott.

A kérdés, ennyiért mit kap a vevő? A formaterv elfogadható, bár kétségkívül az expresszionista vásárlókat szólítja meg, visszafogottnak nem nevezhető. A beltér a szabvány Opel, a csomagtartó a maga 356 literével erősen átlagos, és ezzel elérünk a motorhoz, amely...
Nem igazán ebbe az autóba való. Az 1.4 literes Turbo ECOTEC kombinálva a (sofőrrel együtt) másfél tonnával és az összkerékhajtással nem szorítja össze a gyomrot padlógázon. Háromezres fordulatszám alatt se nem erős, se nem nyomatékos, teljesítménymaximuma a 4900-6000-es tartományban van. A 200 Newtonméter elméletileg 1850-től rendelkezésre állna, de a valóság az, hogy oda kell neki lépni rendesen, hogy megmozduljon. Akkor előadja magát, megyeget is, de nem egy atomvillanás, inkább erősen átlagos menetteljesítményt nyújt.

Ugyanakkor igazságot a motornak, hiszen a jól illesztett hatsebességes váltóval városi használatban sem fogyasztott nyolc liternél többet, az Astrához pedig sokkal jobban passzol, (bár már ott is inkább a dízelt választottam volna). A Mokkához egyértelműen a nyomatékos kisdízel való.
Tartogatott azonban pozitív meglepetést is: a futóműve olyan agilis és sportos, hogy az meglepő. Látszik, hogy tudatosan gyúrtak erre, a kis turbómotort is mélyen a motortér aljára rakták, a súlypont jó, ha alacsonyan van. Egy ilyen magas építésű autónál pedig egyenesen meglepő, bár adódik az összehasonlítás a Nissan Juke-kal, az tudott még így kanyarodni. Mindezt ráadásul úgy, hogy eközben nem bután kemény a futómű. Oldalirányban keményebb szilenteket használtak, hosszirányban puhábbakat, ez az egyszerű megoldás – ha ügyesen csinálják -, megoldja minden gondunkat még egy egyszerű, csatolt lengőkaros futómű esetében is.

Az ügyes futóműhöz jár egy egészen direkt kormány, ez teszi a Mokkát helyenként élvezetesebbé egy átlagos szedannál is. A zajszigetelése jó, és ha néhanapján nem írta volna ki az Összkerékhajtás nem kapcsolható – hibaüzenetet, igazán eseménytelenül telt volna az a több száz kilométer, amit együtt töltöttünk. Mivel a rendszer teljesen automata, sok befolyásunk nincs a működésére. Alapból csak elöl hajt, és nem jártam vele sok olyan helyen, ahol tapadáshiány, illetve fordulatszám-különbség lépett volna fel a tengelyek között, így valójában nem is éreztem, mikor dolgozik.

És valószínűleg nem fogja az sem, akinek megtetszik az összkerekes Mokka, mert ezzel maximum a hétvégi kocahorgász megy le a halneveldéhez pecázni, vagy anya a fitnesszbe. És ez rendben van, éli majd a kategóriatársak életét, de legalább nem foglal sok helyet, alapáron bőven ötmillió alatt megkapható, és tökéletesen illeszkedik az Opel imidzs-termékeinek sorába. Verdikt? Olcsón extrázható, kompakt méretű, és az átlagos yuppie számára teljességgel elfogadható termék, maradandó károsodás vagy emlék nélkül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
