Köszi, vittem!

Ssangyong Rexton G4 Premium 4WD – 2018.

2018.01.02. 06:14

Adatlap Ssangyong Rexton Premium e-XDI E-Tronic - 2017

  • 2157 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 181 LE @ 4000 rpm
  • 420 Nm @ 1600 rpm
  • 7 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    181 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • 11 589 000 Ft

Ott még nem tartok, hogy át tudnám állítani az index visszajelző hangját tücsökciripelésről valami kevésbé idegesítőre, de ez az, ezt szeretem, mondtam magamban elégedetten az első pár száz méter után. Kényelmes, tágas, a dízel csak valahonnan a kertek alól kerreg, és nehéz lenne felsorolni, mi minden tetszik. Gyorsabban végzek, ha elmondom, mi zavar: semmi

A legjobban azt szeretem, ahogy fut. Mint egy jó terepjáró luxus kivitele. Nem SUV; nem olyan finom, mint egy BMW X5 vagy Audi Q7, hanem mint a rendes terepjárók, amik mindig esetlenebbek lesznek közúton. A kátyúk mintha megpengetnék az egész alvázat, a kormány sem olyan direkt, és az egész autó kicsit tohonya. Hívjuk munkanéven Land Cruiser viselkedésnek. Hogy mindezt miért szeretem, nem tudom, gondolom, genetika, ízlés kérdése, ahogy az sem véletlen, hogy tíz éve már egy pont ugyanilyen autóm van: egy 1997-es terepjáró luxus változata. Nem járok terepen, nagyjából soha. Ha véletlenül mégis, az csak azért van, mert ki kell próbálni, tudja-e ezt vagy azt a terepjáróm.

A Ssangyong Rexton terepjáró. Azoknak való, aki terepjárnak, ami nem feltétlen off-road versenyeken történő makettkodást jelent, csak mondjuk nap mint nap építkezéseken kell szétnézniük, ahol gyakran előbb készül el az alapozás, mint az út. Vagy vannak rosszul rögzített aknafedelek, ahová szépen beszakadunk, kell az összkerék, hogy kijöjjünk. Közúti emberkedésre ez tohonya lesz, főleg, hogy az új Rexton koreaisága a motorváltozatokban rejlik: egyféle. 2,2 literes, saját fejlesztésű négyhengeres, a Ssangyong olyan kacifántos betűszóval rövidíti, hogy elmenne önálló, rövidítetlen szónak is: e-XDI LET, melyből a LET a low end torque, vagyis alacsony fordulati nyomaték. Mármint a motor alacsony fordulatszámánál megjelenő nyomaték.

Nem tud nagy számokat, legalábbis 187 lóerő (@4000) és 420 Nm (@ 1600-2600) manapság sokkal, de sokkal kisebb és könnyebb autók adatlapján sem tűnik soknak. Ezzel a hétsebességes Mercedes-féle automata váltóval mindenre elég, de tényleg. Városban ki tudunk lőni a zöldre, hogy megcsípjünk valami lukat a másik sávban, vontathatunk 3 tonnát, előzhetünk országúton. Mindenre elég, kivéve a fölényes országúti viselkedést, amit a német gyártók és célközönségük oly nagyra becsülnek. A fogyasztása így télen városban 11-12 liter, országúton 9 körül – bő két tonna, összkerék, automata váltó; ez inkább kevés, mint sok.

A formáját még érlelem. SsangYongos, jól illeszkedik majd a szalonban a Tivoli, az XLV és a Korando mellé. Látszik, hogy azonos formavilág, pedig a kicsiket nem, csak a Korandót meg ezt tervezte az Italdesign Giugiaro. Ami önmagban semmit nem jelent, hiszen az olasz dizájnerlegendák – nyilván megrendelői nyomásra – elég durva bűnöket követtek már el koreai autókon. Elég a Giugiaro bűnlajstromán végigtekinteni: Daewoo Lacetti, Lanos és Leganza, vagy a Hyundai Sonata, bár tény, hogy a Giugiaro sose ment le olyan mélyen kutyába, mint a Pininfarina a Hyundai Matrix-szal. Az eleje olyan kis harmonikus, márkaarculatba illeszkedő, és a gyöngykaláris-menetfényekkel pont olyan gyártóra utal, aki nem szerződtette le Peter Schreyert, de már bánja.

Az oldalnézetén látszik, hogy a dizájner komolyan vette a szolgáltatást; van egy csomó érdekes domborítás a kerekek felett, melyeket mintha még a kis agyagmodellen csinált volna valaki pusztakezes csippentéses technikával. Fut továbbá egy határozott él az övvonal alatt húsz centivel, jóval a fény-árnyék vonal felett, amiből arra következtetek, hogy tagolni akarták a felületet. Ekkora autóknál ugye vagy a nagyságra tesznek egy lapáttal sík lemezek segítségével, mint a Rolls-Royce Wraith, vagy tagolnak, mert inkább beolvadnának a tömegbe. (Vagy azt tételezik fel, hogy a célközönség inkább beolvadna.) A beépüléses melóhoz kell manapság egy kupésan lejtő tetővonal: ezt is megkapják.

A Rexton hátulja is elég eurokonform, bár ha választani kell két lehetőség, a homogenitás és az érdekesen egymásba átmenő vonalak között, én az előbbit választom. Itt ugye jön egy él a hátsó kerék fölött, aminek meg kell pattannia a lámpatestben, és szépen kilépni. Csak ehhez kellett a lámpára egy – számomra felesleges – félsziget is. Na sebaj, összességében ennyi. A belső az, ahol a SsangYong szintet lépett. Baszkikám: ez olyan, mint egy luxusautó! Nem mondhatom, hogy az, hiszen 13 millió így, a mindennel, csak a motoros csomagtérajtót nem rendeltem bele. Az idegesít, úgyhogy nem is kérdés, kell-e.

Ami még nem kéne, a 20 colos felnik. Mióta a Mercedes X osztályt egyszerre láttam a 20-as parádésfelniken és a 17-es varacskos vasakon ballonos gumival, mindenre azt raknék. A Rexton G4-hez ugyan már a proletár Style felszereltségben is alu a felni, és azt a 17-est nem láttam, de nekem biztos nem kéne ez a Sputtering fantázianevű 20-as, még 140 ezer forintos felárért sem. A G4 finoman fut még azzal is, de úgy képzelem, egy 17-es, vagy 18-as acél sem optikailag, sem rugózásilag nem tenne neki rosszat.

A múlt heti Koleosnál annyival nagyobb, hogy 16 centi különbség van a tengelytávban. Ez még ilyen nagy autóknál is két kategória. Abból a fullos 12 millió. Hát ja, mi? Fiatal házasokat nyomasztja majd elöl, mekkora közöttük a tér, de a könyöklőn kardozni is lehet. Kábé olyan széles a váltókart körülölelő préri, mint a kulturált módon beépített, nem pedig tablet-stílusban odakúrt kijelző: 9,2 col. Telefont bárhová hajigálhatunk, elfér, de az USB-szivargyújtó-AUX kimenetek előtt van egy kis gumilap, amelyhez oda is támaszthatjuk, ha Homo sapiens módjára telefonra bíznánk a navigálást.

Az ülések kényelmesek, és a fűtés, mármint az ülésfűtés úgy dolgozik, hogy szinte pontosan ott szoktam kikapcsolni, ahol a Koleosét elkezdtem érezni. Ülésfűtés-hűtés, memória, napfénytető, kormányfűtés, nem is tudom, kell-e még nekem valami. A vezetéssegédek szerintem kihagyhatók a Rexton G4-ből, hiszen azok általában a szélvédőhöz kötődnek, és annak a cseréjét drágítják meg néha horrorisztikus módon. Ráadásul a Ssangyongétól nem emlékszem olyanra, hogy igazi veszélyre figyelmeztetett volna; mindig olyan autóknál csipogott, amiket tökéletesen láttam a tükörben is.

A hátsó üléseken is rengeteg a hely, kíváncsi lettem volna, mit tud a hétüléses harmadik sora, mert a csomagtartó brutális: alaphelyzetben 1051 liter, támladöntéssel 23 liter híján két köbméter. A hétülésesben is marad még a harmadik sor mögött 240 liter. Szóval brutális, a hátsó ülést is fűthetjük, hely is van, de ez is terepjárósa van elrontva: magas a padló. Ez pedig önmagában nem volt hiba, csak adottság, a hiba nálam inkább az, hogy saccra lenne még 7-8 centi, hogy magasabb legyen az ülőlap, amivel egy felnőttnek is kényelmes ott a terpeszkedés.

Hogy akkor mi is kell még? Ja, egy jó gyári hifi. És képzeljék, a G4-ben van! Nincs ráírva semmi, nem Bose vagy JBL, de még valami kamuprémium kamumárkanévre sem futotta. Nincs ráírva semmi, viszont olyan jól szólt, hogy egy idő után azon kezdtem gondolkozni, az én ízlésemnek kicsit széles a hangszínpad. A hangszínpad! Nem azt mondom, hogy valami nagy audiofil megfejtés, de a gyári cuccok mezőnyében egyérteműen a középkategória teteje. Ráadásul könnyen párosodott a telefonommal, illetve úgy általában mindent azonnal megtaláltam ebben a nyüves autóban, talán csak a kézi váltókapcsolgatáshoz kellett néhány nap. A kar bal oldalán van az a billenőkapcsoló, ilyet még nem láttam, de ez sem tartozott a megrázó élmények közé. Plusz ott volt még a reflektor, ami szerintem túl kis körben szór, és ha picit kanyarodik az út, mindenféle más érdekeset mutat.

Mamutok közt

Modell Méret (hossz. x szél. x mag.) [mm] Tengelytáv [mm] Terepszögek [fok] Fordulókör [m]
Rexton G4 4850x1960x1825 2865 20 és 20,5 11
Land Cruiser 4840x1855x1845 2790 32 és 25 11,6
BMW X5 4486x1938x1762 2933 hasmagasság 209 mm 12,7
Cadillac Escalade 5179x2061x1896 2946    11,9
Kia Sorento 4800x1890x1690 2780    11,1

A Ssangyongok már évekkel ezelőtt megindultak Európa irányába, de nem haladnak olyan tempóval, mint a Kia. Ebben valószínűleg a tulajdonos Mahindra keze is benne van; az elnök még a XUV 500 formájával is elégedett. Ezért is haladhat ennyire fontolva a SsangYong. Egyébként tényleg csak annak érdemes ilyet vennie, akinek kell a bármikor bevethető tank funkció, és szereti ezt a vezetési élményt. Vagy csak kell egy ménkü nagy autó igen jó áron, Borg-Warner összkerékhajtással. Nem ilyet venni financiális szempontból maga a hűtlen kezelés törvényi tényállása. A tücsökciripeléses indexhangot pedig a jobb oldali kormánykalcsolóval lehet kiiktatni.

Totalcar értékelés - Ssangyong Rexton Premium e-XDI E-Tronic - 2017

9
TC

Hatalmas, kényelmes, jó, csendes, gazdaságos, okos extrákkal, olcsón. A presztízse legfeljebb a méretéből fakad. A Land Cruiser a terepszögei miatt jobb terepjáró, de ötmillióval drágább és kisebb.

Népítélet - Ssangyong Rexton

8,0
Nép
7.5
6.5
8.5
8
10

Az oldalról ajánljuk

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
  • Hírek

F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál

Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.

4 órája
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

április 10., 18:24
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 11., 00:02
BYD Thang L és Han L
  • Hírek

BYD Thang L és Han L

április 10., 18:16
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43