Kíváncsian vártam, mert az eddigi tapasztalataim más konnektorról tölthető hibridekkel jók. A viszonylag rövid városi utakhoz jobb is egy villanymotor, mint bármilyen belső égésű. Nem mellesleg a zöld rendszám előnyeit Budapesten és pár nagyvárosban nem kell ecsetelni: ingyen parkolás!
Utóbbit nem tudtam kipróbálni, hiszen a német anyacégtől érkeztek hazánkba haknizni a Ford konnektoros és mild hibrid furgonjai. Ebből nekem a Ford Tourneo Custom PHEV jutott, sajnos a nagy pörgés miatt üres akkuval, így Szentendréről a Lajos utcáig az egyliteres, háromhengeres benzinmotor Barkas-hangját élvezhettem, ami ekkora járműben elég fura.

Amit az átlag autófelhasználónak szokni kell, hogy a fordulatnak nem nagyon van köze a használathoz, lévén soros hibrid, vagyis a benzinmotornak nincs közvetlen kapcsolata a hajtáslánccal, csak a villanymotort tölti. Ettől olyan is előfordul, hogy emelkedőn egyszer csak lelassul a motor forgása, de az autó maga nem. Ekkor csak annyi történik, úgy érzékeli a rendszer, hogy elegendő kevesebb energia is az autózáshoz.

Bár a gyorstöltő kábel széria, a nagy kapkodásban valahogy mégse került be a kocsiba, így nem élvezhettem a mélygarázsunk töltőállomásának előnyeit, helyette a raktár 230 voltos csatlakozójából kellett kinyernem az energiát. Az autóban 13,6 kWh-s, vízhűtéses akkuk laknak, ezek a hivatalos adatok szerint 4,3 óra alatt telnek meg. A valóság sem állt messze ettől, 4,5 óra alatt jutottunk el a teljes lemerültségtől a teljes feltöltöttségig. Sajnálatos módon a hátralévő töltési időt sehonnan nem tudjuk meg, a töltésről is csak egy növekvő kék ledsor tájékoztat a csatlakozó körül. A hideg miatt a hatósugár a gyári/nyári 50 km körüli érték helyett csak 21 km-t volt.

Az autó négyféle energiakezelési módot tud. Az első az automata, ekkor nem túl intelligensen minden körülmények között az aksit használja, amíg ki nem fogy, onnantól beindul a Barkas-hang. A második mód emiatt kicsit értelmetlen, mert elvileg ez lenne a full EV, azaz a teljesen elektromos mód. A harmadik lehetőség az akku tartalékolása: a benzinmotorral megyünk akkor is, ha van az akkuban áram. Az utolsó a legérdekesebb, ekkor a benzinmotorral megyünk, de közben áramot is termelünk vele, így például a lámpánál állva is megemeli a fordulatot a rendszer.
Nálam előny, hogy a fenekén lévő apró feliraton kívül gyakorlatilag semmi nem látszik abból, hogy hibrid. Még nagyobb előny, hogy a jó akkuelhelyezésnek köszönhetően belül se változott semmi, pont ugyanúgy néz ki, mint bármelyik Ford kisbusz. Ez a teherszállító változatnál igazán nagy előny, hiszen így a raktér méretei se változtak.

Amíg van az aksiban áram, a villanyautók lendületességével mozoghatunk (126 lóerő és 355 Nm áll ekkor rendelkezésünkre), ami ekkora bódétól nem rossz trükk. Sajnos ahogy elfogy, onnantól kezdve a nemrég tesztelt lakóautóhoz hasonlóan lendületes. Ha autópályáznánk, igen gyorsan kiautózzuk a villanyt, ráadásul a tempót 120-ban maximálták, és ezt még lejtőn se tudjuk túllépni. Feltehetőleg a villanyhajtás valamilyen védelme miatt lehet ez. A tempomatot is 120-ra tudjuk maximum beállítani, viszont, ha odalépünk neki, az óra 125-ig kúszik fel, feltehetőleg ez a valódi 120, csak ennyit csal a rendszer.
Így élte túl a Hymer: egy év bérjárműként
Mennyire van egyben a lakóautó, amivel egy év alatt annyit mentek, mintha megkerülte volna a Földet?

Ha csak D-ben levesszük a gázról a lábunk, normál megszokott lassulást produkál. L-ben már a villanyautóknál megszokott egypedálos fékezési módba kapcsol, az elektromos motor jobban visszafogja a kerekeket, ekkor a féklámpa is felvillan. Furcsa módon D-ben kivéve a tempomatból is hasonlóan lassul, ami elsőre elég kellemetlen meglepetés mondjuk az autópályán.
A hatótáv jól hangzik egy személyautónál, hiszen ennyiből azért az esetek többségéből a munkába járás megvan tisztán villannyal. De egy Tourneót a legritkább esetben vesznek családi autónak, sokkal inkább egész napos személyszállításra. Mondjuk egy reptéri busz egy kör alatt kijárja az aksiban lévő szuflát, onnantól pedig városban a tapasztalataim alapján 8 liter körül fogyaszt, ami pont a korábban tesztelt automata dízel változat fogyasztása volt városban. Cserébe normál használat mellett azért csendesebb a PHEV.
Itthon az előnye jelenleg a zöld rendszámmal járó parkolási- és adókedvezmény. (Ez utóbbi is csak a személyszállító verziónál, hiszen a tehernél nincs pl. regadó.) Hátránya (a jövőbeli feltételezetten magasabb árán kívűl) a dízel verzióhoz képest, hogy jelenleg a benzinnek nem lehet visszaigényeli az áfáját. Olvasónk pár furgont üzemeltet, autónként évi 35-40 ezer km futással. Számításai szerint a 8 literes fogyasztásnál kb. 150 ezer forinttól esne el.
Külföldön viszont tud egy másik trükköt is. A fedélzeti számítógép a GPS-be bevitt útvonal alapján olyan körzetet lát, ahova nem mehetünk belső égésű motorral, akkor spórol a villannyal, sőt ha kell, rá is termel még, így elvileg behajthatunk oda büntetés nélkül. Ez a németeknél olyannyira tényező, hogy jelenleg nem is tudnánk teher PHEV Customot venni, annyi megrendelésük van rá.
Nálunk ára még nincs, a németeknél bruttó 71 899 euró (kb. 24 millió Ft). Összehasonlításképpen a legdrágább német modell (Titanium X felszereltség, 185 lóerős motor, automata váltó) 56 221 euró. Persze a német árak nem teljesen feleltethetők meg a magyarországiakkal, de a nagyságrendeket azért érzékeltetik. Megkockáztatnánk: egyelőre nem lesz népautó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
