Nehéz a mi életünk, autós újságíróknak, nálunk már csak autógyártónak nehezebb lenni. Egy Kangoo esetében például nehéz megmagyarázni, mi szükség van egy újra, azon kívül persze, hogy jobban nézzen ki, mint a régi. Vagy nagyobb legyen.

Szóval a Renault most megcsinálta, az új, innovatív Kangoo-t. Innovatív? Mármint az az ötlet, hogy egy hasábba több víz/levegő/ember/kutya/puffasztott kölesgolyó fér, mint egy hasonló alapterületű gúlába, egy csapott hátú hasábba vagy egy gömbbe? Ezért utoljára Arisztotelész idejében lehetett Nobel-díjat kapni, csak akkoriban még az Alfred Nobel Alapítvány még kósza ábránd sem volt.
A baj az emberekkel van, akiknek nem jó a régi. Szóval időről időre le kell cserélni mindent, és nem azért, mert a régi Kangoo olyan vacak lett volna, hanem mert körülötte minden Renault technikája átalakult, hát ennek is változnia kellett. Szerencsére a tervezés ugyanonnan indult: hasáb plusz motortér. Aztán megnézték, hol kerekítsék le, csináltak neki dizájnt és eldöntötték, mi legyen benne a truváj. Elárulom: a hosszú meetingek sora egy klassz mechanizmussal a padló síkjába dönthető hátsó padot juttatott a Kangoo-felhasználóknak, meg embertelen sok tárolórekeszt.
Hogy alapos munkámhoz ne férjen kétség, íme, így jön össze a Kangoo utasterében összesen 49 liternyi tárolóhely:
Az első ülések feletti polc: 19,4 l
A műszerfal tetején: 5 l
Az ajtózsebek elöl: 2 x 2,7 l
A középkonzol: 2,7 l
A vezető előtti tárolórekesz: 1,5 l
A vezetőoldali kicsi tárolóhely: 0,5 l
A kézifék alatti nyitott üreg: 1 l
Pohártartók: 0,75 l
Mobiltartó: 0,2 l
A hátsó ajtózsebek: 2 x 0,6 l
A háttámlák zsebei: 2 x 2 l
Akárhogy számolgattam, ez a matematika mai állása szerint 41,65 liter, ám ehhez még hozzájön a hét liter térfogatú, fiókos jellegű kesztyűtartó, és egy kis jóindulatú kerekítéssel meg is vagyunk. Ilyen fiók van egyébként a Capturben is, ez nagyon klassz, viszont hogy jöhetett ki, hogy egy mobiltartó 2 deci? Mindegy, ne firtassuk, mert itt nem deciken múlnak a dolgok, tényleg rohadt sok a tárolóhely, érdemes lenne katalogizálni, mit hová pakolt az ember.



Az egyik legfontosabb ilyen rekeszt a műszeregység fölé került. Ide raktak egy karos mobiltelefon-tartót is, ami a rekesztől balra és jobbra is beállítható, kinek mi tetszik jobban. Nagyon szimpatikus a Renault/Dacia autóiban, hogy ők már belátták: ha az autóipari lobbi bele is döglik, az ember akkor is látni akarja a mobilját. Akkor is, ha ennek nincs mindig értelme – ezt hadd ne az autóipar döntse már el.

A Kangoo minden mást is tud, amit egy ilyen furgonautónak tudnia kell, vannak nagy tolóajtói oldalt, még hatalmasabb, felfelé nyíló ötödik ajtaja, hatalmas raktere és öt ülése. A Kangoo 775 liternyi csomagtartót ad – a kalaptartóig! – és ha megszüntetünk három ülőhelyet, akkor 3,5 köbméternyi lesz a tér. Döbbenetes méretek ezek, ha valaki családos, és közben bálásruha-boltot üzemeltet, akkor nyilvánvalóan valami ilyen kellene neki.

A Kangoo további okossága, hogy a hosszanti tetőlécek keresztbe is forgathatók, vagyis nincs szükség külön kereszttartókra, és ezek mindig ott vannak az autóval – ezt a fícsört amúgy a Daciákon (pl. a Sandero Stepway-en, és az új Joggeren) is láttuk már. Még egy hihetetlen dolgot tud a típus: az első ajtói 90 fokban nyílnak, ilyet első ajtótól még nem láttam: bemasírozni kell a a belsejébe, nem bekúszni.
Élőben nyerőnek tűnik a Dacia Jogger
A múlt héten leleplezett újdonságot Münchenben jártuk körül, és az első benyomás alapján lesznek hívei bőven.

A motorválaszték nem lesz túl áttekinthetetlen, de a kellemetlen hírrel még várnék. A jó az, hogy lesz belőle dízel (75, 95 és 115 LE), a benzinesek 1,3 literes turbómotorok (100 és 130 LE) és majd a jövőben készül elektromos változat is a Kangoo-ból. A Tannistestre egyetlen benzines, előszériás autót állított ki a Renault az új modellből, méghozzá a 130 lóerős változatot, hatfokozatú kézi váltóval. A legerősebb motorokhoz egyébként lesz hétfokozatú duplakuplungos is, a kézi váltók hat fokozatot kapnak.

Akármennyire is arra számítottam, hogy ez a kis turbómotor majd viszi a Kangoo-t, mint kutya a lábtörlőt, hát nem: gyanítom, a fogyasztás visszafogására erősen leszedálták. Ezek a dobozautók ugyanis az új CO2-szabályzás szempontjából meglehetősen feketeseggűek lettek, mert nincs az a csalós szoftver, amivel 3 litert fogyasztanának. A magyarázat egyszerű: 1500-1600 kiló üresen, és a légellenállási homlokfelülete egy tojtoj-budiéval vetekszik. Így aztán hiába a 200 Nm, valahogy úgy viselkedik, mint egy szívó egyhatos. Majdnem 13 másodperc, míg százra gyorsít, de a rugalmassága sem valami lenyűgöző, és ez az egyik legidegesebb változat.

A valódi zen a 75 lóerős dízel Kangoo-ban lakik, ahol a nullaszáz 19,2 másodpercig tart. Ez egy dán nyugdíjasnak tökéletes, és erről el is hiszem, hogy 5,5-öt kajál. A Kangoo versenyváltozata a 115 lovas dízel, ami 12 alatt lő ki százra, és mondjon bárki bármit, egy ilyen jellegű járműbe még mindig a dízel passzol a legjobban, ha sokat kell menni messzire.


Valószínűleg ez a szabályzás tette be igazán a kaput a Renault-nál, hiszen a gyártó ellenérdekelt abban, hogy sokat adjon el a típusból, és valószínűleg ehhez lőtték be a gyártási kapacitást és az árakat. Így aztán a négymillió példányban eladott Kangoo mostanra annyira upmarket lett, hogy a magyar importőr be sem hozza a típust személyautóként (haszonjárműként igen), mert úgyis drága lenne. Családi dobozosként a vélhetően olcsóbb Dacia Jogger úgyis mindent visz, hisz hétülésesként jár hozzá állami támogatás is. Az pedig, hogy kevesebb vezetőtámogató, fáradtságfigyelő és vészfékező funkciót tud, az mifelénk senkit sem zavar, pedig a Kangoo-t most jól megtömték ilyenekkel is.

Úgy tűnik, az egyterűekkel együtt ezek a jópofa és praktikus dobozautók is a SUV-őrület áldozatai lesznek, az, hogy nálunk a Stellantis-típusok (Berlingo, Rifter, Combo, Proace City Verso) futnak, mindössze a hétüléses támogatások érdeme. Igaz, ettől még álruhában eljut hozzánk a Kangoo, mivel a Mercedes fogja árusítani Citan néven, személyautóként és haszongépjárműként is, más külsővel és belsővel – elvileg novembertől. Sőt, az sem kizárt, hogy a T osztály (ami ugyanez luxuskivitelben) is kapható lesz. A Nissannál meg NV250 fedőnevű haszongépjárműként lesz ott a Kangoo, de talán egyszer a magyar piac is felnő ahhoz, hogy személy-Kangoo-t is lehessen kapni.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
