Az év ötlete: nagyobb autóba több fér!

Bemutató: Renault Kangoo – 2021.

2021.10.13. 06:06

Nehéz a mi életünk, autós újságíróknak, nálunk már csak autógyártónak nehezebb lenni. Egy Kangoo esetében például nehéz megmagyarázni, mi szükség van egy újra, azon kívül persze, hogy jobban nézzen ki, mint a régi. Vagy nagyobb legyen.

Szóval a Renault most megcsinálta, az új, innovatív Kangoo-t. Innovatív? Mármint az az ötlet, hogy egy hasábba több víz/levegő/ember/kutya/puffasztott kölesgolyó fér, mint egy hasonló alapterületű gúlába, egy csapott hátú hasábba vagy egy gömbbe? Ezért utoljára Arisztotelész idejében lehetett Nobel-díjat kapni, csak akkoriban még az Alfred Nobel Alapítvány még kósza ábránd sem volt.

A baj az emberekkel van, akiknek nem jó a régi. Szóval időről időre le kell cserélni mindent, és nem azért, mert a régi Kangoo olyan vacak lett volna, hanem mert körülötte minden Renault technikája átalakult, hát ennek is változnia kellett. Szerencsére a tervezés ugyanonnan indult: hasáb plusz motortér. Aztán megnézték, hol kerekítsék le, csináltak neki dizájnt és eldöntötték, mi legyen benne a truváj. Elárulom: a hosszú meetingek sora egy klassz mechanizmussal a padló síkjába dönthető hátsó padot juttatott a Kangoo-felhasználóknak, meg embertelen sok tárolórekeszt.

Hogy alapos munkámhoz ne férjen kétség, íme, így jön össze a Kangoo utasterében összesen 49 liternyi tárolóhely:

Az első ülések feletti polc: 19,4 l
A műszerfal tetején: 5 l
Az ajtózsebek elöl: 2 x 2,7 l
A középkonzol: 2,7 l
A vezető előtti tárolórekesz: 1,5 l
A vezetőoldali kicsi tárolóhely: 0,5 l
A kézifék alatti nyitott üreg: 1 l
Pohártartók: 0,75 l
Mobiltartó: 0,2 l
A hátsó ajtózsebek: 2 x 0,6 l
A háttámlák zsebei: 2 x 2 l

Akárhogy számolgattam, ez a matematika mai állása szerint 41,65 liter, ám ehhez még hozzájön a hét liter térfogatú, fiókos jellegű kesztyűtartó, és egy kis jóindulatú kerekítéssel meg is vagyunk. Ilyen fiók van egyébként a Capturben is, ez nagyon klassz, viszont hogy jöhetett ki, hogy egy mobiltartó 2 deci? Mindegy, ne firtassuk, mert itt nem deciken múlnak a dolgok, tényleg rohadt sok a tárolóhely, érdemes lenne katalogizálni, mit hová pakolt az ember.

Az egyik legfontosabb ilyen rekeszt a műszeregység fölé került. Ide raktak egy karos mobiltelefon-tartót is, ami a rekesztől balra és jobbra is beállítható, kinek mi tetszik jobban. Nagyon szimpatikus a Renault/Dacia autóiban, hogy ők már belátták: ha az autóipari lobbi bele is döglik, az ember akkor is látni akarja a mobilját. Akkor is, ha ennek nincs mindig értelme – ezt hadd ne az autóipar döntse már el.

A Kangoo minden mást is tud, amit egy ilyen furgonautónak tudnia kell, vannak nagy tolóajtói oldalt, még hatalmasabb, felfelé nyíló ötödik ajtaja, hatalmas raktere és öt ülése. A Kangoo 775 liternyi csomagtartót ad – a kalaptartóig! – és ha megszüntetünk három ülőhelyet, akkor 3,5 köbméternyi lesz a tér. Döbbenetes méretek ezek, ha valaki családos, és közben bálásruha-boltot üzemeltet, akkor nyilvánvalóan valami ilyen kellene neki.

A Kangoo további okossága, hogy a hosszanti tetőlécek keresztbe is forgathatók, vagyis nincs szükség külön kereszttartókra, és ezek mindig ott vannak az autóval – ezt a fícsört amúgy a Daciákon (pl. a Sandero Stepway-en, és az új Joggeren) is láttuk már. Még egy hihetetlen dolgot tud a típus: az első ajtói 90 fokban nyílnak, ilyet első ajtótól még nem láttam: bemasírozni kell a a belsejébe, nem bekúszni.

Kapcsolódó
Élőben nyerőnek tűnik a Dacia Jogger

Élőben nyerőnek tűnik a Dacia Jogger

A múlt héten leleplezett újdonságot Münchenben jártuk körül, és az első benyomás alapján lesznek hívei bőven.

A motorválaszték nem lesz túl áttekinthetetlen, de a kellemetlen hírrel még várnék. A jó az, hogy lesz belőle dízel (75, 95 és 115 LE), a benzinesek 1,3 literes turbómotorok (100 és 130 LE) és majd a jövőben készül elektromos változat is a Kangoo-ból. A Tannistestre egyetlen benzines, előszériás autót állított ki a Renault az új modellből, méghozzá a 130 lóerős változatot, hatfokozatú kézi váltóval. A legerősebb motorokhoz egyébként lesz hétfokozatú duplakuplungos is, a kézi váltók hat fokozatot kapnak.

Akármennyire is arra számítottam, hogy ez a kis turbómotor majd viszi a Kangoo-t, mint kutya a lábtörlőt, hát nem: gyanítom, a fogyasztás visszafogására erősen leszedálták. Ezek a dobozautók ugyanis az új CO2-szabályzás szempontjából meglehetősen feketeseggűek lettek, mert nincs az a csalós szoftver, amivel 3 litert fogyasztanának. A magyarázat egyszerű: 1500-1600 kiló üresen, és a légellenállási homlokfelülete egy tojtoj-budiéval vetekszik. Így aztán hiába a 200 Nm, valahogy úgy viselkedik, mint egy szívó egyhatos. Majdnem 13 másodperc, míg százra gyorsít, de a rugalmassága sem valami lenyűgöző, és ez az egyik legidegesebb változat.

A valódi zen a 75 lóerős dízel Kangoo-ban lakik, ahol a nullaszáz 19,2 másodpercig tart. Ez egy dán nyugdíjasnak tökéletes, és erről el is hiszem, hogy 5,5-öt kajál. A Kangoo versenyváltozata a 115 lovas dízel, ami 12 alatt lő ki százra, és mondjon bárki bármit, egy ilyen jellegű járműbe még mindig a dízel passzol a legjobban, ha sokat kell menni messzire.

Valószínűleg ez a szabályzás tette be igazán a kaput a Renault-nál, hiszen a gyártó ellenérdekelt abban, hogy sokat adjon el a típusból, és valószínűleg ehhez lőtték be a gyártási kapacitást és az árakat. Így aztán a négymillió példányban eladott Kangoo mostanra annyira upmarket lett, hogy a magyar importőr be sem hozza a típust személyautóként (haszonjárműként igen), mert úgyis drága lenne. Családi dobozosként a vélhetően olcsóbb Dacia Jogger úgyis mindent visz, hisz hétülésesként jár hozzá állami támogatás is. Az pedig, hogy kevesebb vezetőtámogató, fáradtságfigyelő és vészfékező funkciót tud, az mifelénk senkit sem zavar, pedig a Kangoo-t most jól megtömték ilyenekkel is.

Úgy tűnik, az egyterűekkel együtt ezek a jópofa és praktikus dobozautók is a SUV-őrület áldozatai lesznek, az, hogy nálunk a Stellantis-típusok (Berlingo, Rifter, Combo, Proace City Verso) futnak, mindössze a hétüléses támogatások érdeme. Igaz, ettől még álruhában eljut hozzánk a Kangoo, mivel a Mercedes fogja árusítani Citan néven, személyautóként és haszongépjárműként is, más külsővel és belsővel – elvileg novembertől. Sőt, az sem kizárt, hogy a T osztály (ami ugyanez luxuskivitelben) is kapható lesz. A Nissannál meg NV250 fedőnevű haszongépjárműként lesz ott a Kangoo, de talán egyszer a magyar piac is felnő ahhoz, hogy személy-Kangoo-t is lehessen kapni.

Az oldalról ajánljuk

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

március 14., 09:15
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
  • Hírek

A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót

A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.

március 14., 12:07
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

március 14., 09:58
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

március 14., 10:33
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

március 14., 13:51
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Elektromos pickupot készít a Toyota
  • Hírek

Elektromos pickupot készít a Toyota

A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.

március 14., 13:07
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
2026 Mercedes-Benz CLA
  • Hírek

2026 Mercedes-Benz CLA

március 14., 09:53
Chery Tiggo 9
  • Hírek

Chery Tiggo 9

március 14., 10:53
Chery Tiggo 4
  • Hírek

Chery Tiggo 4

március 14., 10:55
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Munkáshitelből autót
  • Magazin

Munkáshitelből autót

március 14., 13:55
Lynx GT1
  • Hírek

Lynx GT1

március 14., 12:54
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25