Ehhez tényleg kell bátorság
Használt: Renault Mégane CC Floride TCe 130 - 2011
A nyitott autózás olyan, hogy nem kell hozzá se sok lóerő, se hatalmas tepsi, se menő márkajelzés, mert mindenhogy élvezet. A két generációt megért Mégane CC a tető becsukása után ráadásul egy rendes, zárt kupé, merev kasznival, csendes utastérrel. Azonban a kupé-kabrió divat nem véletlenül múlt ki mára, és a korai turbós benzinmotorok sem véletlenül vannak sokaknál feketelistán.

Kissé ambivalens a viszonyom a Renault-val, mert egy rakás holmijukat nagyon bírom, máskor azonban, hogyan legyek udvarias: felmerülnek bennem kérdések. Például amikor megláttam ezt a 2011-es Mégane CC Floride különkiadást, elsősorban a klasszikus és ezt így hogy? Mondjuk arról igazán nem ők tehetnek, hogy a kupé-kabrió láz a kezdetektől hidegen hagyott, mert számomra hangsúlyosabbak voltak a műfaj hátrányai, mint az előnyei, de ettől még tény, hogy ha már feltétlen nyitott Renault-ban kellene gondolkodni, akkor e helyett a fura alakú izé helyett inkább a ponyvatetős dolgok érdekelnének. Mint a mára nagyrészt feledésbe merült, pedig egész ügyes és kabrióként szépséges Renault 19.
Formalinba mártott francia kényelem
Hosszú távú, 13 éves tapasztalattal - bátran állíthatjuk, a tesztautóra viszonylag szerény összegért bátran rábízhatja magát gazdája.
Életem vezérelve, hogy az igazi férfi hordhat rózsaszínt, úgyhogy a Floride limitált kiadás fagylaltpultra illő dukkó-kárpit párosítása számomra inkább megkapó, mint zavaró. Talán a felniket túlzás volt pergamen árnyalatra fújni, azt viszont elmondhatjuk, hogy mind a külső, mind a beltér egész jól bírta az elmúlt 11 évet. A vezető ajtó könyöklője megkopott kissé, viszont az látszik, hogy remek döntés volt a műbőr koptatókkal erősített szövet kárpitot választani a teljes bőrözés helyett, amit anno a tesztautón gyengének vélt Pista. Igaz, ezt meg tisztán tartani nehezebb, ahogy a képek bizonyítják. Amúgy napon nyitva hagyott kocsiban kellemesebb egy ilyen világos szövet, mint akármelyik bőr, szóval szerintem ez a nyerő, és arányosabb így a színvilág, hogy több a pergamen és kevesebb a rózsaszínbe hajló vörös.
Királyok verdája, pávák királya
Legendás nevet a gyártók akkor vesznek elő a tarsolyukból, ha valami retrót vagy merőben újat alkotnak. Nem így a Renault. Itt a Floride, Ron Jeremy ajánlásával.

A külföldről érkezett kocsi alját nézegetve továbbra is rózsás (elnézést!) a kép, mert bár ide nem jutott a fényűző színkombinációból, viszont megnyugtatóan egyben van minden, amit látok. Az egyik küszöbön van egy apró sérülés, ott persze rozsda is akad, de ez könnyen javítható, amúgy az egészség az úr, és meggyőzően tiszta a motor meg a váltó hasa is. Az más kérdés, hogy ez az 1,4 literes, H4Jt jelű motor még a gyáriak szerint sem különösebben jól sikerült konstrukció. Nagyon beszédes, hogy mindössze négy év gyártás után eltűnt a kínálatból. Számos ilyennel szerelt Mégane III és Scénic III ért meg még garanciaidőben motorcserét, egyesek szerint a víz, mások szerint az olaj tud eltűnni belőle.

Alkatrész megnevezése | Alkatrész márkája | Webshop bruttó kisker ár |
Első féktárcsa (db) | Ferodo | 23 678 Ft |
Első fékbetét (garn.) | Ferodo | 26 241 Ft |
Lengőkar (első db) | Moog | 44 345 Ft |
Lengéscsillapító (első db) | TRW | 30 096 Ft |
Vezérműszíj készlet | SKF | 71 713 Ft |
Olajszűrő (db) | Champion | 3 050 Ft |
Levegőszűrő (db) | Champion | 6 630 Ft |
Pollenszűrő (db) | Kristal | 8 438 Ft |
Üzemanyagszűrő (db) | Champion | 3 799 Ft |
Tegyük gyorsan hozzá, hogy a próbált kocsi semmilyen jelét nem adta bajnak, és volt ebből a TCe-ből javított kiadás. Ha ez már az (mert mondjuk átesett motorcserén), akkor végső soron akár működhet is, de azért a márkát jól ismerő szerelő azt mondja, a dízelmotorok, különösen a 2.0 DCi a jó választás hármas Mégane-ba. Mivel a CC másfél tonnás, jól is jön a dízel nyomatéka. Kár ezért az 1,4 literes benzinesért, mert amúgy egész kellemes karakternek tűnt ebben az autóban. Nincs semmi sportosság benne, ide az nem is kell, viszont csendesen, zökkenőmentesen dolgozik, szépen húz, pont annyira szalad vele a CC, amennyire a napfény és a szél élvezete kívánja. Szóval tökéletesen megértem, miért ezzel vette az első tulaj.

Más tekintetben amúgy egész jó hírű típus a Mégane III, és a CC-ről sem hallottam rosszat, amitől persze még lehetnek rémtörténetek. Ezen az autón nem volt túl jó erőben a fékrendszer, de ez valószínűleg állás és elhasználódás miatt volt így, mert új korában fogott rendesen, és a szerelő szerint a használatot is jól bírja. A tetőt elektro-hidraulikus rendszer mozgatja, ennek egészsége fontos, mert ha komoly gond van, és ki kell emelni a helyéről, az drága és bonyolult mutatvány. Hiszen a működéshez nagyon pontos illesztések kellenek, ami szaktudást, célszerszámot és munkaórát igényel. Azért a kisebb beállításokkal valószínűleg a helyi Renault márkaszerviz is elboldogul, hiszen már a Mégane II-ből is volt CC, mégis: a CC tető csak addig öröm, amíg működik.
Mennyire biztonságos?
Ezt a CC-t külön nem vizsgálta az EuroNCAP, de az elődjét, a Mégane II CC-t nagyon biztonságosnak ítélték, és jók az ötajtós Mégane III eredményei is. Az elöl ülő felnőtt utasokat a kor követelményei szerint kiemelkedően jól megvédi a Mégane, és a sima változatokban a hátsó ülés is nagyon biztonságos – a CC itt lehet egy picit más, de nem hiszem, hogy sokat rontottak volna rajta. Gyalogosvédelemben viszont igen rosszul szerepelt a Mégane III orra, szóval aki ilyet vezet különös óvatossággal járjon el zebrák, iskolák, buszmegállók közelében.

Érdekes amúgy, hogy ez az autó tökéletesen szemlélteti a kupé-kabrió műfaj előnyeit és hátrányait. Eleve marha nehéz, ráadásul jó magas a súlypontja, tehát még egy átlagos Mégane-hoz képest is visszafogottak a sportos génjei. A tető helyigénye miatt túl magasan fut az övvonal, ettől bumfordi a feneke. Nyitva minden úthibán érezni, ahogy csavarodik-tekeredik a kaszni, ráadásul ilyenkor a csomagtér is összemegy. Viszont csukva ha nem is világszép, de legalább rendes kupés a formája, és a kemény tető valóban merevít. Szinte teljesen eltűnnek a csavarodások, még 11 évesen is, nyikorgás se sok marad, és a zajszűrés is megfelelő. Ez még mindig csak kompromisszum, de tény, hogy egész közel kerül egy jó kupéhoz és egy jó kabrióhoz is. Csak azt nem értem, miért kellett a plafont üvegezni, annyira hátra nyúlik a szélvédő, hogy az elöl ülők nem sokat éreznek belőle.
Elöl elfogadható a szélvédelem, de azért szívesen látnék szélfogó hálót a hátsó ülés fölé. Oda ülni amúgy is szenvedés lehet nyitott és csukott kocsiban egyaránt, inkább a csomagtér kiterjesztéseként gondoljunk a 2+2 elrendezésre. Érdekes, hogy bár a műszerek változtatás nélkül érkeznek a sima Mégane-ból, az óracsoport tök jól működik itt, mert jól leolvasható, kontrasztos a kijelzés. Különösen a sebességmérő világos háttere nagy előny, napfényben is leolvasható marad. Nagyon komoly dicséret, hogy egészségesek maradtak a kapcsolók, sehol egy kopás vagy foszlás, úgyhogy meglepően kellemes a Mégane III belső így használtan. A gyári navigáció persze messze túlbonyolított egy érintőképernyőshöz képest, de erre jó a telefon. És itt még külön konzol a klíma meg a rádió.
Renault Mégane CC TCe 130 (2011) forgalomba helyezési költségek [Ft] | |
Eredetiségvizsgálat | 17 000 Ft |
Vizsga | 27 000 Ft |
Regisztrációs adó | 11 213 Ft |
Vagyonszerzési illeték | 52 800 Ft |
Forgalmi | 6 000 Ft |
Törzskönyv | 6 000 Ft |
Rendszám | 8 500 Ft |
Kötelező biztosítás (éves, 30 éves vidéki férfi, 13 éves jogsi) | 35 444 Ft |
Gépjárműadó (éves) | 22 080 Ft |

Végső soron tehát az van, hogy ha nem is ezzel a motorral, de teljesen vállalható kupé-kabrió a Mégane CC. Oké, lehet hogy nem mindenki ül szívesen ilyen színek közé, ám ez nem is kötelező, és akad belőle dízelmotorral is, ami ebben az esetben megbocsátható lépés. Számomra az igazi kérdés, hogy miért akarna valaki kupé-kabriót venni, amikor rongytetővel jobb kabriót, fix tetővel meg jobb kupét kapnánk, kis méretben, harapós motorral pedig jobb Renault-t, de ezen essünk túl. Inkább nézzük meg, mit tudnak a Mégane CC ellenfelei – milyen szerencse, hogy tanult kollégáim épp nemrég tárták fel a CC piac sötét titkait!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
