Vezettük a jövő villany-Passatját

2023.04.05. 06:04

Már évekkel ezelőtt elhervadtak azok a virágok, amiket mély megrendüléssel a szedánok temetésére vittünk, de a hagyományos autóforma csak-csak élni akar, ami még akkor is örömteli, ha valójában nem az európai, hanem a kínai piac tartja ezeket életben. A Volkswagennél a következő Passat már szinte biztosan csak kombiként érkezik, viszont itt az ID.7, amit elsőként csendes és merev szedánnak ismerhetünk meg, és csak később érkezik belőle a púpos verzió.

Fontos tudni, hogy bár az ID.7-et a januári CES kiállításon is megvillantották, ID.Aero koncepcióként pedig lassan egy éve ismerjük, a hivatalos bemutató még mindig nem történt meg. Tehát hiába van tele az SSD-m mindenféle saját képpel az egyébként nagyon jó formájú, végleges ID.7-ről, ezt most még nem láthatjátok, cserébe elmondom, milyen volt vezetni.

Az ID.7 a Volkswagen ID.-családjának hatodik tagja, amit három kontinensen, tehát Európában, Kínában és később Amerikában is árulni fognak, gyártani viszont kizárólag Németországban, egész pontosan az alsó-szászországi Emdenben, ahonnan az ID.4-ek is jönnek.

Kapcsolódó
Hölgyeim és uraim: az új normális

Hölgyeim és uraim: az új normális

Ideális kapudrog a villanyautózás felé, a gondok majd akkor kezdődnek, ha elkezdesz vágyni valami keményebbre.

Teljes értékű nagy utazóautó ez, 4,96 méter hossszával, 2,97 méteres tengelytávjával és 1,86 méteres szélességével még nagyobb is, mint a Passat vagy az Arteon, cserébe viszont a villanyos építés miatt magasabb is lett. Nem is az a legfeltűnőbb, hogy 1,44-1,50 méter helyett is 1,538 méterről beszélünk, inkább az, hogy a tetővonal jóval később kezd el ereszkedni, cserébe egy magasabb utas is beülhet hátra, helykínálat van bőven, fejnek és lábnak egyaránt.

700 kilométeres hatótávot ígér elöljáróban a Volkswagen, ma még hétpecsétes titok övezi, hogy ezt mekkora és főleg milyen kémiájú akkumulátorral teszik, de az biztos, hogy a padlólemezen az első és a hátsó bölcsők között végig, az autó szinte teljes szélességében a burkolt akkupakk helyezkedik el. Elöl gyakorlatilag nincs semmi a motorvezérlőn, néhány segédberendezésen, meg a MacPherson felfüggesztésen kívül, az igazi technika hátul van: öt lengőkaros futómű és a 285 lóerős, állandó mágneses szinkronmotor.

A felépítés ismeretében kissé szomorú, de nincs frunk, azaz első csomagtartó, tehát pakolni mindent hátra, a bő 500 literes csomagtartóba lehet, a hátsó padló síkja alatti rekeszbe pedig mehetnek a töltőkábelek meg az apróságok.

Odabent alapvetően semmi nem változott, mégis sok az újdonság. Ugyanúgy egy pici, csupán néhány információt megjelenítő kijelző van a vezető előtt, ez továbbra is csak azért van, hogy legyen: a gyáriak szerint a HUD lesz a vezető legfőbb infóforrása, miközben vezet. Ennek megfelelően a HUD jó nagy tartományban állítható, jó minőségű a képe és testre is lehet szabni rajta az infókat, a lőrés-szerű kijelző alatta pedig szomorkodhat, hogy rá nem figyel senki.

Van egy baromi nagy kijelző középen. 15 hüvelyk, ami már laptopnak is tisztességes, én a kis 13-as gépemnél sem vágytam soha nagyobbra, pedig azon néha videót is nézek, és vágok, ezt ezen a kijelzőn nem fogunk, viszont itt érezni, hogy nem akartak sokkal kisebbet csinálni a Teslánál, ha már az kimondva-kimondatlanul azért csak villanyautós referencia lett.

Alatta megmaradtak az ID.3 óta ismert, kapacitív érintőfelülettel csúsztatós hűtés- és fűtés, illetve hangerőszabályzók, csak végre kaptak háttérvilágítást, hogy este is normálisan lehessen kezelni: igazából az a ciki, hogy eddig nem volt. Ami továbbra is szomorú, hogy a korábban meghirdetett irány – miszerint több nyomógomb és kevesebb érintőgomb lesz az új Volkswagenekben – itt még nem érezhető, tehát megvan a méltán utált rear-gomb a hátsó ablakemelőkre való váltáshoz, és a kormányon is érintőgombok maradtak, a komoly reformot meg majd egy következő generáción fogjuk látni. Cserébe legalább a vészvillogó kapcsolója rendes gomb lett, az is valami.

Kapcsolódó
Hallgattassék meg a nép akarata: a Volkswagen visszatér a rendes gombokhoz

Hallgattassék meg a nép akarata: a Volkswagen visszatér a rendes gombokhoz

Elismerte a főnök, hogy a kapacitív felületek nem váltak be.

Érezni, hogy valami egyedit és látványosat akartak csinálni, az egyik ilyen az első légbeömlők állítása, ami nem kézi, hanem elektromos lett, tehát minden levegőrostély mögött két darab villanymotor állítja horizontálisan és vertikálisan a befúvás irányát, és a kijelzőn az ujjaddal csúsztatva tudod beállítani, hogy milyen irányba jöjjön a meleg vagy a hideg.

A kijelzőn alul és felül hagytak egy-egy sávot, az alsón állandóan ott lesz a klímavezérlés, az ülésfűtés és egy home gomb, felül pedig az időt, a külső hőmérsékletet és néhány kedvenc menüpontot látjuk majd folyamatosan. A kijelző nagy részére jellemzően a térképet vagy az okostelefon-integrációt (Android Auto, Apple CarPlay) érdemes kirakni, mellette néhány apróság is elfér, akár egy zenevezérlés, akár töltési állapot, akár fogyasztás-infók.

A menü alapfelépítése az előző ID-kból ismert, a rendszersebesség és a görgetési finomság hipertér-ugrás ahhoz képest, amit a korábbi szériák képviseltek, minden fürgén működik, de sajnos velünk maradtak hibák is, még ha a nehézkesen elindítható ülés-funkciókat és az olykor lefagyni hajlamos navigációs rendszert a gyáriak nyilván az autó előszériás mivoltának tudták be.

A magasabb kategóriájú Volkswagen modellekben mindig van legalább egy apró finom részlet, amin el lehet merengeni, régen az analóg óra és a fabetét abszolút ilyen volt, helyette itt két apróság van, az egyik a nagyon áramvonalas, lágy vonallal meghúzott belső kilincs, a másik pedig persze az elmaradhatatlan Ambient világítás, ami itt rusztikus elrendezésű csíkokból áll, és nyilván össze-vissza lehet variálni a színelrendezését.

Minden új funkciót ezen a ponton még nem árulhatok el, de nekem az első, gyors benyomásom az volt, hogy a Volkswagen-féle kezelőrendszert és hangvezérlést továbbra is van hova fejleszteni. Checklist-szerűen megvan minden, nagy kijelző pipa, mobilos alkalmazás pipa, csomó lehetőség van benne, állítólag jönnek majd rá a távoli frissítések is, mégsem jön át az a sokszor megfoghatatlan általános felhasználói élmény, amit az Apple óta nagyon üldöznek a tech-gyártók is, és amit nem lehet csak úgy elintézni pár száz vagy néhány ezer fős tesztelő- és fejlesztőcsapattal. Ez bizony egy friss gondolkodásmódból és sok rugalmasságból eredne, a Volkswagen pedig elindult ezen az úton, de még kevesebbet lépett előre, mint amennyi hátra van.

Én nagyon szerettem a Volkswagenek kezelését a Golf 7-ig bezárólag tartó, végtelenségig egyértelmű, bárki számára érthető és kezelhető, de egyszerű rendszerei miatt, remélem, előbb-utóbb ezt át tudják ültetni a digitális világba is, mert itt már nem az a cél, hogy valakit leutánozz, hiszen akkor hátrányban vagy, itt a karaktert kell megtartani, miközben a mai világ sztenderdjeinek is megfelelővé teszik a rendszerüket.

Mert minden más téren viszont megvan az az összhang, ami miatt szeretjük nézegetni a V-betűket a kormányon: az összeszerelési minőség pazar, a Harman/Kardon zene tisztességesen megszólal, nincs recsegés-ropogás, merev a kocsi, olyan jól mozog, hogy még a nagyobbik, 20 colos kerékkel is alig érezni rajta, hogy közel 2 tonnát cipel. Az 540 Nm nyomaték a legális sebesség tartományon egy szemvillanás alatt átugrik, és jól beosztható az ereje a menetpedállal, nem akarja nekivágni a fejed a támlának, viszont veszettül megindul, ha kell. Fordulóköre remek, kormányzása közvetlen, és hogy milyen rossz úton? Majd Magyarországon megtudjuk.

Szóval, hagyományos autóépítési szempontból az ID.7 egy nagyon tisztességesen megcsinált cucc, ami a villanyautók esetén egy kiemelten fontos dolog, ne felejtsük el, még a Mercedes is megengedi magának, hogy 74 millióért nyöszörgős klímapanelt tegyen az EQS-be, itt pedig ilyen nincs, nyomkodhatsz-húzkodhatsz bármit.

Kapcsolódó
Nem látom benne a 74 milliómat

Nem látom benne a 74 milliómat

Elvileg a luxus netovábbja, gyakorlatilag erősen félkésznek érződő autó, ami minden konkurensénél 10-20 millióval drágább. Ezt nem teljesen értjük.

Ár majd a közelgő premier pillanatában lesz, de amit mi előzetesen hallottunk, az alapján még versenyképes is lehet a hamarosan érkező ID.7, bár érdekes ezt mondani egy villanyszedánra, ami Európában jellemzően a nem létező kategóriába esik. Ez egy nagyon jó beltéri minőségű, szép formájú autó, csak a szoftveres részt adják már oda két 25 éves fejlesztő eurómilliomos arcnak, akik nemrég eladták a startupjukat, és már kezdenek unatkozni annyira, hogy csinálgatnának valamit.

Az oldalról ajánljuk

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

tegnap, 17:31
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13