Beosztottjaim! Köszönöm szépen, hogy a tavaly is kitartóan dolgoztatok a cégért és legfőképp értem, hogy bevételünk olyan legyen, amire büszkék lehettek – bár annyira mégsem, de erről később. Véreteket és lelketeket adtátok, hogy a burzsujok bálján a legújabb Peugeot 508-cal jelenhessek meg. És, hogy neked ez miért jó, kedves értékelt beosztottam? Elmondom.
Tudd, a munkádnak van látható eredménye. Igaz ebben az eredményben csak én ülök, te jó eséllyel nem. De láthatod, a privát parkolóhelyemen láthatod, Okenite fehér színben. Tudom-tudom oldalról és hátulról alig vehető észre, hogy ez a faceliftes verzió, de ha valami működik, akkor azon minek változtatni?

Jó, talán a féklámpák a korábbi változaton jobban néznek ki azzal, hogy a menetfények befele dőlnek és nem kifele. Viszont sokkal szebb a fekete alapra feketével, dombornyomottan felírt Peugeot, mint a régi logó.
Na de az eleje! A fényszórók, az ívesen lefele haladó nappali menetfénnyel a facelift előtt is gyönyörűek voltak, de most vékonyabbak, a három karmot formázó LED lámpákkal pedig tekintélyparancsolóbb a tekintetük, mint eddig. Ez pedig fontos egy olyan kemény dolgozó vezetőnek, mint nekem: egy tekintetnek, legyen tekintélye. Ha aggódtál volna, a kisebb fényszórók miatt, ne tedd! Nem látok rosszabbul a sötétben, a LED-es Matrix fényszórókra panaszom nem lehet és ha ez nem lenne elég van éjjellátóm is, természetesen mint extra.
A márka még 2021-ben vezette be új logóját, így a faceliftes verzión már az ékeskedik az orra közepén. Az emblémát körbeölelő túldizájnolt hűtőmaszk, lehet nem nyeri el mindenki tetszését, de ízlésbeli kérdéssekkel én most sem foglalkozom.
Kemény munkátok gyümölcse a motortérben
Mivel szorgosan dolgoztatok, nem volt kérdés, hogy a 180 vagy a 225 lóerős verziót vásároljam meg magamnak, mégis a cég érdekében természetesen. Mindkettőben ugyanaz az 1.6-os PureTech sornégyes turbómotor duruzsol, nyolcsebességes automata váltóval.
A zöldülés nevében viszont a plug-in hibrid verziót kértem, előre egy zöldebb jövőért és a költségoptimalizálásáért. A 11,6 kWh-ás akkumulátorához 64 km-es WLTP-hatótávot ígértek. De mivel egy család vagyunk megsúgom neked, hogy télen, "cudar hidegben" inkább 40-45 km. De sebaj, olcsóbb tölteni, mint tankolni, valamint nagyjából 100-150 kilométernyi utazás alatt teljesen feltöltődik az akksi.
Bármilyen szépen hangzik az ígért 1,1 liter/100km-es fogyasztás, az olyan mint az átlagkereset statisztikáját büszkén mutogatni. Téli, tisztán elektromos közlekedés során 25 kWh/100km körül fogyaszt, míg lemerült akkumulátorral 9 liternyi benzint kér 100 kilométerre. De amíg az irodám vagy a kertes házam fűtött garázsában tudom tölteni, addig minden rendben.
Viszont papíron bármennyire jól hangzik a 225 lóerő, ez a valóságban nem annyira erős, főleg a váltó miatt. Ahogy a DS7-nél, úgy itt is azt lehet érezni, hogy gyorsításkor a váltó nem kapcsol vissza olyan gyorsan, mint kellene. Legalább itt vannak lapátváltók, amivel közbeavatkozhatunk. Erre lenne megoldás az 508 PSE, de sajnos annyira már nem dolgoztatok jól, hogy annak egy jobban felszerelt verzióját megvehessem... megvehessük.
Macronnak igaza van
Ha valamit nagyon tud a francia autóipar, az a megjelenés és stílus fontossága. A DS 7 a facelifttel pedig erősített ezeken.
De sebaj, ez az autó nem erről szól, hanem a kényelmes, stílusos utazásról. Ebben pedig az elöl McPherson, hátul Multi-Link rendszerű felfüggesztés rengeteget segít, ugyanis remekül lett hangolva, a magyar utakat is kibírja.
Vezetőkre optimalizálva
Mármint nem sofőrökre, hanem vezető beosztásúak számára optimalizálva. A fülkében domináló fekete egyszínű eleganciát sugall, amiben kimondottan örömteli, hogy kevés zongoralakk található. Helyette fa hatású műanyagot használtak inkább, ami nem karc és ujjlenyomat-mágnes. A műszerfal és a váltóalagút már-már kellemetlenül körbeöleli a sofőrt, amit valaki szerethet, mert helyben tartja a sofőrt, valaki pedig nem, mert nincs mozgástere.
De sebaj, ez a kényelmetlenség kárpótolható a "potom" 1,85 millió forintos Sellier vörös bőrülésekkel, amelyek nem csak fűthetőek, de masszírozzák is az elöl ülőket. Valamint jelentősen feldobják a beltér hangulatát.
Ami még visszás lehet egyeseknek, az az átlagnál kisebb kormány, amit egyszerűen nem tudtam úgy beállítani, hogy az vagy ne érjem hozzá a lábamhoz vagy ne takarjon ki egy keveset a műszeregységből.
A kitüremkedő váltókar eltűnt, helyére a váltóalagútba ásott kis kart kaptunk. A kijelző a mai trendekhez képest szokatlanul kicsi, de erről a döntésről a Peugeot tervezési igazgatója is beszélt. Gilles Vidal ugyanis egy korábbi interjúban azt mondta, hogy egy ilyen alacsony autóba nem lehet csak úgy bármiből bármekkorát betenni, mert az csökkentené a látómezőt. Így amikor odakerültek, hogy nagyobb kijelzőt vagy hatásosabb szellőzőnyílásokat tegyenek az autóba, az utóbbi mellett döntöttek. A rengeteg fizikai gomb pedig nagy öröm, főleg a képernyő alatti zongorabillenytűk, amelyek gyorsgombok a kijelzőhöz.
Kedves beosztottam, ha baj lenne érted mennék az autóval, de hidd el nem akarsz benne sokat ülni hátul. Ugyanis láb- és fejtér egyaránt szűkös, kényelmetlen, úgyhogy inkább ne engem, hanem taxit hívj, ha úgy alakul.
A klasszikus szedán forma még mindig fastback valójában, gombnyomásra hátsó szélvédővel együtt nyíló csomagtér ajtó kényelmes ki-be pakolást biztosít, ami 487 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 1537. Egy pozsonyi munkahétvégényi cucc simán belefér, úgy hogy a titkárnőm is oda pakolt.
Öt év múlva a tied is lehet*
Mint írtam, a munkátoknak hála vehettem meg ezt az autót, ez forintban kifejezve pedig 27 millió volt ebben a felszereltségben. Persze, kérdezhetitek, hogyha a listaára a GT-nek 21 830 000-ról indul, akkor hol van az a további öt millió, de ne tegyétek. Ebben ne a logikát keressétek, logika maximum a dízelkombiban van.
Nem vagyok én holmi családapa, hogy kombit vegyek! Ha ilyet akarsz, várj öt évet, amíg ezt megunom, aztán jó pár millióval olcsóbban, használtan a tied lehet. Ahhoz viszont dolgoznod kell, szóval irány a gyártósor.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
