- Tesztek
- toyota yaris gr 2024 facelift
- rally legendák utcára
- szöges gumik tesztelése
- yaris gr jégpályán finnországban
- autós vlog finnországból
Befagyott tavon, keresztbe-hosszába csapattuk az új Yaris GR-ekkel!
Videós teszt: Toyota Yaris GR (2024)
Autós médiában dolgozóként legtöbbször mi is egy irodában ücsörgünk egész nap, két kávé közt pötyögünk a billentyűzeten vagy tologatjuk a pixeleket, néha azonban nem a napi munkamegosztás témakörében csörren meg a telefon – pár évente egyszer hozzánk befut egy lehetőség, amikor befagyott jégen lehet túlzóan erős, összkerekes autókkal csapatni.

Az eredetileg rali-homologizációhoz készített Yaris GR – aminek technikai szinten közös csavarja sincs bármilyen sima Yarisszal – most még erősebb háromhengeressel, új műszerfallal és rendelhető automata váltóval érkezik, a Toyota pedig ennek kapcsán Finnország közepéig vitte ki Ricsit, aki az egész útról egy nagyon hangulatos vlogot hozott haza nekünk.
(G)e(R)nőke, a vastökű
Jelenleg nincs másik autó, ami olyat tudna, mint a GR Yaris, és tartok tőle, nem is lesz. Vegyék, amíg lehet.
A videóból kiderül, hogy Finnország nem csak a luxusbörtönökről, a Mikulásról, vagy a sokszínű nyelvi örökségről, hanem a motorsportokról is szól. A sikeres finn ralipilóták neveit hosszasan sorolhatnánk, Tommi Mäkinennel, Kristian Sohlberggel, Rauno Aaltonen, Ari Vatanennel és Marcus Grönholmmal csak a felszínt kapargatjuk, emiatt pedig a versenyautók fejlesztésének egy jelentős része is ezen a környéken zajlik.
A befagyott tavon, szöges gumikkal nem csak hasznos, de látványos és élvezetes is a tesztelés, Helsinkitől néhány óra autózásra, a nehezen kiejthető Jyväskylä környékén, profi instruktorokkal lehetett a 2021-es, és a friss, 2024-es GR Yarist összehasonlítani.
A 2021-es modellben a viszonylag magas üléspozíció volt egy kritika, ezt 2,5 centiméterrel alacsonyabbra helyezték, a 12,3 hüvelykes központi kijelzőt a vezető felé fordították, és rajtelektronikával is ellátott, nyolcfokozatú automata váltót is rendelhetővé tettek az eredeti hatos kézi mellett.
Az 1,6-os, háromhengeres motor a japán specifikációjú változatban 300 lóerős gyárilag, az európai modell 280 lovas és 390 Nm nyomatékot ad le, ami egy szériaautóban elég komoly literteljesítmény, persze őszintén meglepődni nem tudunk rajta – az ausztrálok ebből a blokkból is kihoztak már 700 lóerő fölötti teljesítményt.
3 hengeres motor 741 lóerővel? Megcsinálták!
A GR Yaris egyhatosából kipréselt 463 lóerős literteljesítmény elképesztően durvának tűnik.
Az, hogy a GR Yarishoz hasonló fejlesztési költségű autó ma még létezhet, egyértelműen kellett a versenyzés iránt rajongó Toyota-elnök, Akio Toyoda elvetemültsége. Ez az autó utcai változatában sokkal közelebb áll a tényleges versenyautóhoz, mint bármi más ebben a kategóriában, és éppen ezért nem is mai konkurenseihez, hanem a hőskor Subaru Impreza WRX STI-jeihez és Mitsbushi Lancer EVO-ihoz szokás hasonlítani, ami talán a legnagyobb dicséret ennek a kocsinak. Továbbra is nagyon kis szériás, és elég drága marad, de ez talán nem is baj, a legenda és a kultusz is így épül majd köré az elkövetkezendő években.
A videón kívül ne hagyd ki a vonatkozó galériát sem!

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
