- Tesztek
- toyota yaris gr 2024 facelift
- rally legendák utcára
- szöges gumik tesztelése
- yaris gr jégpályán finnországban
- autós vlog finnországból
Befagyott tavon, keresztbe-hosszába csapattuk az új Yaris GR-ekkel!
Videós teszt: Toyota Yaris GR (2024)
Autós médiában dolgozóként legtöbbször mi is egy irodában ücsörgünk egész nap, két kávé közt pötyögünk a billentyűzeten vagy tologatjuk a pixeleket, néha azonban nem a napi munkamegosztás témakörében csörren meg a telefon – pár évente egyszer hozzánk befut egy lehetőség, amikor befagyott jégen lehet túlzóan erős, összkerekes autókkal csapatni.

Az eredetileg rali-homologizációhoz készített Yaris GR – aminek technikai szinten közös csavarja sincs bármilyen sima Yarisszal – most még erősebb háromhengeressel, új műszerfallal és rendelhető automata váltóval érkezik, a Toyota pedig ennek kapcsán Finnország közepéig vitte ki Ricsit, aki az egész útról egy nagyon hangulatos vlogot hozott haza nekünk.
(G)e(R)nőke, a vastökű
Jelenleg nincs másik autó, ami olyat tudna, mint a GR Yaris, és tartok tőle, nem is lesz. Vegyék, amíg lehet.
A videóból kiderül, hogy Finnország nem csak a luxusbörtönökről, a Mikulásról, vagy a sokszínű nyelvi örökségről, hanem a motorsportokról is szól. A sikeres finn ralipilóták neveit hosszasan sorolhatnánk, Tommi Mäkinennel, Kristian Sohlberggel, Rauno Aaltonen, Ari Vatanennel és Marcus Grönholmmal csak a felszínt kapargatjuk, emiatt pedig a versenyautók fejlesztésének egy jelentős része is ezen a környéken zajlik.
A befagyott tavon, szöges gumikkal nem csak hasznos, de látványos és élvezetes is a tesztelés, Helsinkitől néhány óra autózásra, a nehezen kiejthető Jyväskylä környékén, profi instruktorokkal lehetett a 2021-es, és a friss, 2024-es GR Yarist összehasonlítani.
A 2021-es modellben a viszonylag magas üléspozíció volt egy kritika, ezt 2,5 centiméterrel alacsonyabbra helyezték, a 12,3 hüvelykes központi kijelzőt a vezető felé fordították, és rajtelektronikával is ellátott, nyolcfokozatú automata váltót is rendelhetővé tettek az eredeti hatos kézi mellett.
Az 1,6-os, háromhengeres motor a japán specifikációjú változatban 300 lóerős gyárilag, az európai modell 280 lovas és 390 Nm nyomatékot ad le, ami egy szériaautóban elég komoly literteljesítmény, persze őszintén meglepődni nem tudunk rajta – az ausztrálok ebből a blokkból is kihoztak már 700 lóerő fölötti teljesítményt.
3 hengeres motor 741 lóerővel? Megcsinálták!
A GR Yaris egyhatosából kipréselt 463 lóerős literteljesítmény elképesztően durvának tűnik.
Az, hogy a GR Yarishoz hasonló fejlesztési költségű autó ma még létezhet, egyértelműen kellett a versenyzés iránt rajongó Toyota-elnök, Akio Toyoda elvetemültsége. Ez az autó utcai változatában sokkal közelebb áll a tényleges versenyautóhoz, mint bármi más ebben a kategóriában, és éppen ezért nem is mai konkurenseihez, hanem a hőskor Subaru Impreza WRX STI-jeihez és Mitsbushi Lancer EVO-ihoz szokás hasonlítani, ami talán a legnagyobb dicséret ennek a kocsinak. Továbbra is nagyon kis szériás, és elég drága marad, de ez talán nem is baj, a legenda és a kultusz is így épül majd köré az elkövetkezendő években.
A videón kívül ne hagyd ki a vonatkozó galériát sem!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
