A sportos családi elektromos kombira vágyakozó, gazdag apukák megmentője
Bemutató: Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Az ID.7 Tourer egy tágas, ésszerű és tökéletesen használható villanyautónak tűnik, mely ideális választás lehet családok számára. Egy dolog azonban hiányzik belőle: a sportosság. A friss, ropogós GTX változat azonban erre is megoldást kínál: egyetlen autóban hivatott ötvözni egy kombi méretét és kényelmét egy sportautó teljesítményével.
Amíg az alap ID.7 Tourer 286 lóerős, a GTX verzió két motorjának hála 340 lóerős összkerékhajtással érkezik, ezzel pedig a legerősebb kombi, amit a Volkswagen valaha készített. Az autó hátuljában – az ID.3 GTX-ben is megtalálható – APP550 nevű villanymotor bújik meg, mely 286 lóerővel hajtja a hátsó kerekeket. Az autó mozgatásáról alapvetően ez gondoskodik, ám ha a helyzet megkívánja, akcióba lép egy kisebb elülső motor is, mely 109 lóerővel segít be a hajtásba. Az ID.7 GTX Tourer így 6 másodperc alatt futja a százas sprintet, míg a végsebessége elektronikusan korlátozott 180 km/h.

A Volkswagen külön kiemelte a hajtáslánc hatékonyságát és az autó kiváló aerodinamikai tulajdonságait, melyek egy új, 86 kilowattórás lítium-ion akkumulátor segítségével akár 625 kilométeres becsült hatótávot tesznek lehetővé. A maximális töltési sebesség 200 kilowatt, így a 10 és 80 százalék közötti gyorstöltés ideális kondíciók esetén kevesebb, mint 30 percig tart.
A műszaki tartalom mellett az ID.7 GTX Tourer új megjelenést is kapott. Friss a sportosabb, fényes-fekete betétekkel díszített első lökhárító, az ívelt oldalszoknya és a rácsos mintával feldobott hátsó lökhárító is. A modell 20 colos Skagen felnikkel érkezik, de felárért 21 colos változat is kérhető. Bár a dizájn láthatóan nagyon közel áll az ID.3 GTX megjelenéséhez, míg utóbbi fiatalos és vagány, az ID.7 GTX Tourer talán kevésbé látványos.
A külső felszereltség része még az alapáras IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók, valamint a megvilágított Volkswagen-logó is.
A belső tér újdonsága a GTX széria specifikus hűthető-fűthető ülései, melyek a Volkswagen szerint „a nagyon ergonomikus kialakítás miatt" a tökéletes egyensúlyt képviselik a sportosság és kényelem között. Ha valaki ennél is többre vágyik, opcióként elérhetőek ergoActive ülések is, melyek 12 irányban állíthatóak és memóriafunkcióval is rendelkeznek. A vörös varrás és a mutatós GTX felirat mindkét opció esetében adott.
Az alap ID.7 Tourerhez hasonlóan a GTX esetében is van a panorámatető. Ennek – az integrált PDLC rétegnek köszönhetően – állítható a fényáteresztő képessége. Ha el akarunk bújni a napsugarak elől, az üveg pár gombnyomásra szinte teljesen elsötétíthető.
Természetesen az ID.7 GTX Tourer is megkapja a Volkswagen teljesen áttervezett infotainment rendszerét, amely elsősorban átláthatóbb és logikusabb menüjével igyekszik elnyerni a sofőrök kegyeit. Ezen kívül 30 színű háttérvilágítás, vezeték nélküli telefontükrözés, és az IDA nevű, ChatGPT integrációt is tartalmazó fedélzeti asszisztens is a csomag része.
Adott még az ID.7 Tourerben már bemutatott Wellness nevű funkció is. Az infotainmentbe integrált alkalmazás három előre beprogramozott üzemmódot tartogat, melyek segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up).
Az alapfelszereltség kétzónás klímát tartalmaz, de ezt igény szerint egy háromzónás változatra is cserélhetjük. További alapáras funkció a kulcs nélküli nyitás és indítás és a lopásgátló riasztó is, ám számos vezetéstámogató funkcióért külön kell fizetni.
Összességében bár az ID.3-nál adta magát egy erősebb hot hatch verzió, az ID.7 GTX kissé indokolatlannak tűnik. Minden esetre a sportos családi elektromos kombira vágyakozó gazdag apukák bizonyára örülni fognak. Itt a gazdag a legfontosabb jelző: bár a Volkswagen árakról nem beszélt, hazánkban az alap ID.7 is 24,1 millió forintról indul, a GTX változat pedig ennél még drágább lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

