Kína, WLTP-hatótávok, villámtöltés, villanymotorok – körülbelül itt kezdődik és ér véget az autós újságíró munkanapja 2024-ben, de szerencsére vannak még piros betűs ünnepek, átcsúszik a környezetvédelmi normákon egy-egy piacképes élményautó, és amíg van az új modellek között Mazda MX-5, Toyota GR86, vagy épp szívó V8-as Ford Mustang, addig én nagyon szomorú nem vagyok. Hogyan is lehetnék, zsebemben egy meghívóval, ami Nizzába, a legdurvább új Mustang nemzetközi bemutatójára szól.
- A Ford Mustang legerősebb változata, a Dark Horse nálunk 450 lóerős az amerikai 500 helyett
- Nem csak egy felszereltségi csomag, komolyabb a féke, a váltója, a kuplungja
- Megmaradt szívónak, 5 literesnek, V8-asnak
- A 60-as és a 80-as évek retrójára egyaránt felül
- Mindezt Nizzában vezettem
- Tudom, rohadjak meg
A Ford pontosan tudja, hogy az amerikai életérzés felénk is eladható műfaj, viszont hiába akar V8-as motort a legtöbb vásárló, ezek az autók ritkán jutnak el teljesítőképességük határáig, kevesen viszik őket versenypályára, inkább rotyogva elkabrióznak a naplementébe, egy kemény kuplung, és a hozzá tartozó nehézkes, kőkemény váltómű inkább hátrányos, mint előnyös oldalait mutatná egy sima Mustangban, teljesen felesleges a 446 lóerő, a rendelhető karbon kerék vagy a hatdugattyús Brembo féknyereg. Van viszont az a réteg, akinek megéri a felárat a komolyabb technika, nekik szólt régebben a Mach1, most pedig a Dark Horse, ami merev, komoly és nagyon erős!

Megmaradt az 5 literes szívómotor, ezzel a Mustang már eleve egy nagyon egyedi termék, amit nehéz is konkurens modellekhez hasonlítani, hiszen az európaiak jellemzően sokkal drágábban kínálnak kétturbós V8-akat prémium köntösben, és a Mustang mellől az amerikai konkurensek is szépen kezdenek kihullani, a 60 év öröksége és a jó ár/érték arány életben tartja a típust.
A blokk nagyjából ugyanaz, mint eddig, de finomhangolások történtek: a változó szelepvezérléses Coyote V8 dupla pillangószelepes szívórendszere frissült, kovácsolt hajtórúdjai és még jobban kigrammolt főtengelyével pedig lazán beleforog 7500-ba, a tiltás közelében pedig leadja csúcsteljesítményét, ami az amerikai változatban kerek 500 lóerő, az európai normákhoz állított kivitel viszont csak 453, nem meglepő, a Bronco is több lóerő egy tengerrel arrébb.
Megreptettük az új Ford Broncót!
A Bronco a Ford egyik legjobb húzása az elmúlt pár évből. De a lényeg: sikerült-e vele az ugratás a krosszpályán?
A vásárlóknak kell a nosztalgia
Valószínűleg a Fordnál is érzik, hogy a Mustang fizetőképes rajongói alapvetően nem 19 évesek, így aztán mindenfelé lehet nosztalgikus elemekkel találkozni a széria múltjából. A hűtőrács formája egyből a hatvanas évek első generációját idézi, de a három részre osztott lámpa is egy nagyon korai Mustang-elem, igaz, itt már nem csak hátul, de elöl is ezzel találkozunk. Az elektronikus kapcsolású kézifékhez tartozó kamu kézifékkar egyértelműen azoknak szól, akik gyerekkorukban is racsniztak a kézifékkel, a teljesen digitális műszeregységen pedig elő lehet hívni a Fox Body Mustang virtuális óráit.
Igen, jól olvasod, nem az idén 60 éves első generáció legendás, csodálatosan Zsiguli-szerű műszereit, hanem a legunalmasabb, 80-as évekbeli Mustangét. Ti értitek ezt? Az általánosan egyre trendibb 80-as évek retrónak, illetve a sokáig lenézett Fox Body mostanra felkapaszkodó ázsiója is indokolhatja a döntést, egyébként jól néz ki, de nekem kicsit furcsa.
A beltéri anyaghasználatba és a menürendszerbe nem is részletezném, hiszen ez egy nagyon rövid menetpróba volt, nem teszt, az viszont biztos, hogy mindkettőn van mit csiszolni, de egyik sem zavar, amíg nem csörög-zörög az autó – márpedig nem –, és működik a telefontükrözés, illetve a legfontosabb funkciókat két érintésen belül el lehet érni: ez is megvan.
Nagyon merev, nagyon éles
Az előző generációs Mustang GT-vel sokszor volt alkalmam menni, a Mach 1-hoz sajnos nem volt szerencsém, így talán kissé túlzó az összehasonlítás, de számomra egészen elképesztő, mennyire éles fegyvert csináltak egy öblös utazóautóból a Fordnál.
A Dark Horse érzésre olyan merev, mintha betonból lenne kiöntve, nem is adnak belőle kabriót, csak a kupé kivitel létezik, a vaskor kormányon egész kicsit kevés a visszajelzés, viszont a kőkemény kuplunggal érezhetően nagy erők átviteléről gondoskodunk, a váltót olyan erővel kell kattintani a fokozatokba, mintha az életed múlna rajta, kikapcsolt kipörgésgátlóval és a Torsen önzáró diffivel pedig nagyon kezesen, a világ összes nyomatékával (540 Nm) rajzolhatod meg kedvenc íveidet.
A Dark Horse túlfeszíti a közút minden határát, olyan vele a szűk, kanyargós szerpentinen közlekedni, mintha egytonnás bontógolyóval kellene a fali festményhez szöget beütnöd a gipszkartonba, van benne valami brutalista öröm, de gyorsan rájössz, hogy nem játék.
Ha nem veszed komolyan, csak autózol vele, akkor is szórakoztat: visszaváltáskor automatikusan löki neked a gázfröccsöt, nyitott kipufogószeleppel gyönyörűen megjön a hangja 4000 fölött, váltogatsz a műszeregységek stílusa között, kipróbálod a különféle menetmódokat, figyeled, ahogy keményedik vagy puhul az aktív MagneRide futómű, és örülsz neki.
Nem kell ide a 37 százalékkal könnyebb, ámde sokkal érzékenyebb, szélsőséges esetben törésveszélyes karbon felni, amiről egy sérülés esetén gyorsan lefordul a gumi, és talán úgy van minden jól, ha utcai használatnál még csak közel sem mész a 390 milliméteres (15 col, az akkora, mint a Mazdám felnije, jesszus) féktárcsa és a hatdugattyús első Brembo féknyergek teherbírásának. Ezt az autót nagyon szeretnénk versenypályán is kipróbálni!
A hetedik generációs Mustang a magyar piacon nem kapja meg a négyhengeres, 2,3-as EcoBoost belépőmotort, kizárólag a V8-assal lesz elérhető, hatsebességes kézi vagy tízsebességes automata váltóval. Az automata váltó felára 1,2 millió forint, a Mustang GT alapára 24 millió, a Dark Horse pedig 28 millióról indul. Sok pénz? A típus 2015-ös áraihoz képest mindenképp, de az autópiac izgalmasabb darabjai között már aligha, a Mustang pedig mostanra teljesen egyedül maradt a szívó V8-as kínálatban, így tényleg mindenkit csak arra tudok buzdítani: vegyétek, tegyétek vele a garázst, amíg van, ha pedig sokalljátok a 14-16 literes fogyasztást, tárazzatok be mellé egy villanyautót.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ez nem utcai autó gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
