Presztízskérdés a létezése

Bemutató: Audi A6 Avant

2025.04.09. 05:59 Módosítva: 2025.04.10. 16:54

Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést, az A6 létezése presztízskérdés, és amíg lehet, belsőégésű motornak kell hajtania, meg is kapják azok, akik ilyenre vágynak.

Úgy kezdődött, hogy az Audinál elindult a megjelölések leágaztatása az elektromos modellek megjelenésével. A páros számokat tették félre az elektromos hajtásúaknak, a páratlanokat pedig a belsőégésű motoros Audiknak a jövőre való tekintettel. Tavaly be is mutatták az A6 Avant e-tront, ami nem az A6 utódja, hanem az új A6 méretosztályú elektromos Audi. Aztán most itt az az A6, ami eddig is az volt. Hogy van ez?

Saját bevallásuk szerint egyszerűen rájöttek, hogy ha az A6 nevét megváltoztatják, az már nem ugyanaz lesz az emberek szemében. Ennek így kell lennie a jövőben is, nem hívhatják A7-nek, mert azt egészen más presztízsértékű modellel kötik össze a vásárlók. Így történt, hogy most két Audi A6 van, viszonylag hamar tettek keresztbe az új, könnyen érthető megnevezési struktúrának. De egyvalamiben igazuk van, az A6 fogalom, akárcsak az 5-ös BMW vagy az E-osztály, ez már elég régóta borítékolt tény.

Jellegzetes vonások

1994 óta minden Audi A6-nak vagy a géptetőbe integrált hűtőmaszkja volt, vagy a single frame érkezése után elérte a rács felső élét. Ezzel letisztultabb és kicsit agresszívebb is volt minden korábbi, az új C9-es az első, aminek a rácsát körbeveszi a lökhárító műanyag héja. Apróság, de sokat számít, hogy fölötte körbefut a géptető panelvonala, és ezzel az arccal már nehéz is megkülönböztetni az új A5 szériától is. 

Nemcsak fotókon, élőben is nagyon hasonló, de a feláras dinamikus fényszórók azért árulkodóak. Hatféle megjelenés közül választhatunk kedvünk szerint, épp milyen mintával világítson a nappali menetfény, de akár mozoghat is. Nekem mégis a nappali menetfény blokk elé épített lézervágott alumínium rácson akadt meg a szemem. Teljesen indokolatlan részlet, de jól szemlélteti azt a precizitást, amit az Audi igyekszik képviselni. 

Elsőre meg nem mondanánk, hogy az A6-é az eddigi legalacsonyabb légellenállási együttható a belsőégésű motoros Audik között. Az Avanté 0,25, a szedáné pedig - amire már csak egy hetet kell várnotok - 0,23. Összehasonlításként a 100-asé annó 0,30-cal volt óriási durranás 1982-ben, és amiről azt gondolnánk, hogy elképesztően hatékony, hiszen lapos sportautó, vagyis az R8-é 0,35. Innen nézve az új A6 Avant karosszériával is szép teljesítmény.

Látványosabban nyúlik hátra a puttonya, mint korábban, a hátsó kerekektől jól mérhető időbe telik eljutnom a csomagtér ajtóig. Gombnyomásra feltárul, alapáras a motoros mozgatás, mögötte pedig hajtáslánctól függetlenül 503 literes raktér tárul fel. Ez kb. 60 literrel kevesebb, mint korábban, amit valamennyire indokol a 48 voltos hibrid rendszer 1,7 kilowattórás akkumulátorának beépítése. Érdekességként hátul is kaphat dinamikus lámpákat, amik oldalanként hat-hat darab OLED lappal különböző nappali menetfény motívumokkal világíthatnak, és még vészjelző háromszöget is kirajzolnak automatikusan, ha mondjuk lassul a kocsisor előttünk.

Hatalmas térkínálat, változó minőség

Miközben kényelmesen terpeszkedem a hátsó ülésen, az jut eszembe, mennyire rég ültem ilyen alacsony utazóautóban hátul. Mélyen ülök, a combjaim végig érnek az ülőlapon, a lábfejem az első ülés alatt, itt nem kell keresni, hogy mitől nem férek el rendesen. Üvegtető nyúlik a fejem fölé, sajnos nem kaphat rolót, de gombnyomásra egészen jól elhomályosítható, cserébe az oldalüvegekre húzható árnyékoló. 

Sokat változott a dizájn az előzőhöz képest, ez már inkább az a vonal, amit az új elektromos Audik kezdtek el a két nagy egybe épített és sofőr felé hajlított kijelzővel, meg a harmadikkal az utas előtt. Szerettem az előzőben, hogy a műszerblokk még hagyományos fészekben ült, a középső kijelzőt beépítették a műszerfalba és a klímakonzol, bár érintőkijelzőt kapott, haptikus visszajelzéssel bírt, ma már ilyen nincs az A6-ban. 

A hajlított panelen egy 11,9 és egy 14,9 colos monitor néz a sofőr felé, amik látványosan más minőségűek, a műszeregység kicsit szellemképes. Ez már a Q6 e-tron óta általános jelenség és még mindig nem javítottak rajta. Az utas elé felárért 10,9 colos monitor kerülhet, amin, ha menet közben szeretne videót nézni, a sofőr számára elhomályosodik, vagyis a kormány mögül én egyáltalán nem látom, mi történik a kijelzőn, persze a hangrendszer miatt hallom. 

Kapcsolódó
Dr Jekyll vagy Mr Hyde?

Dr Jekyll vagy Mr Hyde?

Kontrasztos tárgy az SQ6 e-tron: modern és pusztítóan minőségi, miközben mégis konzervatív és akadnak idegesítő részletei is.

Ha már hang, a navigáció megszokott hölgy hangját csak én hallom tisztán a kormány mögött ülve, mert a fejtámlába épített hangszóróból egyenesen a fülembe suttogja. Ugyanez működik telefonáláskor is, szokatlan élmény. Anyaghasználatra minden megszokott audis, ezekkel már találkoztunk több modellben is, a műbőr kellemes tapintású, a műanyagok szintén, az összeszerelés pedig parádés, bőven el tudok mélázni a precíz illesztéseken, ami jó hír egy prémiumautóban. Más kérdés, hogy a zongoralakktól ilyen mennyiségben sikítófrászt kapok, de végülis, nem vagyok Audi vásárló.

Jókora head-up kijelző tükörképét bámulom magam előtt a szélvédőn. Már színesben, 3D-s grafikákkal jeleníti meg az információkat és navigálni is lehet rajta, mármint kezelni a kormányról, mint egy további multimédia kijelzőt. Vannak itt érintőgombok, mégis például a tempomat gombjai megmaradtak az irányjelző karján, így van némi analóg érzés is a kezelésében. Jók a kapcsolási érzetek, az érintőfelületek is kellőképpen reagálnak, de azért kívánnék ide valami audisan ércesen kattanó kapcsolót, mint régen, legalább egyet.

Technikai tudnivalók

A Premium Platform moduláris padlólemez családból nem csak elektromos (PPE), hanem a belsőégésű modellek számára is készült egy változat (PPC). Erre épül az új Audi A6, ami, akárcsak elődei, hosszmotoros elrendezésű és alapvetően elsőkerék-hajtású, de központi differenciálműves quattro összkerék pedig rendelhető. Alapvetően tekercsrugós felfüggesztésű, kapható hozzá elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás vagy légrugós felfüggesztés is, ami az alap állapothoz képest 20 milliméterrel emelheti, vagy 10 milliméterrel süllyesztheti a hasmagasságot.

Első körben háromféle motorral mutatkozott be a modell, 2.0 TFSI, 3.0 TFSI és 2.0 TDI, mindhárom Győrben készül. A motorokat nem csak a jelenleg futó Euro 6e normára készítették fel, hanem már a sokkal szigorúbb Euro 7-re is. A 2,0 literes négyhengeres benzines üzemanyag nyomását 350-ről 500 bárra növelték, a turbó pedig változó geometriájú és már önmagában is két lambda szondát használ, hogy a motor minden körülmények között tartani tudja a lambda 1 értéket, ettől a motor semmilyen üzemben nem térhet el.

A Miller ciklusban működő benzines - ez az Atkinson turbós megfelelője - 204 lóerőt és 350 Nm nyomatékot teljesít. Erőben ugyanennyit tud a kétezres dízel is 400 Nm nyomaték leadása mellett. A négyhengeres benzinessel ellentétben ez már 48 voltos hibrid rendszerrel kiegészített, a motort egy indítógenerátor indítja újra stop-startos leállításokkor, és egy plusz villanymotor képes lassú manőverezéskor önállóan is mozgatni, ezt a váltó házába építették.

V6-os benzines is készült az új A6-hoz a legszigorúbb normkat követve. Ennek üzemanyag befecskendezési nyomása 350 bár, de a rendszer 500-ra is képes, mivel nagyobb teljesítményű változat is érkezik majd belőle. Egyetlen turbóját a hengersorok közé építették szinte közvetlenül, a turbó és a hengerfej közti szívócső hossza nincs tíz centiméter sem, így a lehető legfrissebb levegő érkezik meg az égéstérbe a leggyorsabb úton.

367 lóerős teljesítménye és 550 Nm nyomatéka ebben a formájában a belépő szintet jelenti, egy turbó helyett érkezik majd duplaturbós változata is, melynek teljesítményét egyelőre nem ismerjük. Mindenképp quattro ultra összkerékhajtással párosítják, melyben a központi differenciálművet elektronikusan vezérelt kuplungcsomaggal szerelik, ami képes teljesen leoldani a hátsó tengely hajtását, egyben képes akár a hajtás 70%-át hátra küldeni. Rendelhető a hátsó tengelyre is hasonló sport diffi, mely oldalanként elektronikusan vezérli az osztást és az összezárást.

Lesz V6 TDI? Kérdésemre a modell bemutatóján azt válaszolták, hogy várható később, erre azonban hivatalos megerősítést semmilyen formában nem kaptunk egyelőre. Szóval van rá esély, gondoljunk rá így.

Sportosabb, mint gondolnád

Szokatlanabb a kormány mögött ülni, mint korábban. Hogy a kormány szögletesebb formája, vagy az üléspozíció lényegesen más, nem tudnám megmondani határozottan, de elsőre nem üt meg az a beleköthetetlen tökéletesség, mint az elődjében. Ahogy távoli zümmögéssel feléled a V6-os benzines, máris máshogy érzem magam. Ez egy klasszikus autó hozzá való tisztességesen nagy motorral. Én pont jó magasságban ülök, előttem műszerek helyett változatos minőségű kijelzők, zongoralakk, meg hasonlók, mindent egybevéve lesz oka büszkeségre annak, aki itt ülhet majd. 

Tökéletesen steril csöndben ringatózunk a portugál autópályán és tartunk fölfelé a hegyoldalon kanyargó utakon. Olyan erő van ebben a motorban, hogy néha idegesen rászorítoka kormányra, mert amire én úgy gondoltam, hogy kis gáz, abból romboló gyorsítást csinált az A6 szinte azonnal. A késlekedés, gondolkodás, bizonytalanság más asztala, olyan hirtelen minden, hogy észre sem lehet venni, mit csinál a hajtás. 

Végtelenül közvetlen a hétfokozatú duplakuplungos váltó működése, a légrugós futóművel pedig rendesen befekszik a kanyarba. Érezni vélem, ahogy befelé dől, úgy hozza le a szűk szerpentinen is a hosszú karosszériát, mintha én csak utas lennék. Pici kormánymozdulatokkal lefűzöm a technikásabb szakaszt is, majd megigazítom a galléromat és mintha mi se történt volna, átgurulok a településen tökéletes eleganciával. 

Kevésbé tetszik a kormányzása autópályán ahol a legkisebb mozdulatra is mintha idegesen ragálna és azonnal mozdul. Túl precíz, vagy az összkerék-kormányzás lett túlvezérelve. Erre viszonylag hamar választ ad a nélküle szerelt és tekercsrugós, szinte mezítlábas fehér tesztautó a kétliteres benzinmotorral. Mert ennek nem olyan a kormányzása, zsírosabb és lassúbb, valahogy jobban is passzol az öltönyös testhez. 

Rugózásán érzem azt az apró, jelzésértékűen észrevehető sprőd pattogást, amitől jobban vágyom vissza a légrugósba. Így könnyű a magasabb felszereltség felé terelni a vásárlókat. Ebben még 48 voltos rendszer sincs, de a motorerő így is tökéletesen elégnek tűnik a feladatra. Selymesebben szól a V6-os, ez könnyen felismerhető tény, de ne szomorkodjon majd senki, akinek négyhengeres jut. 

25 millió felett

Tízezer forint híján 25 millió forintnál startol az új A6 Avant, ebben még igazán semmi olyan elem nincs benne, amit az új modell mutatni tud. Többféle csomagban érhetőek el hozzá az olyan tech felszereltségek, mint a harmadik műszerfali kijelző, a 360 fokos kamera és az OLED fényszórók a dinamikus nappali menetfényekkel 1,2-3,3 millió forintos tételig. 

Ha böngészünk az árlistában, hamar felpattannak rá a milliók, üvegtető 1,1-ért, S line külső csomag félmillióért, S line belső csomag 330 ezertől kb. egymillió forintos tételig többféle is lehet üléskárpittól függően, és ne felejtsük el, valódi bőr már nincs, vagy csak nagyon minimális mennyiségben az ülő felületeken. Sok százezer mehet még el díszbetétekre,  770 000 forint head-up kijelzős csomagra és 850 000 forint a fejtámlába épített hangszórós Bang&Olufsen hifire, vagyis a végeredmény egy olyan feketének tűnő, valójában barna tesztautónál, amit a fotókon láttok luxusautó kategória.

A megszokotthoz hasonlóan végtelen a lehetőségek száma és az Audi csúcstechnológiái közül válogathatjuk bele a nekünk legfontosabbakat. Számos területen fejlődött, amik között talán a belsőégésű motorokért tett fejlesztések a leginkább megnyugtatóak, hogy az Audi még messze nem akarja elengedni ezt a kategóriát és az A6 változatlanul él tovább. Jön a limuzin is, már nem kell sokat aludni addig.

 A Totalcar tesztautóit a GreenLine Clean autómosóiban tisztítjuk.

Az oldalról ajánljuk

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

1 órája
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14