A 308 kombi alig tűnik hosszabbnak a sima ötajtósnál. A feneke eléggé érdekesre sikerült, idő kell, míg megbarátkozik a szem az előrehajló lámpával, az ívesen dőlő D-oszloppal. Ugyanakkor a megnyújtott far talán még arányosabbá is tette a kasztnit, hiszen ellensúlyozza a hegyes orrot, az irdatlan elülső túlnyúlást. Nagyon olyan, mint a 407-es kombi: nem szép, de tetszik.
Odabent meg szép is, tetszik is. A lejtős középkonzol, a krómkarikás szelllőzőrostélyok, a csinos műszeregység, és persze az SW hatalmas üvegteteje (elektromos rolóval árnyékolható el, ha nagyon tűzne a nap) élménnyé teszi az utazást. A futómű kényelmes, de nem idegesítően lágy, a HDI motorokkal (a kétliteres akár automata váltóval is kérhető), de főleg a BMW-féle 1,6-os turbós benzinessel együtt a 308 kombi kellemes útitárs lehet, akár rövid vágtákban, akár hosszú ügetésekben. És az autó belül nem csak szép, de kényelmes is, meg tágas. Elöl.
A középső sorban testes elöl ülők mögött már jelentkezik ugyanaz a szűkösség, amit az ötajtósban is éreztem. Érdekes, hogy a Peugeot-nak az új modellel nem sikerült tágas hátsó traktust kialakítani a kompakt kategóriában; azt gondolná az ember, hogy manapság ez már elég alapvető elvárás a piac részéről. Nem azért, mert egy alsó-középkategóriás kocsival a nagy piacok vásárlói gyakran fuvaroznának embereket, hanem mert már nagyon sok konkurensben jó hátul ülni. Az i30- Ceed páros, a Lacetti, a Civic is jóval tágasabb hátul a 308-asnál, a Golf V is, az Astra is, extremitásnak meg ott a Subaru Impreza, melynek második üléssorában komplett banketteket lehet lebonyolítani. No persze annak nincs harmadik üléssora!
A Breaknek sincs, de az SW-nek van! Olyan amilyen, de van. Minden munkakör jár kellemetlen kötelezettségekkel, nem csak pogácsazabálásból és Gubás Gabi nézegetéséből áll ki az autós újságírói lét. Bemásztam hát becsülettel hátra, hogy kipróbáljam, milyen ott. Olyan. Főleg, ha úgy akarok ülni, hogy előttem is, mellettem is elférjen még valaki. Ilyenkor fejem a plafonban, állam a térdemen, és nem hinném, hogy sok esélyem lenne az NCAP-teszteken, még akkor sem, ha a 308-as különben igen biztonságos autó .
A 308-as Break induló ára 3,96 millió forint; ennyiért 95 lovas, 1,4 literes benzines, klímátlan, rádiótlan ötüléses autót kapunk, fekete tükörházzal. (Figyelem: a forgalmazás kezdetén a Peugeot 700 ezer forintos árengedményt ad a kocsira, tehát az már 3,26 millióért elvihető!) Na, ez komolytalan, nézzünk egy valóságban is létező autót. 1,6 HDI 90 lóval, légkondival, még mindig nem agyonnyomva luxussal 4,75 millió, 110 lóerős dízel SW pótülésekkel, üvegtetővel, automata, kétzónás klímával, 16-os alukerékkel hatmillió. Nem kevés, de nem is irreális: pont ennyibe kerül például a 140 lóerős dízel Ceed kombi, a sok-sok extra mellett továbbra is hét év garanciával. Melyiket venné az ember a saját pénzén? Melyiket választaná cégautónak? Érdekes kérdések.
A Peugeot Hungária három tesztautót állított be a sajtó kiszolgálására, ezek hamarosan szolgálatba is lépnek. Már be is jelentkeztem egy hétüléses, üvegtetős példányra – ha megkaptuk, beszámolunk róla részletesen. És megpróbálunk majd belerakni öt gyerekülést hátra!