Derék, verőfényes tavaszi reggelen fordultam be a Hungaroring kapuján félmillióért vett öreg, lomha, de megbízhatatlan dízel Tipómmal, hogy csapjak egy kört a Nissan legújabb büszkeségével, a bő tizenhárommiliós, 280 lóerős 350Z-vel. Hát így van ez valahogy, egyszer lenn, egyszer fenn. Ezért szeretem ezt a szakmát.

Már a parkolóban csudát láttam, a Nissan hazai importőre, a Summit Motors Hungary meghívta a rendezvényre a hazai Nissan Z Klub színe-javát. 260-as Datsun Z-kre, 280-as Datsun ZX-ekre, egy régebbi 300 ZX-re és szívó, illetve duplaturbós második generációs 300 ZX-ekre csurgathatta a nyálát a vérbeli Nissan-sportautók rajongója. A Nissannak az új sportmodell tervezésénél fel kellett kötnie a köténylemezt, ha meg akarta ismételni a Datsun Z sikerét - tudniillik mindmáig ez az antik modell az Amerikában legnagyobb darabszámban elkelt sportautó.
Azért az új Z se rossz! A sajtótájékoztató kezdetéig a célegyenesben felsorakozott négy tesztautón kívül két további jószág lapult a boxban, kifejezetten tapogatás, beülés-kiszállás, ajtócsapkodás és fotózás céljára. Az autó karaktere a fényképekkel és reklámfilmekkel igazán nem adható át. A kasztni rendkívüli zömökséget és masszivitást sugall, a 4310 mm-es hosszhoz és 1,815 méteres szélességhez egy méter harminckét centis magasság tartozik. Az egyaránt tizennyolc hüvelykes, 245/45-ös hátsó és 225/45-ös első kerekekkel, a keskeny ablakokkal olyan az egész, mintha egy nagyon pici, de nagyon gyors harckocsit nézegetnénk.
Bár a Nissan évek óta nagyon jellegzetes, szögletes koncepcióautókat készít, ehhez képest olyan gömbölyded szériamodellekkel jön ki, mint a Micra, a Primera, a felfújt Z-re emlékeztető Murano - vagy épp maga a Z. Én azt mondom, szerencsére. Elfogadom, van, akinek a kubista a szép, de a Z egyszerű, kissé Porschés ívei a domború sárhányókkal igazán kellemes, harmonikus látványt nyújtanak.
Kívülről elég kevés Nissan-márkaarculatot tartalmaz az autó, ha nem virítana az elején a szép nagy embléma, simán lehetne Toyota, hiszen a front kimondottan celicás. Lehetne Audi, vagy akár Porsche, hiszen a far mintha egy TT és egy 911-es összemosása volna. Vagy Lamborghini, hiszen a sziluett kifejezetten latinos. Azt is elhinném, hogy TVR, vagy Aston Martin, bár a mélyre húzott első légbeömlő ehhez azért nem eléggé harcsás. Egy dologra nem hasonlít egyáltalán a Z - a régi Datsun kupékra. Legalábbis kívül.
Belül már nagyon is zés a Z. A háromküllős kormány a fémes hatású küllőkkel, középen a kerek hatású Z-s kürtgombbal, a központi műszeregység és a középkonzol, tetején a három kiegészítő műszerrel az 1970-es Datsun Z-t idézi. Akárcsak az ős-modellben, a 350Z-ben sincs egy fia hátsó ülés sem, ellenben szeparált csomagtér sincs. Van ellenben egy, a minimális raktér fölött átívelő híd, szintén alumínium hatású "Z" dekorbetéttel. Sajnos nem számoltam meg, hány Z van az autón összesen, akad még ilyen a küszöbön, az autó oldalán, de ami a legszebb: a szerelvényfal szélső légbeömlőinek fogantyúja is zébetűt formáz.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
