A sajtótájékoztatón az Alfa mérnökei végül hat lényeges
változtatást soroltak fel:
1.: Új motorok (erről már volt szó)
2.: Új hangolású futómű, ami kényelmesebb hangolású, mondhatni magyar szempontból városiasabb. Tény, hogy velem együtt sokan szerették a GTV-t épp azért, mert ez még a V6-os, pusztító motorral is egy hétköznapi közlekedésre alkalmas autó. Most egy kicsit tovább lágyítottak rajta - egy átlagautósnak persze ez is keménynek tűnik, de a GTA brutalitásához képest ez XVI. Lajos munkába járó hintaja. Konstrukciós változások tehát nincsenek, maradt a felfüggesztés elöl alsó keresztlengőkaros MacPherson, hátul multilink, csak egy kicsit civilizáltak rajta. Az első felfüggesztéshez V6-os motor esetén jár egy plusz stabilizátor rúd is.
Áldoztunk egy kis kanyarstabilitást a kényelem oltárán, de megijedni nem kell, maradt azért a kanyarstabilitásból is dúsan.
3.: Nagyobb stabilitás.
Ezt ők mondták. Szerintem ellentétes az előző ponttal, de
lehet, hogy úgy értették, először lágyítottak, aztán
ahhoz képest nagyobb lett a stabilitás. Vagy arra gondoltak,
hogy most már széria a GTV-ben az Alfa (kikapcsolható)
menetbiztonsági elektronikája.
4.: Sportosabb vezetési helyzet
Na, ez érdekes, állítólag az üléspozíció megadására szolgáló
H-pont most közelebb van a földhöz. Biztos így van, de régen ültem
már az előző GTV-ben. Az üléspozíció ettől függetlenül
vitathatatlanul sportos, hiszen ha valaki ennyire kis helyre
hajtogatja be magát, óhatatlanul feltűnik neki, hogy nem egy
kényelmes, tohonya limuzinban ül.
5.: Sportosabb fékpedál-érzet
Passz. Érzetre ez egy teljesen normális fék, sokkal közelebb
az
Opel Vectra GTS,
mint az Alfa 156 GTA világához. Féktávra viszont meggyőző, a
gumicsikorgás határán beavatkozó ABS-szel.
ASR-elektronika
Az Alfa ESP-jét ASR-nek hívják, a lényeg ugyanaz: a
menetbiztonsági elektronika úgy fékezgeti az egyes kerekeket, hogy
az autó ne pördülhessen meg. A betűszó egyébként az Anti Slip
Regulation rövidítése, és a rendszer az új GTV-ben már rendelhető.
A dupla légzsák, a blokkolásgátló és az elektronikus fékerőelosztó
viszont széria.
GPS navigáció
Ezt mondták az Alfáék, de a tesztautók egyikében sem volt
navigációs rendszernek látszó objektum, csak egy maximálisan analóg
térkép a két hivatalos tesztútvonallal.
|
< >
|