Szerethető szürkeség

2004.05.24. 11:04

A telefont, irattárcát, lakáskulcsot könnyedén eltüntethetjük a számos tárolórekesz valamelyikében, beállíthajuk italunkat a mérsékelten vicces két első pohártartó egyikébe, ha hideg a motor, rövid izzítás - és már élvezhetjük is az Almera szolgáltatásait. Tesztautónk, egy Acenta Plus fantázianevű kivitel az alapmodellhez képest számottevő mennyiségű extrafelszerelést hordozott. Automata klíma, hathangszórós-CD-játszós gyári Hi-Fi, ABS és EBD, valamint négy légzsák.

A legpuritánabb ötajtós Almera, az 1.5-ös benzines Visia Plus ABS, rádió és oldallégzsákok nélkül, viszont manuális légkondicionálóval 3.290.000 forintért vihető el, a tesztautónkkal azonos felszereltségű benzines Acenta Plus ára 3.990.000 forint. Mi is kerül ehhez képest 660 ezerrel többe a tesztautóban? Az a Renault-kból már ismert, közös nyomócsöves nyolcszelepes common-rail turbódízel, amivel az Almera katalógus szerint a 98 lóerős benzinestől alig elmaradó, 168 km/h végsebességet és 14,5 másodperces nulláról százra gyorsulást produkál - 4,9 literes átlagfogyasztással. Az autó nemcsak papíron, hanem a gyakorlatban is szépen vizsgázott, a mutató a 180-as számba is képes beletakarni, gázolajból pedig elég volt neki 5,1 liter, gyakori városi használat és 110-120-as országúti utazósebesség mellett.

A motor jellegzetesen dízeles bugyborékolása kétezres fordulat felett szolidan bár, de mindig jelen volt a kabinban. Az alacsony fordulaton jelentkező, a kis lökettérfogathoz képest meglepően bőséges nyomaték cserében úgy mozgatja a nehéz kasztnit, hogy fel sem merült bennem az alulmotorizáltság - pedig van Almera 2.2-es dízellel is. A pontos váltó, az elöl hűtött, hátul sima tárcsákat szorító jól adagolható fékhatás és a viszonylag nagy fordulókör mellett is könnyed vezethetőség kellemes útitárssá tette az Almerát városban és országúton egyaránt.

Országúti előzéseknél ritkán kellett visszakapcsolni. A 185 Nm már kétezres fordulaton megvan, ötödikben 120-nál épp háromezret forog percenként a főtengely - nyolcvanról már simán lehet a legmagasabb fokozatban is padlózni. Az első MacPhersonok és a furcsa, a gyár szerint többlengőkaros, ennek ellenére valamiféle ismeretlen rendeltetésű síndarabbal összekötött hátsó felfüggesztések közül buckákon az első, kanyarban a hátsó traktus teljesít jobban. Az Almera hátulja kisebb zökkenésekkel reagálja le azokat az úthibákat, amiket az eleje észre sem vesz, viszont kanyarodásnál az autó elöl határozott dőléssel jelzi az irányváltoztatást. Instabilitás normális életveszély esetén sem alakul ki: minden kanyarban, még gyors terhelésváltások során is a billen-megtart-visszabillen ritmust érezhetjük. Ha elég kitartóan rángatjuk a kormányt ide-oda, az Almera zavarba is hozható.

Nissan Almera 1.5 dci

A kis dízellel szerelt Almera ideális lehet flottaautónak: egyénisége visszafogott, ár/érték aránya elfogadható, a Nissan megbízhatósága rég ismert fogalom. Valószínűleg az Almerával rohangáló alkalmazottak sem fogják magukat kényelmetlenül érezni, sőt: talán vesznek egyet saját használatra is. Az együtt töltött hét nap elteltével pontosan az történt velem is, amit Karotta kolléga élt át egy réges-régi Maxima teszt során: kicsit nehéz volt a szívem, amikor vissza kellett adni a tesztautót. Észre sem veszi az ember, és máris megszereti a nyolcvankét lóerős dízel-Almerát.

 
  Amit a Nissan Almera 1.5 dci-ről tudni kell
 
  Bal hátsó lámpa: 33677 Ft
Jobb első tükör: 25474 Ft
Első fékbetét garnitúra: 13312 Ft

Szerviz intervallum 30000 km, ami 30000 Ft

Az árak tájékoztató jellegűek, a forgalmazó bocsátotta rendelkezésünkre.
  Értékelés: Csukott szemmel kesztyűben 4, csupasz kézzel vizuális támogatással 2, átlagban tehát 3.          

Az oldalról ajánljuk

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

51 perce
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14