A telefont, irattárcát, lakáskulcsot könnyedén eltüntethetjük a számos tárolórekesz valamelyikében, beállíthajuk italunkat a mérsékelten vicces két első pohártartó egyikébe, ha hideg a motor, rövid izzítás - és már élvezhetjük is az Almera szolgáltatásait. Tesztautónk, egy Acenta Plus fantázianevű kivitel az alapmodellhez képest számottevő mennyiségű extrafelszerelést hordozott. Automata klíma, hathangszórós-CD-játszós gyári Hi-Fi, ABS és EBD, valamint négy légzsák.
A legpuritánabb ötajtós Almera, az 1.5-ös benzines Visia Plus ABS, rádió és oldallégzsákok nélkül, viszont manuális légkondicionálóval 3.290.000 forintért vihető el, a tesztautónkkal azonos felszereltségű benzines Acenta Plus ára 3.990.000 forint. Mi is kerül ehhez képest 660 ezerrel többe a tesztautóban? Az a Renault-kból már ismert, közös nyomócsöves nyolcszelepes common-rail turbódízel, amivel az Almera katalógus szerint a 98 lóerős benzinestől alig elmaradó, 168 km/h végsebességet és 14,5 másodperces nulláról százra gyorsulást produkál - 4,9 literes átlagfogyasztással. Az autó nemcsak papíron, hanem a gyakorlatban is szépen vizsgázott, a mutató a 180-as számba is képes beletakarni, gázolajból pedig elég volt neki 5,1 liter, gyakori városi használat és 110-120-as országúti utazósebesség mellett.
A motor jellegzetesen dízeles bugyborékolása kétezres fordulat felett szolidan bár, de mindig jelen volt a kabinban. Az alacsony fordulaton jelentkező, a kis lökettérfogathoz képest meglepően bőséges nyomaték cserében úgy mozgatja a nehéz kasztnit, hogy fel sem merült bennem az alulmotorizáltság - pedig van Almera 2.2-es dízellel is. A pontos váltó, az elöl hűtött, hátul sima tárcsákat szorító jól adagolható fékhatás és a viszonylag nagy fordulókör mellett is könnyed vezethetőség kellemes útitárssá tette az Almerát városban és országúton egyaránt.
Országúti előzéseknél ritkán kellett visszakapcsolni. A 185 Nm már kétezres fordulaton megvan, ötödikben 120-nál épp háromezret forog percenként a főtengely - nyolcvanról már simán lehet a legmagasabb fokozatban is padlózni. Az első MacPhersonok és a furcsa, a gyár szerint többlengőkaros, ennek ellenére valamiféle ismeretlen rendeltetésű síndarabbal összekötött hátsó felfüggesztések közül buckákon az első, kanyarban a hátsó traktus teljesít jobban. Az Almera hátulja kisebb zökkenésekkel reagálja le azokat az úthibákat, amiket az eleje észre sem vesz, viszont kanyarodásnál az autó elöl határozott dőléssel jelzi az irányváltoztatást. Instabilitás normális életveszély esetén sem alakul ki: minden kanyarban, még gyors terhelésváltások során is a billen-megtart-visszabillen ritmust érezhetjük. Ha elég kitartóan rángatjuk a kormányt ide-oda, az Almera zavarba is hozható.
A kis dízellel szerelt Almera ideális lehet flottaautónak: egyénisége visszafogott, ár/érték aránya elfogadható, a Nissan megbízhatósága rég ismert fogalom. Valószínűleg az Almerával rohangáló alkalmazottak sem fogják magukat kényelmetlenül érezni, sőt: talán vesznek egyet saját használatra is. Az együtt töltött hét nap elteltével pontosan az történt velem is, amit Karotta kolléga élt át egy réges-régi Maxima teszt során: kicsit nehéz volt a szívem, amikor vissza kellett adni a tesztautót. Észre sem veszi az ember, és máris megszereti a nyolcvankét lóerős dízel-Almerát.
|
Értékelés: Csukott szemmel kesztyűben 4, csupasz kézzel vizuális támogatással 2, átlagban tehát 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
