Nyúzzuk, amíg lehet

2007.12.12. 00:52

Adatlap Seat Altea Freetrack 2.0 Tdi Dpf 4x4 - 2007

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 170 LE @ 4200 rpm
  • 350 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.7 másodperc
  • Végsebesség:
    204 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 7 554 000 Ft

A Freetrack lelke, a Haldex 2 összkerékhajtási rendszer teljesen automatikus. Alaphelyzetben minden nyomaték az első tengelyen van, de út- és haladási viszonyoktól függően a rendszer képes rá, hogy akár a nyomaték felét a hátsó kerekekhez juttassa. Sajnos nem volt módunk terepen kipróbálni az autót, de anélkül is látszik, hogy a hasmagasság mindenképpen elegendő, hogy földút, laza, kicsit köves erdei útszakasz, amilyenre ezt a modellt megálmodták, egészen biztosan ne jelentsen problémát. A négykerék-hajtást szerencsére nem csak terepen lehet kipróbálni, egy-két tempósabb kanyar után sok minden kiderül.

A gyors kanyarokban egyértelműen érezni, ahogy a nyomatékelosztó játszik az erővel. A hátsó kerekek a pillanat tört része alatt lépnek akcióba, az összkerékhajtás előnyeit gyakorlatilag késlekedés nélkül aknázhatjuk ki. Élményautónak az Alteát bajosan nevezhetnék, ahhoz túlságosan bumfordi, ám ahhoz képest, mekkora, egész jól kanyarodik, és ebben a hajtásnak óriási szerepe van. A Haldex 2 nagyon kulturáltan végzi a dolgát, jó barát lesz a téli napokon.

A Freetrack elsőkerék-hajtású, 140 lóerős alapváltozatának ára 6,5 millió, az általunk kipróbált összkerekes, 170 lovas modell 7,5 millióba kerül. A legerősebb, 200 lovas benzines Freetrack ára 7,8 millió forint. Ha összehasonlítjuk a többi Alteával, láthatjuk, hogy a Freetrack sokkal drágább. Első nekifutásra azt hihetnénk, hogy a négykerék-hajtás miatt ekkora a különbség, de akkor miért drágább az elsőkerekes Freetrack is majdnem 800 ezerrel, mint a normál hasmagasságú Altea az igényesebb, Stylance kivitelben pontosan ugyanazzal a motorral?

A magasítást leszámítva két tökugyanolyan autóról beszélünk. Bő húszperces keresgélés után sem találtam olyan különbséget a két felszereltségi lista között, amivel meg tudnám magyarázni a háromnegyedmilliós felárat. A terep-Altea 17-es kerekeket kap, de nem hiszem, hogy négy nagyobb kerék meg négy hosszabb rugó ilyen sokba kerülne. A nagy felni ötlete egyébként eleve agyrém, hiszen terepre kis felni és nagy gumi kell, aszfaltra meg fordítva.

Tudom, nem igazi terepjáró, könnyű terepen pedig nem számottevő a különbség. A nagy kerék egyértelműen az imidzshez kellett, de akkor is van némi visszásság a dologban. Végy aszfaltra optimalizált kerekekkel meg abroncsokkal terepre optimalizált autót, mert az jó lesz. Mi van? Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy a Freetrack hülyeség. Nem is gondolom így. Könnyű terepen tényleg pont olyan jó lesz 17-es felniken, mint 16-oson. De aki ezt kitalálta…

Seat Altea Freetrack 2,0 PD TDI

Ha valaki Altea Freetracket szeretne, mindenképpen az összkerékhajtású modelleket ajánljuk. Nemcsak azért, mert a Haldex 2 remekül működik, hanem mert így legalább tudja a kedves vevő, mire költötte a plusz egy gurigát.




Totalcar értékelés - Seat Altea Freetrack 2.0 Tdi Dpf 4x4 - 2007

Tágas, kényelmes, praktikus és erõs. Kicsit drága, a nagy kerekek és az emelt hasmagasság miatt nehezen értelmezhetõ, de könnyebb terepen egészen biztosan nem lesz vele gond. Gyorsításnál hangos a dízel, de jó