Nem a stratégiánk változik, a világ alakul át körülöttünk. Ezért lett szükség az 1-es BMW-re - magyarázták a legkisebb BMW megjelenésekor. Kár filozofálni, ezt egyszerűbben is meg lehetett volna fogalmazni: elkészült az első vegytiszta yuppie-BMW.
Járt valaki mostanában Frankfurtban vagy Berlinben? Ha nem, segítek. E városok irodanegyede olyan, mintha Mézga Aladár Köbükije küldte volna vissza hozzánk az atom-ókorba. A hatalmas üvegtáblákkal burkolt felhőkarcolókról vakítóan tükröződik a napfény, a penthouse-ok felett tíz másodpercenként Boeingek süvöltenek, és az üvegliftek úgy surrannak fel-alá, mintha repülő akváriumok lennének. Csak éppen nem halak köröznek bennük, hanem metroszexuális (ez nem irányultság, hanem életmód) Armani-srácok és Cosmo-lányok, sikkes kis notebook-táskával, wellness szalonban puhított arcbőrrel, trendi biznisz-ruhában, vagyont érő napszemüveggel.
Ők azok, akik átlagon felüli jövedelmük és szabadidejük jelentős részét - értelmesebb cél híján - megjelenésükre fordítják. Anyagilag sikeresek és függetlenek, konditerembe és szoláriumba járnak, csak márkás holmikat vesznek, lakóhelyük a világ valamely metropolisza, innen az új keletű elnevezés is. Napközben, a számítógép előtt ülve fürge, divatos, és irigylésre méltó autóra vágynak, amivel kigurulhatnak a mélygarázsból és biztonságban elautózhatnak az első yuppie-bárig.
Most megkapták, amire sóvárogtak, és a BMW tudja, hogyan kell még kívánatosabbá tenni a portékát. Az 1-esről készült honlapról PDA-ra (tenyérnyi méretű elektronikus számítógép) tölthetők le a kocsi műszaki adatai, és a weboldal egyik legfontosabb menüpontja, hogy a legújabb mobiltelefonok közül melyik kompatibilis a kocsi bluetooth rendszerével. Innen csak egy ugrás az a másik internetes oldal , ahol az 1-es iránt érdeklődők karrier, öltözködési és wellnesstippeket kapnak, és ahonnan csengőhang, játék és járműkonfigurátor tölthető le multimédiás telefonra vagy PDA-ra.
De még ez sem elég. A Sonyval közösen
szimulátorhoz használható játékot fejlesztettek, mely a BMW
kereskedőktől ingyen igényelhető, és otthon, a saját számítógépre
töltve - ha csak virtuálisan is - kipróbálható vele az autó.
Szép, új világ.
Szóval itt áll előttünk
a Bangle-dizájn tipikus jegyeit, a hullámzó vonalakat és felületeket
váltogató 1-es, melynek még a küszöbe is ívelt, csoda, hogy az
ablaktörlő lapátok egyenesek maradtak.
És tetszik.
Pedig, hogy utáltam ezt a dizájnt, amikor megjelent az új hetes, aztán azt is megkedveltem. A hatost meg egyenesen imádom, és a Z4-est sem taszítanám ki a garázsomból. Annyit mondok: csúnya lányok, ne csüggedjetek, van remény! Bizony meg lehet kedvelni idővel egy eleinte csak borsódzást kiváltó külsőt, bármily furcsa, még vágyni is lehet rá. Az autóbuzzancsokat persze sokkal jobban izgatja, hogy az alsó középkategóriában ez az egyetlen autó, melynek motorja a hátsó kerekeket hajtja.
Nézzék meg a világ leggyorsabb állatait -ajánlották a tavalyi bemutatón a BMW-sek, miközben egy véletlenül kiakasztott gepárdképre mutattak azt magyarázva, hogy ezeknek a ragadozóknak is a hátsó lába az erősebb. A természetből vett példával valamennyire igazuk is van. A hátsókerék-hajtású autó - különösen, ha nagy teljesítményű - száraz úton jobban tud elrugaszkodni, mint a fronthajtású, arról nem is beszélve, hogy a kormánykereket sem cibálják a hajtott tengelyen elszabaduló erők.
A hátsókerék-hajtás persze magában hordozza a driftelés mézédes ígéretét is. A vágy nem nagyon teljesül be, mert az 1-es fenekét keresztbe állítani csaknem lehetetlen. Hátsókerék-hajtás ide vagy oda, az 1-es szinte úgy viselkedik, mintha Focus vagy Golf lenne. Semlegessége túl gyors kanyarban biztonságos alulkormányzottságba megy át, farcsóválásra csak nagy nehezen, kikapcsolt DSC-vel lehet rávenni. Mivel a BMW piackutatásai szerint a jövendő vásárlók háromnegyedének korábban más márkájú (vélhetően fronthajtású) autója volt, a cél nyilvánvaló: a hátsókerék-hajtás ne meglepetéseket, hanem örömet okozzon.
Okoz is örömet, mert a hajtási befolyásoktól megszabadított kormányzás olyan pontos, mint egy mikrochipgyártó gép robotkarja, a bódé alig dől, az autó hajszálpontosan oda megy, ahová irányítják. Vezethetőség szempontjából ebben a kategóriában nincs ellenfele az egyesnek, még a nemrégiben tesztelt Golf GTI-t is veri, mint szódás a lovát.
Sajnos a tesztautón a széria 195/55 R 16 gumik helyett a legdrágább kerékszett, az elöl 205/50 R 17, hátul 225/45 R17 méretű gumikból álló combo díszelgett, ami egy dinamikai csomag (sportfutómű, sportülések, sportkormány, stb.) része. Ezért azonban nagy árat kell fizetni. A szó szoros, és átvitt értelemben is. A csomag ugyanis több mint félmillió forintba kerül, de nem ez a nagyobbik baj. Hanem az, hogy a nyomorúságos hazai utakon szinte élvezhetetlenné teszi az autót.
Így a negyvenhez közeledve, egy terhes nővel a jobb első ülésen nem az számított, hogy a sportcsomagtól még egy picit pontosabb lett a kormányzás és jobb az úttartás, hanem hogy ilyen rossz utakon ez a kocsi egyszerűen csak ráz. Annyira, hogy jövendő gyermekem nyolc hónapos terhes édesanyja simán végigszinkronizálhatott volna egy xxx-es Kovi videót a Szentendrei úton. Uohhh, oahh, áááá - miközben én a kormányt markoltam erősen, nehogy a nyomvályúk kirángassák a kezemből. A szűk sportüléseket is szívesen visszacseréltem volna szériára, méghozzá az elektromosan állítható változatra.
A mechanikus állítással ugyanis túl durvák a háttámla állíthatóságának fokozatai, ráadásul az ülőlap magasságát csak a kormányba kapaszkodva, fenékfelemeléssel lehet állítani - nem túl elegáns dolog egy BMW-től, mondhatom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
