Klasszikus high-tech

2005.04.27. 08:19

Adatlap Alfa Romeo 156 Cw Q4 Distinctive - 2005

  • 1910 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 305 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.2 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km

Az európai bemutatón már teszteltük: murván gusztustalanul jól küldhető. Nem ártana bele valami erősebb motor, de ha egyszer lendületbe jött, a Keleti-Kárpátokban sincs méltó ellenfele.


A 156-osnak hasonló módon tett jót az emelés, mint az Octavia II. 4x4 -nek. Az első generációs Octaviáknál gyakori gond, hogy a magyaros/budapesti útviszonyok között földhöz verdesik magukat, lekoppan az olajteknő vagy valamelyik futóműelem. Olyat is ismerek, aki 156-osnál panaszkodik ilyesmire, igaz, nála a garázsfeljáró egy stratégiailag rossz pontjára került a csatornafedél.


Míg az Octavia I a plötty rugók miatt ér le, az Alfa inkább sportosan alacsony, és bár a Crosswagonon egyértelműen látszik a magasítás, igazából még mindig nem magas autó. Tehát esélyünk sincs, hogy mondjuk a dugóban átnézzünk egy Peugeot 307-es felett.

A kis magasítás szépen kiemeli a 156-os futóművének erényeit; nem billeg, nem bólogat, és annyira fekszi a kanyart, hogy már kezd veszélyes lenni, amint az élvezettől legszívesebben lehunynám a szemem. Ha Alfát akarnék (és már lenne egy V6-os GTV-m), mindenképpen ez kéne. Ezekkel a már kissé yamahásan hangvillaszerű keréktárcsákkal különösen.

Na igen, a V6-os: eléggé be vagyok rágva az Alfára, amiért megszüntetik a gyártását. Na mindegy, a dinoszauruszok se voltak tekintettel a T. rex népszerűségére, amikor kihaltak. V6 tehát egyelőe kilőve. És sajnos az Alfa többi, jobban szerethető motorja is, mint a kétliteres Twin Spark, vagy az ugyanekkora, közvetlen befecskendezéses, benzines non plus ultra, a JTS.

Crosswagon a szardíniai bemutatón csak 1,9-es JTD-vel volt, és hiába reménykedtem, továbbra is csak azzal van. Nem rossz gép, nem azt mondom, de ha annyi millióm lenne, ahányszor azzal vigasztaltam magam vezetés közben, hogy "de legalább milyen keveset fogyaszt", most én laknék a Fenyő-villában.


Sokáig lehet dicsérni: kis dízel létére egyszer se akart lefulladni, pedig még az összkerékhajtást is le kell küzdenie, városban is elmegy 9 literrel, már 1500-as fordulatról egész jól húz, és nem is (nagyon) kellemetlen a hangja. Tehát kaserolhatom, ameddig bírom, de ha az érzelmeimről kéne beszámolni, csak hallgatnék. Mert persze, csodálatos dolog Brassóból egyetlen tankkal hazajönni, jó az alacsony fordulati nyomaték, meg... hát több most nem jut eszembe. Legfeljebb csak annyi, hogy nem lenne szabad egy Alfát igazán szívből szerethető motor nélkül árulni.


Az 1,9-es JTD dízelt nagyjából 3500-ig érdemes pörgetni. A fordulatszámmérő piros mezeje 5000-nél kezdődik, de ez azért nem benzines, sőt. Négyezerig még érezzük, hogy a csúcsnyomatékra még egy kis teljesítmény is rakódik, de a jelleggörbe okafogyottá teszi a további gyilkolást. Az 5000-re helyezett piros mező is inkább esztétikai okokból van ott, ahol; igazából felfelé kerekítettek, mert az 1,9-es JTD 4800-nál feladja a harcot. Már 100-as tempónál kibírja a hatodik fokozatot, ilyenkor kétezres fordulat körül csettegünk a magunk 6-7 literes fogyasztásával. Hatosban 140-nél pörög 3000-et, és tulajdonképpen ilyenkor a legjobb vele az élet.

Jó, egye fene, a váltó tulajdonképpen nem rossz, és ez valószínűleg a dízeles párosításnak köszönhető. Nem az az élvezetesen tologatható kar, de miképpen a motort, azonképpen a váltót is meg lehet szokni.


Gyújtáslevétel után az ablakot még fel lehet húzni, nem kell még egyszer újra elfordítani a kulcsot, hogy aztán megint felüvöltsön a rádió. Az ilyen egyszerű örömöktől szép az élet. Na persze, a rádió már csak azért sem fog felüvölteni, mert minden gyújtáslevételkor kikapcsolódik, és a következő indításkor 20-as fokozatban indul újra - ez nagyjából egy óriás madárpók sörtecsomó-percegetésének hangerejével egyenlő. Szívesen kikapcsoltam volna a funkciót, de vagy nincs rá lehetőség, vagy a használati utasításból maradt ki.


A fedélzeti komputer kezeléséhez sem árt átolvasni a használati utasítást; ártani nem árt, csak megjegyezni nem tudtam, melyik menü hogyan működik. Úgyhogy vaktában nyomkodtam, míg kedvenc tételemhez, az Autonomiához nem értem. Erdély ide vagy oda, nem az autónómiás áthallás miatt, hanem mert már az első nap kényszeresen átállítottam a menüt olaszra, azok pedig így hívják a hatótávolságot.

Kimura Dzsundzsi, a japán high end-guru szerint a hifi berendezések alkatréseinek fém burkolata a zene koporsója. Ezért aztán ő meghámozza például a kondenzátorokat. De vajon mit tenne ezzel a Bose hifivel, ami úgy, ahogy van, a zene koporsója? Egyetlen mentsége, hogy opciós extra, meg talán hogy rockzenét és Toy Dollst lehet rajta hallgatni, de egyébként valóságos terminátor; bármi akusztikusat azonnal megöl. Hallottam meghalni Duke Ellingtont, Mozartot és Ali Farka Tourét, szép kis zenei tömegsír.


Muhaha, nincs csillapítva visszacsapódó kapaszkodó, és a sminktükör világítását kézzel kell kapcsolni. Viszont a belső visszapillantó tükröt a gyár arra használja, hogy mandinerről kacsintgasson az amerikai piacra: kedvenc extrám a digitális iránytű. És szeretnék bele valami különleges pohártartót is, de sajnos közönséges sincs benne.

Az ülések megleptek. Kényelmesnek tűntek, meg persze elsősorban szépnek, de esküdni mertem volna, hogy pont az ilyenben unja meg az ember az életét másfél óra után. De épp ellenkezőleg, napi 8 óra egy Crosswagonban még több napon át is kényelmes, ha hátra nem kényszerítenek be három embert, akkor ott is.

Az oldalról ajánljuk

Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

7 órája
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04