Több legyet bizony. A konszernen belül olcsónak és sportosnak beállított Seat nehéz játszmába kezdett, még ha biztos alapokon nyugszik is.
Na jó, essünk túl az unalomig mantrázott dolgokon: igen, a Seat Exeo az előző Audi A4 alapjaira építkezik. Igen, hazugság, mert lényegében az új Seat Exeo egy előző generációs A4. Tegyük fel a kérdést: és? Majd gondolkodjunk is el rajta, próbáljuk beleélni magunkat a helyükbe és rájövünk, hogy kevesebb pénzből többet kihozni lehetetlen.
Annak idején, mikor Walter de’Silva először firkantotta fel zsíros szalvétára a dynamic line-t, kétségkívül történelmet írt. Mikor először materializálta az Alteán, remek dizájnelemnek tűnt. Aztán megjelent a Toledo, ahol kis lefelé konyuló vonal meddő harcot vívott az otromba testtel és a Mégane-seggel, de még mindig jópofa volt. Majd jött a Leon, ahol már egy kézlegyintéssel letudtuk, majd az új Ibiza, de eddigre már nekünk kellett csíkokat szívnunk, hogy még érdekesnek találjuk. Egyszerűen kifújt, kifulladt az ötlet.
Na de! De’Silva ment, azóta az Audinál arany lett minden, amihez nyúlt, helyére az elánnal teli friss vért küldték harcba, jó napot, Donckerwolke úr! A Lamborghininél maradandót alkotó belga azonnal szembesülni kényszerült de’Silva örökségével: a fent említett Ibizához határozottan ugyan, de kellő tisztelettel nyúlt, elvégre nem irthatja ki írmagostul az előd munkáját. A nagy dobás még váratott magára, hiszen érezhető volt, hogy valaminek történnie kell. Különösen a Toledóval, ami szépen csendben a VW Gruppe lopakodójává nőtte ki magát. Olyannyira láthatatlan lett, hogy ha a Pentagon erre rádöbben, emberveszteség nélkül rendezte volna az iraki válságot. Idén júniusban (most) be is fejezték a gyártását, au revoir, gnóm!
Na és most jön a merész, de egyben remek húzás. Bár Luc kezében izgatottan remegett a ceruza, és fantasztikus skiccekkel árasztotta el környezetét és a sajtót, az élet (és munkaadója) ismét nehéz feladat elé állította. Bölcsen ráéreztek a lehetőségre: a leköszönt Audi A4-ben van még annyi potenciál, minőségérzet és modernség, hogy ne Great Wall Audizhongu néven szülessen újjá, hanem családon belül maradva próbálja meg a Seatnak megadni azt, amit a Toledo elvesztett.
Persze lelkünkre kötötték, hogy ne mint a Toledo örökösét emlegessük, valahogy nem szívesen emlékeznek rá, egyszerűen nincs − ez egy új Seat. Nagy csomagolás vette kezdetét, és a végén a komplett gyártósor Martorellbe költözött, szőröstül-bőröstül. És ez, valljuk be őszintén, csak jól jön a Seatnak. Mert az előző A4 minősége volt olyan szinten, hogy bőven vállalható legyen manapság is, márpedig a szigorú előírások is költöztek a gépekkel együtt, ez az Exeón meg is látszik.
Ahogy meglátszik az is, amit a dizájncsapat (a nem kicsit hátrabilincselt kezű Donckerwolke vezetésével) kihozott a kicsit kiöregedett formából. A végeredmény a valóságban jobban néz ki, mint a képeken, pedig lényegében alig méternyi helyen alkothattak. Elöl-hátul fél métert kaptak, de megbirkóztak vele; az A4 sosem nézett ki ilyen jól. A forma teljesen rendben van, modern, dinamikus, de nem annyira elrugaszkodott, hogy ne emlékeztessen a kisebb Ibizára vagy a Leonra. Sokáig nézegettem a hátsó részt profilból, valahogy nem adta magát az Audi, de nem tudtam rájönni, hol a csalafintaság. Pedig nagyon egyszerű: a rendszámtábla-tartót helyezték a lökhárító aljába, lám, mennyivel jobb. Egyszerű, hatékony, olcsó.
Ettől függetlenül azonban a régi platform használata rengeteg kompromisszumot is kívánt. Feltűnő, hogy az Exeo bizony széltében-hosszában kisebb, mint elsődleges konkurensei a szegmensben ( Peugeot 407, Renault Laguna, Toyota Avensis, Mazda 6). A 4661 milliméter hosszú limuzin helyenként 3-4 centiméterrel elmarad mögöttük, ráadásul a kisebb tengelytáv rákfenéje is kínozza, már az A4-ben is szűkös volt a hátsó lábtér, ezt bizony örökölte.
De mivel minden botnak két vége van, így a spanyolok a másik végét fogják (talán kicsit igazuk is van), és a kompakt, dinamikus, sportos formát hozzák fel ellenérvnek. Na jó, csodák nincsenek, az a lábtér még ímmel-ámmal elégséges, éppen csak a többiekhez képest kevés, a minőségérzet jótékony takarója elfedi ezt a kis mitesszert.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
