Bemutató: Renault Master 2010
Mesteri franciázás
Bemutató: Renault Master 2010
Francia autónak francia környezet dukál, így egy héttel az ikertestvér Opel Movano után a Renault Nizza mellett mutatta be az új Mastert. Ismerősök mondták, hű tenger, napfény, Riviéra meg minden. Sejtettem, hogy ez nem egészen így lesz.
A gép diszkrét széllökések között ért talajt a reptéren, mire kiértünk a transzferre befogott, fészliftelt Trafichoz, már zuhogott az eső. Gyors regisztráció után a lovak közé csaptunk, első napra egy sima első kerekes középmagas, középhosszú kocsit kaptunk. Hátra 800 kiló tesztsúly került minden tesztautóba, így nem volt az üres kocsikra jellemző dübörgés és a hátulja is jól viselkedett.
Mindig morgok a kevés tárolóhelyen, hát itt annyi volt, hogy minden vackot el lehet dugni, pohártartók garmadája, csak az ajtóban négy különböző méretű zseb, a jobb dupla ülés alatt egy lecsukható rekeszbe több megpakolt hátizsák is beférne. Plusz a középkonzolból kicsúsztathatunk egy írótáblát a menetlevélnek vagy iratoknak.
Minden autó GPS-szel volt ellátva, ebben a Renault-kban megszokott Tom-tom üzemelt, egész úton jól viselkedett, előre jelezte az autópályán bőven telepített fix traffikat is. Ötletes módon nem a középkonzolból vett el helyet a képernyő, hanem a középső tükör mellé lett lelógatva egy forgatható konzolon. Ha navigáció nélküli kocsit veszünk, oda kerül a rádió visszajelzője is, és ide került a központi zár, illetve a vészvillogó kapcsolója is.
Az autópályán nem sokáig mentünk, első megállónk a tengerparti Fréjus volt, ahol is egy helyi kereskedésben pihenhettük ki a repülés fáradalmait és vételezhettünk frissítőt. Közben felvázolták a nálunk is bevezetendő Pro+ hálózatot, amely elsősorban a felhasználók igényeihez igazított szervizkiszolgálást, az egyedi felépítmények szélesebb palettáját és a minél tájékozottabb értékesítőket és haszonjármű szakértőket foglalja magában.