Az agresszív kismalac találkozik a Jótündérrel, aki szívesen teljesítené három kívánságát:
-Mit kívánsz kismalac?
-Legyél gyors, tudjál repülni és tünj el - hangzik a válasz.
Hasonlóképpen reagáltam magam is, amikor a kezembe nyomták a Yaris kulcsát. A formái finoman szólva egyediek, a műszereket középre tették és haszonjármű létére még benzines is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Yaris Verso Van csupán apróságokban különbözik a személyszállító változattól, a két típus mind motorikusan, mind a karosszériát tekintve teljesen megegyezik, még a futóművet sem erősítették meg. Mindössze a belső tér kialakításából és a belemezelt oldalajtókból jöhetünk rá, hogy furgonban ülünk. A lekerekített részleteknek köszönhetően meglehetősen érdekes formát sikerült alkotni, amellyel kapcsolatban bennem is kételyek merültek fel. Nos, aki hasonlóképpen vélekedik, felejtse el előítéleteit és legalább egyszer próbálja ki a Yaris Versót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó fogyasztása és a szélzaj hiánya teljes mértékben meggyőzött, hogy igenis van létjogosultsága a Yaris formavilágának. Amennyiben valakinek ez nem lenne elég, csak halkan jegyzem meg, hogy a Yaris 2000-ben az év autója volt. Az autó belseje a személyautó változattal azonos, így nem csoda, hogy igazán hangulatos, és nincs kellemetlen munkaautóban-érzés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ülések kényelme megfelelő, csak hosszabb vezetés után fáradt el a derekam. Viszont az állíthatóságára igazán nem lehet panasz, bárki megtalálja a számára megfelelő üléspozíciót, amelyhez még a kormány helyzetét is külön beállíthatja. Minifurgon létére számtalan tárolórekesz van az utastérben, így nem csoda, hogy minden szükséges holmiját könnyedén elhelyezheti a sofőr. Nemcsak a kesztyűtartó és az ajtóba épített irattartó fiók mérete tökéletes, a napellenző fölé is szereltek egy polcot, ahová fél kiló erejéig pakolhatunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autók alapvető funkcionalitását megváltoztató újításokkal szemben meglehetősen maradi elveket vallok, azt például a mai napig nem értem, mi vitte rá a tervezőket, hogy a legfontosabb műszereket a műszerfal közepére, a középső konzol fölé helyezzék. Nem egyszer kaptam azt a választ, nem mindegy, hogy magam elé, vagy kicsit oldalra nézek? Nem. Mindkét esetben egy kis szemmozgással rápillanthatunk a műszerekre, viszont az oldalirányú szemmozgás jobban igénybe veszi a szemmozgató izmokat, mint a vertikális szemmozgás, vagyis hamarabb fárad el szemünk az út és a műszerfal szemmel tartása közben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Arról már nem is beszélek, hogy a hagyományos műszerfal kialakításnál a műszerek sokkal közelebb esnek az éles látás határához, ezért gyakran anélkül tudjuk a pillanatnyi értékeket leolvasni, hogy tekintetünket levennénk az útról. A Yaris belső kárpitozása még egy jó pontot megér, nem csak az utastér, hanem a raktér borítása is kifogástalan. A különböző idegesítő zörejek kiszűrésére és a zajszint csökkentésére pedig különösen nagy figyelmet szenteltek. A tökéletes zajszigetelés természetesen a motortérre is kiterjedt, így az amúgy is lábujjhegyen járó motorból szinte semmit sem lehet hallani az autóban, még a 165 km/h-ás végsebességnél is alig van hangja az 1.3-as benzinesnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Igencsak összeráncoltam a homlokom, amikor kiderült, a benzines motor az egyedüli, amely a Yarishoz rendelhető, de ugyanezzel a lendülettel ki is simultak az ijedelem megnyilvánulási. Az agresszív kismalac kívánságai közül csak az elsőt teljesítette a jótündér, de azt nagyon. Az 1299 cm3-es, 86 lóerős motor veszettül húz. Az új VVT-i technológiának köszönhetően pedig 124 Nm-es forgatónyomaték leadására képes, akár egy jól megtermett szívódízel. A VVT-i, azaz az intelligensen változtatható szelepvezérlés (Variable ValveTiming-Intelligence) áldásos tevékenysége nem merül ki a nyomaték növelésében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A számítógép munkájának hatására a gázcsere sokkal hatásosabb a hengerekben, így amellett, hogy a károsanyag-kibocsátás csökken, a motor sokkal jobban húz már alacsony fordulatszám-tartományban is. A nyomaték 80%-át már 1500/perces motorfordulatnál ki lehet használni, a maximumot pedig 4400/percnél adja le. A váltó 5 sebességes és a japán precizitás jellemző rá, akárcsak az autó egészére. A VVT-i rendszer ügyeskedése váltásnál is érezhető, felkapcsolásnál a motor fordulatszámát rövid ideig fenntartja, így a kuplung felengedésekor az autó nem rángat a hirtelen fordulatszám csökkenés miatt és nincs teljesítmény visszaesés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ahhoz, hogy egy autó motorja erős legyen, nyomatékos és keveset fogyasszon, vagy dízelnek kell lennie, vagy a Jótündérre van szükség, hogy mindhárom jó tulajdonság teljesüljön. Gondoltam én, ugyanis akármit műveltem a Yarissal, 7 liternél magasabb fogyasztást nem sikerült kicsikarni belőle, ez pedig akárhogy is nézzük még egy dízelnek is a becsületére válna, hiszen egy 1,9-es szívódízel 6,5-7,5 liter üzemanyagot fogyaszt el hasonló körülmények között. Persze egy dízel nem képes olyan dinamizmussal mozgatni a kasztnit, mint a Yaris motorja, üresen, félterheléssel, vagy teljesen megpakolva is szinte ugyanazzal a vehemenciával gyorsít. Ha már a gyorsításnál tartunk, 12,5 másodperc alatt van százon. A minifurgont elől tárcsa-, hátul dobfék lassítja, amely nagyon harapós.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A raktérben egy szabvány méretű raklap könnyedén elhelyezhető. A hátsó ajtó oldalra nyitható, amely nem a legszerencsésebb megoldás, ugyanis a nagyobb tárgyak behelyezésénél rendszerint útban van. Érdekesség, hogy az eredetileg széria baloldali raktérajtót a kedvezőbb vámtételek miatt a belső kárpittal voltak kénytelenek áthatolhatatlanná tenni. A jobb oldali ajtó majdnem 90 fokban nyitható, ami szintén ritkaság, az ilyenek ugyanis általában csak 70 fokban nyithatóak.
Mindent összevetve teljesen alaptalan volt a kezdeti aggodalmaskodásom, menetközben nagyon megszerettem a Yaris Versót, ha pedig a Jótündér az én kívánságaimat is teljesítené, az egyik biztosan ez lenne.
|
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
