Szolid vadállat

2008.05.08. 00:24

Adatlap Lexus Is Is F - 2008

  • 4969 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 428 LE @ 6600 rpm
  • 505 Nm @ 5200 rpm
  • 8 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    4.8 másodperc
  • Végsebesség:
    273 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    12.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    14.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    10.0 l/100km
  • 21 050 000 Ft

A menetpróba sajnos nem volt túl hosszú, mindössze három kört teljesíthettünk a reptér aszfaltján bójákkal és gokartgumikkal kijelölt pályán, de azért ez alatt a pár perc alatt is sok információt gyűjthettünk az autóról. A hangja volt az első, ami szíven ütött. Már akkor nagyon tetszett, mikor még csak kívülről hallottam,szerencsére belül sem fojtották el annyira, hogy ne lehessen élvezni.

A V8-as brummog, gurgulázik, üvölt, hörög, vagyis akusztikailag mindent tud, amit egy ilyen motortól csak várhatunk. Karaktere folyamatosan változik, ahogy a fordulatszámmérő mutatója egyre feljebb szalad, de minden tartományban szívmelengető, mi több vérpezsdítő. És brutális ereje van.

Az IS F 1,7 tonnát nyom, a motort azonban ez a legkevésbé sem zavarja. Mindössze 4,8 másodperc alatt úgy ugrik a kocsi százra, hogy mire észrevesszük, rég százötven környékén jár a mutató. Végeztünk dinamikai próbát, hatvanról, nyolcvanról is ugrik, alacsony fordulatszámon is ugrik, nincs rá jobb kifejezés: megy mint az állat.

Ahogy a motort, a nyolcsebességes váltót is az LS-től örökölte az IS F; természetesen mindkettőt jelentősen átalakították. A robotváltónak mindössze egy tizedmásodpercre van szüksége, hogy felváltson, a visszaváltás, melyet finom gázfröccs kísér, három tizedmásodpercet vesz igénybe. A számítógép sípol, mikor feljebb kell kapcsolnunk – gondolom, ezt a funkciót az ember egy idő után kiiktatja, de amíg megszokjuk az autót, jó szolgálatot tesz.

A fékek brutálisak, olyat lassult az autó, hogy alig hittem el, és a futóművét is nagyon stabilnak éreztem. Sajnos azonban a bójákkal kirakott pálya annyira idegen környezet mind az utcához, mind a versenypályához képest, és ez a pár perc autókázás annyira kevés volt, hogy pont a legfontosabbról nem tudtam határozott véleményt alkotni. Pedig még viszonyítási alapom is van: az M3-as BMW ugyanilyen erős, ugyanennyibe kerül, ugyanilyen gyors és mentem is vele pályán – ugyanez igaz az RS4-esre is –, de a bóják közötti hancúrozás alapján egyszerűen lehetetlen lenne dönteni. Nem tudom azt mondani, hogy az egyik jobb, mint a másik.

A Lexusnak nagyon tetszett a hangja, nem hiszem, hogy van ember a földön, akinek kevés lenne az ereje. Viszont a lényeg mindig a futómű, a súlyelosztás, azt pedig itt nem tudtam felmérni, pláne mivel nem is kapcsolhattuk ki az elektronikát (VDIM). Találkoztam életem nőjével, megittunk egy italt, összemelegedtünk, csókolóztunk, talán még egy kis himihumi is volt, de az ágyig nem jutottunk el, ez az igazság.

A Lexusnak merész ambíciói vannak a modellel kapcsolatban, remélik, hogy el tudnak adni ötöt egy év alatt. Ez komoly mennyiség, ugyanis RS4-esből, M3-asból és C 63 AMG-ből összesen adnak el 6-8 darabot itthon. Nem tudom megítélni, mennyire optimista a forgalmazó, azonban biztos, hogy az IS F-nek jó esélyei vannak. Minden szempontból nagyon komoly autó. Nak látszik. Azért ahhoz, hogy teljes képet alkothassunk róla, meg kell várni a tesztautót. Addig pedig sokat, nagyon sokat kell imádkozni, hogy a kollégák ne törjék össze, még mielőtt ideérne hozzánk.