A Toyota belső felmérése szerint a toyotások közül azok a legelégedettebbek, akik Land Cruisert vásároltak. Ez persze szerintem kicsit csalóka, mert inkább afféle általános, buddhista megelégedettséget jelent: mi az ördögöt elégedetlenkedjen, akinek Land Cruisere van?
A célcsoport a 40-50 éves korosztály, így tehát a Toyota marketingesei is megmenekülnek a szokásos görcsöléstől, hogyan kéne fiatalossá tenni a modellt, mert öreges az imidzs. A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a Land Cruiser célközönsége nem csak elégedett (az eleve úgyis inkább vásárlás után lesz), hanem magabiztos és sikeres emberek, komplexusos szerencsétlenek tehát inkább nézzenek körül más márkák háza táján.
A Toyota kissé bizonytalan az új Land Cruiser hivatalos besorolásán, hiszen ez minden emberi számítás szerint luxusautó. Executive felszereltségben a harmadik üléssorhoz is jár függönylégzsák, a Toyota tehát gyakorlatilag feltalálta a csomagtartó-légzsákot. És őrület, a második üléssorhoz meg biztonsági öv-előfeszítő jár, nem beszélve arról, hogy az autóban négyzónás klíma van. Illetve két kétzónás, mert a második sor igazából külön klímát kapott, ami fúj a harmadik sorra is. A hifi fejegység pedig hatlemezes DVD-váltó, nehogy ínhüvelygyulladást kapjunk a folyamatos cserélgetéstől, amikor egy hosszabb úton végignézzük a díszdobozos Hitchcock-sorozatot.
Ugyanakkor továbbra is igen kemény terepjáró. Amit szinte soha nem visznek majd terepre. Viszont nagy az esély, hogy egyszer azért tesznek vele egy próbát, és akkor azért teljesíteni kell, mert a Land Cruiseré az off road-szakma egyik legkomolyabb renoméja. Ezért aztán olyanok vannak benne az új generációs Torsen-differenciálon kívül (nyomaték alapban hátul 60%), mint a kényszerolajozási rendszer, ami más, mint a BMW M6-osé, mert ez inkább a turbók olajozásáról gondoskodik, de a lényeg ugyanaz. Ha az olaj a karter egyik oldalán gyűli össze, mert a BMW mondjuk gyorsan köröz, a Land Cruiser meg a Himalája déli lejtőjén akar végigmenni, ne károsodjon a motor.
Aztán ott a KDDS, a kinetikus dinamikus felfüggesztési rendszer, ami az országúti és a terepen történő autózás között hoz létre sajátos high tech kompromisszumot. A kanyarstabilizátort arra találták ki, hogy az úton tartsa a kereket, és ha az egyik oldali kerék benyomódik, húzza be a túloldalit is, hogy ne dőljön akkorát a kasztni. Ez viszont nem jó terepen, mert terepen az a hatékony, ha jó mélyre lóghat a kerék, és fogást találhat a talajon. Terepen az elektronika oldja a kanyarstabilizátorok hidraulikus felfogatási pontjait, így aztán lóghat a kerék kedvére, mint egy terepre átépített hardcore borzalomban.
Mindezt persze nem láthattuk érdemben, mert az erdőkertesi katonai gyakorlótéren olyan pályán kellett végigmennünk, amit bármilyen összkerekes autó lazán megcsinál. Bezzeg 2003-ban az előző generációval a szügyig sáros csobánkai gyakorlótéren kellett olyan dolgokat művelni, hogy már megszántuk a tesztautókat. Ugyanakkor én a Toyotának már azt is elhiszem, amit kérdez, úgyhogy biztos úgy van. Na jó, ha lesz tesztautó, majd besunnyogunk vele valahová, ahol ki lehet próbálni, milyen az, amikor az autó kihasználja, hogy 70 centit is tud lógni egy-egy kereke.
Növeltek a méreteken, aminek vannak azért hátrányai. Én legalábbis nem növeltem volna, nekem az előző is teljesen kényelmes volt. A hátsó sorban most több a hely, de a terepjáróság miatt továbbra is magas a padló, tehát akármekkora lett is a hely, kicsit gubbasztós a terpeszkedés. A harmadik üléssor meg továbbra is inkább szükségmegoldás, bár mintha kényelmesebb lenne, mint mondjuk az Audi Q7-ben.
Nőtt a hossz, most már öt centi híján öt méter, és nőtt a magasság is, 1910 mm-re. Tudják, mennyi a magassági limit az Örs vezér téri IKEÁban? 1800 mm. És az nem egy extrém szűkös parkolóház, nagyjából a Duna Plazáé is akkora. Persze, lehet menni másik, szabadtéri parkolós IKEÁba, meg nagyobb behajtójú plázába, de ez az, ami miatt szerintem a méretnövelés nem jelent feltétlenül fejlődést.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
