A 114 km/h-s autó

2004.12.07. 11:18

Vannak autók, melyeken átok ül. Mégane CC tesztautónkat korábban rommá törték egy bemutatón, három hónapig gyógyult. Késő novemberben kaptuk meg, egy métert sem tudtam kabriózni vele. A teszthét során váratlanul úgy begyulladt a szemem, hogy alig láttam, a kocsit az utolsó napon, szakadó esőben tudtam csak lefényképezni.

csik.jpg

A második generációs Mégane három- és ötajtós változatának kacsapopsijával sokan máig nem bírtak megbékélni. A négyajtós olyan semmilyenke, fenekén kimondottan csúnya kényszermegoldásokkal. A Scénic és a Grand Scénic űrhajó, nem autó - ennek megfelelő formai megoldásokkal. A Mégane CC viszont egyszerűen csudaszép.

"Tetővel diszkrét, kitárva csábító." A Renault magyar honlapjáról zsákmányolt szlogen első fele hülyeség, már megbocsássanak. Ez az autó tetővel sem diszkrét, két okból sem. Egyrészt csukott állapotában is utánafordult mindenki. Másrészt a szélzaj sajnos akkor is zavaró, ha zárva van az - egyébként nagyon impozáns és felhőtlen, borús időben felhős szabadságérzetet nyújtó - üvegtető.

Hogy csábító, az viszont tagadhatatlan. A motorháztető sajátos hullámzása és a morcos lámpák jól mutatnak szemből. Az ék formájú vonalvezetés a vicces kis háromszög-indexszel és a szépen elfogyó tetővel, a keret nélküli ajtókkal jól mutat profilból. És Isten bocsássa meg nekem, de a CC fenekét bizonyos szögből már-már corvette-esnek látom. A csomagtérajtó izgága élei, a csodás lámpatestek, a süllyesztékéből világító pótféklámpa a rajta trónoló hetyke antennával - tökéletes.

Elátkozott autók

Vannak a Mégane viszonylag ártalmatlan kellemetlenségeinél súlyosabb átokkal sújtott autók is. 1914. június 28-án Ferenc Ferdinánd és felesége egy Graf & Stift Phaeton típusú autóban üldögélt, amikor Gavrilo Princip agyonlőtte őket. Az autó következő tulajdonosa, Potiorek tábornok megőrült, az autót utána használatba vevő szerbiai kormányzó egy balesetben elvesztette fél karját. Később egy svájci autóversenyző használta - amíg egy falnak ütközés során meg nem halt. Az autót megjavító műhely tulajdonosa barátaival megjáratta kicsit a rendbehozott gépet, a társaság meg is halt egy frontális karambolban. Később is zajlottak az események, az autóban összesen tizenhárom ember halt meg.

James Dean Porschéje sem hozott szerencsét azokra, akik kapcsolatba kerültek vele. A színész 1955. szeptember 30-án karambolozott az ezüstszürke Spyder 550-nel - meghalt. A roncs elszállítása során ráesett egy szerelőre, akinek eltört a lába. Az autó néhány alkatrészét gyűjtők vásárolták meg. A motor két orvosé lett, egyikük meghalt autóbalesetben, másikuk súlyosan megsérült egy másikban. Az autó kerekei közül kettőt egy másik rajongó vásárolt meg és saját kocsijára szerelte. Nem sokkal később defektet kapott, súlyosan megsérült. A Porsche maradék romjait egy autószalonban állították ki elrettentésül. Az autószalon leégett. Amikor az autót ismét kiállították, lebillent az állványról és ráesett egy látogatóra.

< >