Nem értettem, mit keres az autó a listán, terepjárókról volt szó, ez a nagy krumpli meg csak úgy néz ki. És bár a külső elviszi az egész autót, terepen még magát sem tudja, nemhogy a benne ülőket.
Mostanában a külsejére még díjat is kapott, úgy emlegették, hogy a világ legszebb autója, pedig mondom: csak egy nagy krumpli. Nagy és drága, meg csilli-villi, meg villantós ficsúrverda. Valamiért ezek jutottak eszembe a gyűlölködő pillantások kereszttüzében, amikor a városban autóztam vele néhány napig.
Mert néztek ám mindenhol, a feltűnőséggel nincs baj. Mindenki észrevesz egy nagy krumplit az utcán, de terepen már kevesebben. Nem azért, mert ott jobb a mimikrije, hanem mert nem megy oda, pontosabban nem tud odamenni. Mert ez nem terepjáró, nem is állított ilyesmit senki. Még a gyártó sem.
Ők is tudatában vannak, hogy nem a Murano a hagyományosan tiszteletreméltó Nissan terepjáró vérvonal továbbvivője. Még a divatos SUV kategóriába sem merték berakni. Inkább kitaláltak neki egy újat, úgy nevezték el, crossover. A Murano ennek a kategóriának legrosszabb esetben is csak a második helyezttje lehet (vagy az első, ugye), mivel rajta kívül csak a Mitsubishi Outlandert ismerjük ami crossover.
Inkább álljunk rá a kérdésre, mit érezhet, aki valamiért rászánja azt a 14 és fél millió forintot - amennyibe most a Murano kerül -, amiért csak az autó és a bőrülések színét választhatja meg. Mert motorból csak a 3,5 literes V6-os benzines van hozzá, és váltóból is csak a CVT. De ez nem baj, legalább könnyebb a választás.
Ráadásul sem a motorral, sem a beltérrel nincs gond. A műszerfal kissé ingerszegény ugyan - a csak fel-le állítható kormány mögött a narancssárga fényű műszercsoport több mint hasonlít a 350Z műszereire -, de a középkonzol királya, a navigációs képernyő mindent visz. Magyarország-térkép híján semmi értelme bekapcsolni, csak egy piros nyíl látható a nagy fehér semmiben.
Kikapcsolva viszont nincs időt mutató óránk sem, ami hiányzik, mint cukrosnak az inzulin, hiszen már minden autóban van, és nagyon megszoktam. Van viszont nagy fekete képernyő, joystickkal meg sok gombbal. Egy hét alatt egyszer sem nyúltam hozzájuk.
A fekete képernyő csak tolatáskor élénkül fel, ilyenkor a hátsó rendszámtábla feletti kamerácska képét mutatja, és színes vonalakkal segíti a parkolást. A középkonzol alja némileg befejezetlennek tűnik. Lóg a semmiben. A funkcionalitására nem panaszkodom, csak a kinézetére. Lehet, hogy szívroham ölte meg a rajzolót, amikor ezt a részt tervezte.
A pedálok távolsága motorosan állítható az ülés bal oldalán található gombbal. Akárki akármit mond, biztos vagyok benne, hogy ezt vagy a leendő női tulajdonosok, vagy a hatalmas bengák érdekében készítették.
Alacsony hölgyek közelebb tudják húzni magukhoz a pedálsort, túlméretes Indián barátomnak épp ellenkezőleg, teljesen be kellett nyomnia, hogy még az ülés leghátsó pozíciójából se ütközzenek behajlított lábai a kormányba. A pedálokat betolva viszont rátalált élete második olyan autójára, amiben elfér. Az eddigi egyetlen a saját Buggyja volt, az is csak azért, mert rá készült. Pedig megpróbált beülni a Grand Cheeroke ba is.
A fokozatválasztó kar - magyarul váltó - előtt van a négykerék-hajtást ki-be kapcsoló elektronika gombja. Álló helyzetben vagy nagyon lassú menet közben tudjuk belőni, hogy ne csak elöl kaparjanak a kerekek, hanem hátra is jusson a 246 lóerőből. Erre városban szinte sosincs szükség. Annyira kellemes a magas üléspozícióból terelni, még viszonylag nagy sebességgel is, hogy még kanyarban se vesszük észre, hogy nem személyautóban ülünk.
Nincs puha billegés, de a kemény rázás sem érezhető, így lehetetlen eldönteni, a futóművet sportosra vagy komfortosra hangolták. Lehet, hogy pont crossoveresre van hangolva, és ezért tűnik ismeretlennek. Hóban, esőben, sárban viszont érdemes aktiválni a 4WD-t, nem bánjuk meg.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
