A tökéletes női autó
Mit vegyenek azok a nők, akik nem elég cukik egy almazöld Micrában? Három majdnem penge verda tökös, de azért szoknyás csajoknak.
Kicsit meleg így ez az édeshármas, de a különböző súlycsoportok és korosztályok hasonló életvitelű gazdáik mellett ugyanazt a funkciót töltik be. Mindenki magának választotta és vette használtan az autót (természetesen férfi minőségellenőrökkel), legfeljebb ketten utaznak bennük, kevesebbet belvárosban és többet országúton, ha kell, hajópadlót és sittet szállítanak, de munkájukon kívül semmi közük egymáshoz.
A háromajtós Punto II formáját még a Grande Punto sem tudja felülmúlni. A pufi első generációból kiszívták a levegőt, így szikárabb lett, olyan mint egy feszes kitinpáncél, a nyolcéves forma ma is frissnek tűnik. A 16 szelepesekhez járó szpojler elöl értelmetlen, szögletes kopoltyúkkal ijesztget, hátul kiemeli a vákuum formázta homorú feneket, de szoknyák nélkül a Punto jelentéktelen kiskocsi.
Mindannyiunknak hátulról tetszik a legjobban, a segge hibátlan, a legjobb a három közül, de a hot hatch hátsók nem véletlenül forrók. Rovarszerű külseje egyedül ennek személyesíthető meg, a Primera semleges, a Volvo túl szögletes élőlénynek. Egy baja van. Nem veszik komolyan, kategóriatársai között legfeljebb a Mini Coopernek jár presztízs is, egy Fiatnak nem.
Ugyanez a komolytalanság nem mondható el a 21 éves Volvóról. A 200-as szériát itt már körbefényeztem, szépnek nem mondható, de szigorú és karakteres, bár ettől én még nem szoktam benne megkomolyodni. A teszten is mindenki erre mosolygott a legtöbbet, képtelen téglasága és a hűtőmaszk a hatalmas fényszórókkal mindenkit meghat. 290 000-ért adtak hozzá presztízst is, határozott fellépéssel mindig be tudok állni zárt céges parkolókba.
És remekül lehet vele ismerkedni, de pillanatnyilag ez egyikünknek sem célja, így ezt nem számíthatom be a pontversenybe. A divatoktól mindig távol álló formájával ráadásul kezd kultuszautóvá válni. (Drága, én aztán rajongok a 200-as Volvóért, de ezt a presztízsdolgot nem nagyon érzem. Tíz éve már csak kőművesek alatt látok ilyet, kopogó VW-dízelfüsttel takarják el a kilógó meszesvödröt.)
A Primera formáját nem tudtuk meghatározni. Sokáig álltunk az autó körül, valami vonzó vagy taszító részletet keresve aláztuk jellegtelenségét. Nem szép dolog rugdosni azt, aki nem is provokál, ráadásul a gazdája sem védte meg a nyomorultat, ő se a szépségéért szereti. Andi elsősorban feketét keresett, másodsorban Primerát. Jól tette, mert egyedül feketében és a néha felbukkanó kolbászzsírmetálban vállalható. Unalmas, még erogén zónái sincsenek, ideális tulajdonosnak egy idősödő német házaspárt képzeltünk el, akik már csak ritkán, és akkor sem együtt.
Kancsal macskaképét is csak a krómkeretes hűtőmaszk menti meg a morcosított Kadett-külsőtől, de a feketén szól a legszebben a króm, és egy nagy fekete autóval mindenhol meg lehet jelenni. (A cicabajusz valójában csak szerintetek mentő körülmény, szerintem kínos kísérlet a nulla forintból megoldandó modellfrissítés problémájára.)
A jól megrajzolt Puntót a bélése árulja el. A felhasznált anyagok borzasztóak, olcsó műszálas üléshuzat és csúnya műanyagok borítják, belül kibukik a népautóság, formatervezés csak a felszínre jutott. Ha az anyagokon spóroltak is, a Punto nagyon kézre esik. A középkonzolra helyezett ablakemelők kényelmesebbek az ajtóba integráltaknál, és a visszapillantótükrök jó nagyok. Még sehol sem zörög, a kezelőszervek is elég súlyosak. Andival nem szeretjük a miniket, de a Punto II jól van összeszerelve, és masszív, nem menekültünk belőle. Mindhárom autóban legfeljebb ketten ülünk, ezért a Punto helykínálatban nem marad el a többitől. Kit érdekel, mekkora hátul a hely, ha mindig üres?
A Primera a világos plüss kárpittal és a legömbölyített formákból kialakított műszerfallal otthonos, de már látszik rajta a 170 000 km, a kormány kopott és morzsállik is. A kézzel állítható tükrök birodalmából nézve az elektromos tükör megható, de az autóinkat ritkán vezetik mások, így jelentősége elhanyagolható. Sminktükör is csak ebben van. Nem fogom egy bebuherált tükörrel megbontani a Volvo szigorú egységét, így csak csendben irigykedek.
Aljas dolognak tűnhet egy jó állapotú öreg bálnát indítani fiatal, és több kategóriával elmaradó autók ellen. Kihalóban lévő faj utolsó példányaként fordulnak hozzá, ami tompítja a kritikai érzéket. Hibái ellenére mindenki boldogan szállt ki belőle, mert hiába nem szép a szögletes kék műszerfal, harmóniája és egyedisége veri a népautók szürke és fekete egyenműanyagjait. 480 000 km után nem nyiszog, a kormány sem porzik, a kék plüss is hívogat. Annyira meg nem idegen, hogy ne lenne elsőre egyértelmű a kezelése. Tárolórekeszekben ez a legerősebb, a vezetőcipőre cserélt magassarkú nem hányódik az ülés alatt, mehet a kesztyűtartóba.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
