A Pathfinder azonnal megtetszett, ahogy megláttam az első fotókat. Erődszerű forma, mégis viszonylag kompakt, akár hétszemélyes utastér, és hát mégiscsak Nissan. Az amerikai piac szerepe miatt azonban akadtak félelmeim, amelyek szép sorban be is igazolódtak.
Szeretném előrebocsátani: szeretem az amerikai autókat. Pontosabban azok egy részét, elsősorban a korosabbakat, másodsorban a V8-asokat, harmadsorban a Chevy Corvette és a Ford Mustang korai megnyilvánulásait. Viszont a mai amerikai autógyártást nem tartom sokra, szerintem az autók minősége messze elmarad az európaiak, pláne a japánok minőségétől és műszaki fejlettségétől.
Ellenben: ott mások az elvárások, és ami még ennél is fontosabb, az autók ára jelentősen alacsonyabb. Közel annyival, amennyivel jobb az életszínvonal. Márpedig az ember sok mindent megbocsátana egy ötmillió forintos új Ford Mustangnak, még azt is, hogy V6-os. Merthogy a tengerentúlon ennyibe kerül a Mustang legolcsóbb változata.
És akkor csapjunk rögtön a közepébe. A Nissan Pathfinderrel hasonló a helyzet, mint a fent említett sportkocsival. Odaát annyiba kerül, hogy az ember sok minden elnéz(ne) neki annyiért - egészen pontosan 7 millió forintért -, sőt nemhogy elnézne, hanem mindenkit megvásárlására bíztatna.
De erről szó sincs, Magyarországon a Pathfinder legolcsóbb változata 1 forint híján 10 millió. A tesztautónk pedig (amire az USA-beli 33 350 dollár vonatkozik) 14,5, de a tolatókamerás, színes kijelzős navigációs rendszerrel, és egyéb luxusextrákkal megrakott változata csaknem eléri a 15 milliót. Van olyan ember, aki 15 millióért bármit is elnéz egy kocsinak?
Annak ellenére, hogy ez a jármű az amerikai modell európásított változata, sok szempontból mégsem üti meg az ilyen árkategóriában magát kellető európai és japán gyártmányok színvonalát. Katalógusa szerint elsősorban az aktív életet élő családok autója, tökéletesen alkalmas az ilyen jellegű időtöltések közbeni valamennyi közlekedési helyzet megoldására, és itt egy csomó sport megnevezése következik a kiadványban; vitorlázás, hegyi bringázás, hegymászás, siklóernyőzés, lovaglás.
De a honlapon azt is ígéri a Nissan, hogy az off-road tulajdonságok mellett a személyautók dinamikáját és kényelmét, valamint a kisbuszok tágasságát és variálhatóságát is nyújtja a Pathfinder.
És majdnem. A kocsi utastere akár hétszemélyesre is bővíthető: igaz, hogy a két leghátsó ülés csak gyerekeknek kényelmes, viszont ha elég az öt ülés, akkor a két pótülés könnyedén a csomagtér padlójába hajtogatható, és rögvest hatalmas rakodótér keletkezik (7 üléssel: 190 l; 5 üléssel: 515, kettővel: 2091 l). Ezt ráadásul nem csak meglepően tágra nyíló (85 fokban) hátsó ajtókon (és az oldalsóülések egyszerű ledöntésével) közelíthetjük meg, hanem a hatalmas csomagtérajtó vagy külön a hátsó szélvédő kinyitásával.
Tesztautónkban (a létező legdrágább kivitel) a hátsó üléssornál külön hőmérséklet-szabályzót találunk a két első ülés közötti kartámasz-tárolórekesz hátulján (amit persze a középkonzolról is lehet vezérelni), ráadásul nemcsak a második, hanem a harmadik üléssor is kapott két dizájnos légbeömlőt. A hátsó ülések dőlésszöge több fokozatban állítható, a lábtér hatalmas, egyedül a középső ülés szűkössége lehet probléma (de ezt alapvetően a 40-20-40 arányban felosztott hátsó üléssor határozza meg).

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
