A hátsó rész teteje leszerelhető, így nyáron tulajdonképpen a kabriózás is megoldott. Ilyenkor valószínűleg a szag sem zavaró. A sorba rendezett hat henger dízeles kotyogása pedig zene füleimnek.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az autó műszaki állapota pedig kitűnő. Amennyire figyeltem az elmúlt évek eseményeit, a motor, a futómű, a hajtás teljes felújításon esett át, így bátran ültem bele, bajom nem eshet, leszámítva a szaglószerv-károsodást, de ezen segít a Wunderbaum. Szóval elmentem érte. Mikor megláttam - persze már láttam többször is, de akkor csak úgy átsiklottam rajta - már éreztem, hogy barátok leszünk.
![]() | |
![]() | ![]() |
A formája leginkább dobozhoz hasonlítható. Magasság-szélesség majdnem egyforma, ami kilóg a sorból, az a hossz. De tulajdonképpen csak egy másik doboz - a motortér - odaragasztása miatt. Brutálisan jól néz ki a csőrös nyúlványú motortér. A vezetőülésből még jobban szembetűnő a közepén kiemelkedő rész, és olyan masszivitást sugároz, hogy ihaj, kedvem lenne nekimenni valaminek.
![]() | |
![]() | ![]() |
A hátsó rész teteje leszerelhető némi csavarozás árán, így nyáron tulajdonképpen a kabriózás is megoldott, sőt ilyenkor valószinűleg a szag sem zavaró. Az első ülések nem az eredetiek, teljesen típusidegen, valami Mitsubishi személyautó ülései, de legalább kényelmesek. Az ajtókárpit és a hátsó üléspad kárpitozása a mintázat alapján feltehetően egy angol lord tweedöltönyéből készült. A nyolcvanas években biztos szép volt, meg divatos is, de most már kicsit csúnya, meg kopott, meg piszkos, de kérem ez terepjáró... slaggal tisztítva kívül-belül.
![]() | |
![]() | ![]() |
A műszerfal egyszerű, áttekinthető. Idő, kilométeróra, üzemanyag, vízhőfok, töltés és olajnyomás műszerek mutatják, amit kell. Bekapcsolt 4x4-re, behúzott kézifékre figyelmeztető, valamint izzítást és indexet jelző lámpák világítanak, ha kell. Az utas előtt tekintélyes kapaszkodó, és pagoda tetőre hajazó polcocska segít a választott testhelyzet stabilizálásában és cuccaink elhelyezésében.
![]() | |
![]() | ![]() |
Szabályozni a tudjuk a fűtés melegét, az utasteret fűtő ventillátor fordulatszámát, és hogy a levegő csak keringjen belül, vagy esetleg jöjjön hozzá egy kis friss is kívülről. Házi extra az áramtalanító, mivel a dízelség mellett a két darab akkumulátor sem biztosíték a reggeli beindulásra, ha valami titokban leszippantja az energiát. Mindent egybevetve tiszta összkomfort.
![]() | |
![]() | ![]() |
A hajtásról annyit érdemes tudni, hogy nincs difizár, és alapban hátsókerékhajtás van. Az első kerekek közepén található kapcsoló félfordulatával lehet rögzíteni a féltengelyeket, ezzel készítjük elő a négykerékhajtást. A hajtás kapcsolása már az utastérből történik. "Ez azért terepjáró, mert két váltója van" - mondta fiam, és neki lehet is hinni. Ha elöl betekertünk, és a rövidebb "váltóval" húzunk egyet hátra, akkor megy a hajtás a dobókocka mind a négy alsó pontjára.
![]() | |
![]() | ![]() |
Ha még egyet húzunk, a terepváltó üresben van: az a kihajtás aktiválódik, amit a csörlő részére alakítottak ki, de itt nincs csörlő. Ha még egyet húzunk a karon, aktiváltuk a négykerékhajtás-felezős üzemmódját. Ha pedig legelöl van a kicsi kar, simán hátul hajt a gép, de tudni kell, hogy a betekert első féltengelyek miatt a fogyasztás kb. 10%-kal több. Hogy az mennyi, sajnos csak találgatni lehet, mert az üzemanyagjelző csak digitális üzemmódban dolgozik. Vagy valamit mutat, vagy semmit. Így sosem tudni, mennyi lé áll rendelkezésre. Kérdeztem havert, hogy akkor mikor tankoljak. Azt mondta, egy tele tankkal, ami kb. 60-70 liter, nagyjából 400 kilométert tudok menni. Aúú. Ez fájt. Mindegy, de legalább tudok közlekedni, és érezhetem a Dakar-fílinget, a homokot most a hó helyettesíti.
![]() | |
![]() | ![]() |
A felezőt nem nagyon használtam, mivel még a nyárinak mondott - Bridgestone Desert Dueller - gumikkal is simán átmászott a derékig érő havon. Az elöl-hátul laprugós felfüggesztés elöl mindössze három lapból áll, hátul meg négyből. Még a Trabantban is több van, viszont mégis kőkemény a csillapítás, széria lengéscsillapítók mellett.
![]() | |
![]() | ![]() |
Menni pedig iszonyú jó vele. A sorba rendezett hat henger dízeles kotyogása zene füleimnek. Mikor pedig letaposom a gázpedált, beindul a turbó fütyülése, és az útra feszül a forgalmi szerinti 70 kW - a tulaj szerint ez butaság, a valós érték 81 kW -, minden rendben van. Magasan ülök, átlátok az előttem haladók fölött, én vagyok a király. Csak a pattogás ne lenne. Az utak keresztbordái kimondottan ellenségek, a fekvőrendőrök pedig jól képzett kommadós gyilkológépnek számítanak. Bevásárlás után azt hittem, a pezsgősüvegek maguktól kilövik a dugókat, pedig szép lassan gurultam. A kényelmetlenség azonban megéri, bárhova eljuttat, bárhova beáll, és még szép is. Szeretem. Azt mondják a többiek, vegyem meg én. Na azt azért mégsem kéne; nem tudnám kihasználni.
|
<
>
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
