Természetesen jobban tetszik a Murano, tizenegynéhány millió forint lehet kevés is autóért. De szerintem a hétüléses Qashqai+2 jobban érdekli a népet.
Ha valami nem megy, nincs értelme erőltetni – gondolta a Nissan, és azóta hagyományos személyautók helyett úgynevezett crossovereket gyárt, olyan autókat, amiket az utca népe terepjárónak, a műveltebbje SUV-nak néz.
Mindenesetre a crossover-téma annyira bejött a Nissannak, hogy a legelső ilyen autó, a 2005-ben bevezetett Murano most elérkezett a fészlifthez, magyarán a modellfrissítéshez. Az új autófajta második járműve, a Qashqai pedig végre megkapta réges-rég beígért hatodik és hetedik ülését.
Először a Muranót vegyük, az változott a legtöbbet. maradt benne egy csomó minden a régiből, de ez nagyobb, tágasabb, trükkösebb. A Murano állat jó autó volt régen is, most meg tényleg jobb lett. Már amennyire a régiről a fejemben élő emlékekhez viszonyítani tudok.
Erről a típusról már jelent meg korábban is cikk a Totalcaron, igaz, abban még amerikai kivitel szerepelt. Kollégám hosszan fejtegette, hogy odakint, a szabad világban az új Murano nagyjából bő ötmillió forintnyi pénzre jön ki. Hazahozva ugyanez szállítással, vámmal, regadóval, miegymással együtt, de trükközés nélkül olyan max. tizenkét millió lehet. Az európai, kevesebbet tudó, kevésbé látványos régit akkor nálunk közel tizenöt millióért mérte az importőr. A cikk konklúziója kitalálható.
Az üzenet átment, megjött az új modell, vele együtt az új ár: a Comfort kivitelű alap-Murano most 12,9 millió forinttól indul, és higgyék el, nehezen találnak olyan felszerelést, ami ne lenne benne alaptartozék. Lesz eggyel drágább, Premium kivitel is, amelynél választani lehet, hogy valaki dupla üvegtetővel (az első fele kinyitható), avagy nagy képernyős fedélzeti DVD-vel választja-e (a kábelek miatt ez nem lehet panorámatetős). Ez a változat 13,7 millió forint lesz, a DVD-rendszer (benne nagy kapacitású vincsivel) felára 650 ezer pénz.
Tehát a szürkeimport- és fehérimportárak végre tapintható közelségbe kerültek. És az európai változattal együtt jár az (így nyilván) segítőkészebb importőri szervizhálózat, az Európára hangolt technika és az Európának megfelelő biztonsági szerelvények (például fényszórók, mindenféle E-jelek a megfelelő helyeken). Valamint a helyi navigáció, és a full metrikus műszer-visszajelző együttes. Ha olvasták a tesztet, tudhatják, hogy ez egy Muranónál nem is kis előny.
Bár már az eredeti is az egyik legcsendesebb autó volt, amit vezettem, ennél az újnál 70 százalékkal hatékonyabb a zajcsillapítás, bármit is jelentsen ez. Mivel az évek során kiderült, hogy a Muranót a legtöbben afféle luxusbatárnak veszik, a belső tér kivitele is felnőtt a feladathoz: ahol régen a 350Z sportkupé órái feszítettek, ott most elegáns, nagyautós műszerek terjengenek, mindenütt krómutánzat, puha anyagok, kultúra, tombol a design. És a betétek valódi aluk.
A motor maradt ugyanaz. A tíz éve minden esztendőben az "Év motorja" címet megszerző V6-os, 3,5 literes benzines, ami a Renault Vel Satistól az amerikai Maximán, egyes Infinitiken és a 350Z-n keresztül a Muranót is hajtotta. Most tisztább üzemű, 22 lóerővel többet nyom és 15 newtonméterrel nagyobbat csavarint. Lefordítva: 256 lóerős lett és bármilyen fordulatszámon rugalmasabb. Nem mintha a régi csenevész lett volna, de azért kell a fejlődés. Sajnos a fogyasztása, amiről úri társaságban csak suttogni illik, nem lett dimenzionálisan szerényebb. Nagy test, nagy élvezet, nagy étvágy.
Még a vázhoz is hozzányúltak: merevebb lett az utascella eleje, ami nemcsak a törésbiztonságnak, de a vibrációk kiirtásának, a precízebb vezethetőségnek is jót tesz. Az összkerékhajtást egyszerű, elektronikusan vezérelt központi kuplung végzi az eddigi zárható differenciálmű helyett, a rendszert úgy hívják: All-Mode 4x4i. I, mint intelligens, hiszen itt sokat dolgozik az okos elektronika, míg az előzőnél az IQ-hiányos, brutális diffi végezte a nagy melót. A Murano alapból elsőkerék-hajtásos (minimális vonóerő jut hátra), mindenféle csúszkálódás, gyorsítgatás esetén a rendszer összekuplungolja az elejét a hátuljával, és akkor 50-50 százalék az eloszlás. Hátra sosem jut nagyobb nyomaték, mint előre, tehát Muranóval nem indulunk driftbajnokságon .
Egy csomó új elektromos és elektronikus kütyü is megjelent, elég hasznosak. Egy ilyen nagy krumplival, mint a Murano, sokaknak probléma a parkolás. Eddig tolatókamera segédkezett. Most a tolatókamera képernyőjén (ami a navigációé is) a kormány elfordításától függően görbülnek a vezetővonalak, mutatják, hogy abban a szögben tartott volánnal minek parkoljuk neki az autót. És még a külső tükrökbe is jutott kamera (vajon ennyire lement a mini-videóegységek világpiaci ára?), ezek élesben közvetítik, ahogy lepadkázzuk a felniket. Góóóól!!! – üvöltenek majd reflexből tévéközvetítéseken edződött útitársaink.
Kapunk továbbá elölről, a vezető mellől, avagy hátulról, a csomagtartó falából gombbal irányítható, a lebillentett helyzetből elektromos úton visszahajtható hátsó üléstámlákat. Meg elektromosan nyíló-csukódó ötödik ajtót (a kulcsról is, hát persze), valamint felárért nanotechnológiás, karcálló fényezést is. Lehet terepezni!
Egyébként nekem nagyon bejött a régi Murano formája, de ez a qashqaios fenekű talán kicsit szofisztikáltabb – mindenesetre tetszett a zsurnaliszáknak. És még ebéd előtt voltunk.
Vágyni lehet a Muranóra, de a Qashqai+2 közelebb áll a realitáshoz, mellesleg praktikusabb is. Olvassanak róla túloldalt!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
