A Qubo odabent már közel sem olyan lenyűgöző, mint kint. Egyszerű, kisautós anyagok, formák, kezelőszervek; teherautósan lapos kormány, magasan álló, lefelé taposandó pedálok. A feláras, agyonformázott kormány és a váltógomb – mindkettő bőrborítással – kifejezetten kilóg az összképből.
Ugyancsak fura a kissé indusztriális környezetben a hangvezérlés gombja. Ha megnyomjuk, ugyanazt a sírból szóló asszonyt halljuk, aki a minap a Mitóban is megrémisztett. Jobb nem is foglalkozni vele, ha telefonálni akarunk a kihangosítóval, maradjunk csak a gomboknál.
Elöl-hátul egész jól el lehet férni a kocsiban. Felfelé hihetetlenül, hosszirányban kellően sok a hely – széltében viszont kicsit szűk az autó. Vállban néha szorít. A tolóajtók praktikumáról nem akarok már többet ömlengeni, aki nem hiszi, mennyivel könnyebb velük az élet, járjon utána.
A csomagtér térfogata 330 liter: kisautónak nagy, kompaktnak kicsi. Plafonig rakva, a hátsó üléssort kihajítva 2,5 köbméter is lehet a raktér mérete. Hűazannya!
Az 1,3-as dízel 75 lóerősre beállított változatával épp el lehet közlekedgetni a forgalomban, de különösebben intenzív élményeket ne várjunk a csöpp motortól. Kivétel persze, ha meggondolatlanul fordulunk ki egy látszólag még messze lévő pótos Ifa elé. A motor kétezres fordulat alatt ugyanis nagyon erőtlen – azt viszont mintha sose akarná elérni, ha alapjáratról kezdünk gyorsítani. Gyorsan menni nem jó a Qubóval, száz fölött már nagyon idegesítő a menetzaj. Leginkább városba való; persze évente párszor azért el lehet vele menni kirándulni. De közép- vagy hosszú távú ingázáshoz nem ajánlom. Étvágy: vegyes üzemben, taposva hat liter fölött, kímélve az alatt.
A Qubo és ikrei önmagukban rendkívül ötletesek: icipici teherautóból varázsolt teljesen vállalható családi közlekedési eszköz, okos. De van még valami, amitől végképp elkészültem.
A csomagtartó oldalában – felárért, naná – van egy kis tölthető lámpa. Ami kivehető, zseblámpaként használható. Na most ilyet már láttunk nagyobb, drágább kocsikban nemegyszer, de azokban, ha kivettük a lámpát, magunkkal vittük a csomagtér világítását is. A Qubo ennél okosabb: a zseblámpa teste körülölel egy másik fényforrást. Ugyanarról a kábelről kapnak áramot, de ha ki is vesszük a pilácsot, nem lesz egyből sötét a raktérben.
Népítélet
Legyen ön az első, aki a Quboról ír!
Jó kis autó ez, csak kicsit drága, mint a fene. Az áráért (3,17 az alap benzines, 3,9 a Dynamic dízel listaár, 4,185 a metálos, MP3-as, bőrkormányos tesztautó) igen sok egyebet is adnak. Urambocsá’ erősebb, fullos dízel Logan kombit , hét üléssel. Vagy, hogy házon belül maradjunk: négy milláért már nemhogy Grande Puntót (3,9 a Sport 90 lovas, 1,3-as dízellel), Lineát (3,9 a 90 lovas dízel, 3,85 az 1.4 T-Jet Dynamic, nem kevés extrával), de 120 lovas 1,4-es turbó Bravót is ad a Fiat. És azok is szépek, ha nem is annyira aranyosak és praktikusak, mint a tolóajtós Qubo.