Merjünk kicsit álmodni!

2008.11.03. 02:19

Adatlap Fiat Fiorino Qubo Dynamic - 2008

  • 1248 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 75 LE @ 4000 rpm
  • 190 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    16.5 másodperc
  • Végsebesség:
    155 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km
  • 3 900 000 Ft

A Qubo odabent már közel sem olyan lenyűgöző, mint kint. Egyszerű, kisautós anyagok, formák, kezelőszervek; teherautósan lapos kormány, magasan álló, lefelé taposandó pedálok. A feláras, agyonformázott kormány és a váltógomb – mindkettő bőrborítással – kifejezetten kilóg az összképből.

Ugyancsak fura a kissé indusztriális környezetben a hangvezérlés gombja. Ha megnyomjuk, ugyanazt a sírból szóló asszonyt halljuk, aki a minap a Mitóban is megrémisztett. Jobb nem is foglalkozni vele, ha telefonálni akarunk a kihangosítóval, maradjunk csak a gomboknál.

Elöl-hátul egész jól el lehet férni a kocsiban. Felfelé hihetetlenül, hosszirányban kellően sok a hely – széltében viszont kicsit szűk az autó. Vállban néha szorít. A tolóajtók praktikumáról nem akarok már többet ömlengeni, aki nem hiszi, mennyivel könnyebb velük az élet, járjon utána.

A csomagtér térfogata 330 liter: kisautónak nagy, kompaktnak kicsi. Plafonig rakva, a hátsó üléssort kihajítva 2,5 köbméter is lehet a raktér mérete. Hűazannya!

Az 1,3-as dízel 75 lóerősre beállított változatával épp el lehet közlekedgetni a forgalomban, de különösebben intenzív élményeket ne várjunk a csöpp motortól. Kivétel persze, ha meggondolatlanul fordulunk ki egy látszólag még messze lévő pótos Ifa elé. A motor kétezres fordulat alatt ugyanis nagyon erőtlen – azt viszont mintha sose akarná elérni, ha alapjáratról kezdünk gyorsítani. Gyorsan menni nem jó a Qubóval, száz fölött már nagyon idegesítő a menetzaj. Leginkább városba való; persze évente párszor azért el lehet vele menni kirándulni. De közép- vagy hosszú távú ingázáshoz nem ajánlom. Étvágy: vegyes üzemben, taposva hat liter fölött, kímélve az alatt.

A Qubo és ikrei önmagukban rendkívül ötletesek: icipici teherautóból varázsolt teljesen vállalható családi közlekedési eszköz, okos. De van még valami, amitől végképp elkészültem.

A csomagtartó oldalában – felárért, naná – van egy kis tölthető lámpa. Ami kivehető, zseblámpaként használható. Na most ilyet már láttunk nagyobb, drágább kocsikban nemegyszer, de azokban, ha kivettük a lámpát, magunkkal vittük a csomagtér világítását is. A Qubo ennél okosabb: a zseblámpa teste körülölel egy másik fényforrást. Ugyanarról a kábelről kapnak áramot, de ha ki is vesszük a pilácsot, nem lesz egyből sötét a raktérben.

Népítélet

Legyen ön az első, aki a Quboról ír!

Jó kis autó ez, csak kicsit drága, mint a fene. Az áráért (3,17 az alap benzines, 3,9 a Dynamic dízel listaár, 4,185 a metálos, MP3-as, bőrkormányos tesztautó) igen sok egyebet is adnak. Urambocsá’ erősebb, fullos dízel Logan kombit , hét üléssel. Vagy, hogy házon belül maradjunk: négy milláért már nemhogy Grande Puntót (3,9 a Sport 90 lovas, 1,3-as dízellel), Lineát (3,9 a 90 lovas dízel, 3,85 az 1.4 T-Jet Dynamic, nem kevés extrával), de 120 lovas 1,4-es turbó Bravót is ad a Fiat. És azok is szépek, ha nem is annyira aranyosak és praktikusak, mint a tolóajtós Qubo.

Totalcar értékelés - Fiat Fiorino Qubo Dynamic - 2008

Ilyen kis helyre ilyen praktikus autót építeni: ejha! Bazi drága, nem is megy, de a tolóajtók komfortja – családosok tudják, miről beszélek – sokat jelent a családi kisautók paradox kategóriájában.