2006.01.20. 08:40

Adatlap Toyota Rav4 Rav4 - 2006

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 152 LE @ 6000 rpm
  • 194 Nm @ 4000 rpm
  • 4 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.0 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • 7 385 000 Ft

Adatlap Toyota Rav4 Rav4x - 2006

  • 2231 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 177 LE @ 3600 rpm
  • 400 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.3 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • 9 760 000 Ft

Nemet váltott. Végük az édes, barbis formáknak, a széltében és hosszában is megnőtt buta, nagy test már sokkal inkább illik a kigyúrt Kenhez. A női autó - férfiautó vita valószínűleg eldőlt, bár eddig is vették-vitték, nemre való tekintet nélkül.

RAV4 történelem

A RAV4 neve a Recreational Active Vehicle (magyarán hobbiterepjáró) szavak kezdőbetűiből áll össze. Fejlesztési munkálatai 1986-tól folytak a Toyotánál, és az első tanulmányt 1989-ben mutatták be a Tokio Motor Show-n. De egészen 1994-ig kellett várni, hogy az első gyártásra kész modellt a genfi motorshow-n megláthassuk.

Az első generációs RAV4 2000-ig nagyjából változatlan maradt, ekkor jött a nagy átalakulás. A játékos hobbiterepjáró sokkal szigorúbb külsőt kapott, valamint a háromajtós mellé egy hosszabb és kényelmesebb ötajtós változatot is. A 2004-es év apró kozmetikai beavatkozásai alig-alig módosítottak a RAV4 megjelenésén, de most 2006 elején itt a legújabb, a harmadik generációs RAV4-es.

Világszerte - Európában is - ez a legkeresettebb kompakt SUV, kontinensünkön 2005 végéig 655 000 darabot adtak el belőle. A Toyota minden bizonnyal szeretné remek pozícióját megtartani, de hogyan? Kényeztessük el a vevőket? Építsünk temérdek extrát, biztonsági berendezést már az alapváltozatba is, ezzel megalakítva a kompakt SUV-ok prémium kategóriáját? Nem rossz elképzelés, RAVasz gondolat.

A legújabb RAV4-et alaposan átdolgozták. Vadonatúj az ötajtós karosszéria (a háromajtósból olyan kevés fogyott az utóbbi években, hogy teljesen feladták). Formája hangulatában idézi ugyan az előző modellt, de a Toyota feláldozta az egyéniséget a praktikum oltárán.

Az egyszerre áramvonalasabb forma és a sokkal tágasabb beltér jellegtelen dobozt eredményezett, sajnos a RAV4 is beleolvad a SUV-ok szürke masszájába. Nincs már az oldalán a jellegzetes merevítő díszborda, helyette van seatos dynamic line: a hátsó sárvédő felső élétől finom, alig látható, íves törésvonal fut az ajtókon át az első sárvédő felé.

Ugyaninnen fut egy a hátsó lámpa felé is. Nagyjából ennyi töri meg a dobozformát, meg az ajtók alján kialakított mélyedés. Szemből nézve a legjobb, a szélesebb sárvédőktől sokkal morcabb, harciasabb lett. Hátulról mond a legkevesebbet.

Egyszerre lett hosszabb és szélesebb, nemcsak kívül, beül is. A beltér 85 mm-rel lett hosszabb, ebből az utasoknak 55 mm növekmény jutott. Vállmagasságban plusz 8 centit kaptunk, hátul a fejtér is nőtt. Sok panasz érte az előző RAV4 csomagtartóméretét, ez nem jogos többé, a csomagtartó mérete 47%-kal nőtt.

Az oldalra nyíló csomagtérajtót kinyitva kétoldalt praktikus füleket találunk, ezekkel a hátsó üléssor egy laza mozdulattal billenthető előre, akár osztva is. Miután a hátsó üléssort a földdel tettük egyenlővé, már tényleg óriási a hely, 1469 liter.

A csomagtér mérete az ülések előre-hátra tologatásával is rugalmasan változtatható a lábtér vagy a csomagok rovására, döntse el ki-ki, neki mi a fontosabb, emellett a támlájuk is szakaszosan dönthető. Na nem csak, hogy lehajtsuk, hanem hogy az utas is beállíthassa a kényelmes állapotot.

Miután a nagyja cuccunkat beraktuk a csomagtartóba, rekeszhegyek várják az apró holmikat. Kesztyűtartóból mindjárt kettő van, egy kulccsal zárható - igény szerint hűtős rekesz -, és egy nyomógombos, vicces, rolós. Középen a kartámla alatt dupla rekesz, természetesen pohártartós zsebek az ajtókban és a váltókar előtt, no és a napszemüvegnek tetőből kihajló tok. A piperetükör fullos, behúzhatós, világítós.

Belül mindenképpen jobban tetszett a RAV4. A lekerekített ívek harmonikusan futnak az egyik oldaltól a másikig. Az ajtóbelsők furfangos kialakításúak, a bumerángnak álcázott kilincs az egyik kedvencem. Idei újdonság a háromórás, mutatós műszerfal. A fehér beosztások narancsos derengéssel kellemes látványt nyújtanak.

A GPS navigációs rendszer folyadékkristályos kijelzője még ragyogó napsütésben is leolvasható. Nagyon kényelmes, jó fogású a bőr kormánykerék. Magassága állítható, nekem tökéletesen megfelelt. A kapcsolók abszolút praktikusak, bár a kétzónás klíma kapcsolójához hasonló karikákat már láttunk a SsangYong Kyronban.

Az alapverzió vezetőülése kifejezetten kényelmes, bár csak mechanikus állításra volt lehetőségünk. Az elektromosan beállítható extrás bőrüléseknek viszont szinte semmi oldaltartásuk sincs.

A RAV4 métereinek növelésével terepjárós felsőbbrendűségi érzésünk is dagadt, ezt példamutató önmegtartóztatással mégsem éltük ki a luzitánok kis falvait átszelő, régi falakkal szegélyezett utakon. Az új RAV4 kétfajta dízel és kétfajta benzines motorral készül. Elsőként a 2.0 VVT-i benzinest teszteltük.

A soros négyhengeres motor már régi ismerős a Toyotától. Ötsebességes kézi váltóval és négyfokozatú automatával választható. Utóbbit próbáltuk, mind közül a leglustábbnak bizonyult. 12,0 másodperc alatt gyorsul százra, egy-egy előzés előtt komolyabb számításokat kell végezni. A pillanatnyifogyasztás-mérő csíkja komolyabb gázra lépéstől azonnal felkúszott a maximális 30-as számig. Az LCD kijelzőn az átlagfogyasztás 12,1-en maradt egész úton, ami kicsit több, mint a gyár adat városban.

Ahogy sokan mondják, egy terepjáróba botorság benzinest választani, ha van hozzá remek dízel is. Méghozzá a kompakt SUV-ok között a legerősebb. A Toyota kétfajtával is megörvendezteti a vevőt. A 2,2-es D-4D 180 motort először az Avensisbe rakták bele, majd a tavaly év végén a Corolla Versóba is. Baromira könnyű blokk, mivel dízelsége ellenére alumíniumból készült, emellett 15,8:1-es kompressziója igen alacsony.

Mindez azért, hogy jobban menjen, és kevesebbet fogyasszon. Maximális nyomatékát (400 Nm) 2000-2600 között adja le. 9,3 mp alatt gyorsul százra, és a sebességmérő mutatóját kétszáz fölé tornáztathatjuk. Az elképzelések szerint ez a blokk csak a RAV4X-hez jár.

Totalcar értékelés - Toyota Rav4 Rav4 - 2006

7
TC

A RAV4 már nem diktálja a divatot. Csendben beleolvad az autómasszába, nem nyújt élményautózást, viszont tényleg olyan autó, amivel nyugodtan elengedi az ember a feleségét és a gyerekeit bárhová, bármilyen időjárásban. Erre való, és kész.

Az oldalról ajánljuk

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

8 perce
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00