Nemet váltott. Végük az édes, barbis formáknak, a széltében és hosszában is megnőtt buta, nagy test már sokkal inkább illik a kigyúrt Kenhez. A női autó - férfiautó vita valószínűleg eldőlt, bár eddig is vették-vitték, nemre való tekintet nélkül.
RAV4 történelem
A RAV4 neve a Recreational Active Vehicle (magyarán hobbiterepjáró) szavak kezdőbetűiből áll össze. Fejlesztési munkálatai 1986-tól folytak a Toyotánál, és az első tanulmányt 1989-ben mutatták be a Tokio Motor Show-n. De egészen 1994-ig kellett várni, hogy az első gyártásra kész modellt a genfi motorshow-n megláthassuk.
Az első generációs RAV4 2000-ig nagyjából változatlan maradt, ekkor jött a nagy átalakulás. A játékos hobbiterepjáró sokkal szigorúbb külsőt kapott, valamint a háromajtós mellé egy hosszabb és kényelmesebb ötajtós változatot is. A 2004-es év apró kozmetikai beavatkozásai alig-alig módosítottak a RAV4 megjelenésén, de most 2006 elején itt a legújabb, a harmadik generációs RAV4-es.
Világszerte - Európában is - ez a legkeresettebb kompakt SUV, kontinensünkön 2005 végéig 655 000 darabot adtak el belőle. A Toyota minden bizonnyal szeretné remek pozícióját megtartani, de hogyan? Kényeztessük el a vevőket? Építsünk temérdek extrát, biztonsági berendezést már az alapváltozatba is, ezzel megalakítva a kompakt SUV-ok prémium kategóriáját? Nem rossz elképzelés, RAVasz gondolat.
A legújabb RAV4-et alaposan átdolgozták. Vadonatúj az ötajtós karosszéria (a háromajtósból olyan kevés fogyott az utóbbi években, hogy teljesen feladták). Formája hangulatában idézi ugyan az előző modellt, de a Toyota feláldozta az egyéniséget a praktikum oltárán.
Az egyszerre áramvonalasabb forma és a sokkal tágasabb beltér jellegtelen dobozt eredményezett, sajnos a RAV4 is beleolvad a SUV-ok szürke masszájába. Nincs már az oldalán a jellegzetes merevítő díszborda, helyette van seatos dynamic line: a hátsó sárvédő felső élétől finom, alig látható, íves törésvonal fut az ajtókon át az első sárvédő felé.
Ugyaninnen fut egy a hátsó lámpa felé is. Nagyjából ennyi töri meg a dobozformát, meg az ajtók alján kialakított mélyedés. Szemből nézve a legjobb, a szélesebb sárvédőktől sokkal morcabb, harciasabb lett. Hátulról mond a legkevesebbet.
Egyszerre lett hosszabb és szélesebb, nemcsak kívül, beül is. A beltér 85 mm-rel lett hosszabb, ebből az utasoknak 55 mm növekmény jutott. Vállmagasságban plusz 8 centit kaptunk, hátul a fejtér is nőtt. Sok panasz érte az előző RAV4 csomagtartóméretét, ez nem jogos többé, a csomagtartó mérete 47%-kal nőtt.
Az oldalra nyíló csomagtérajtót kinyitva kétoldalt praktikus füleket találunk, ezekkel a hátsó üléssor egy laza mozdulattal billenthető előre, akár osztva is. Miután a hátsó üléssort a földdel tettük egyenlővé, már tényleg óriási a hely, 1469 liter.
A csomagtér mérete az ülések előre-hátra tologatásával is rugalmasan változtatható a lábtér vagy a csomagok rovására, döntse el ki-ki, neki mi a fontosabb, emellett a támlájuk is szakaszosan dönthető. Na nem csak, hogy lehajtsuk, hanem hogy az utas is beállíthassa a kényelmes állapotot.
Miután a nagyja cuccunkat beraktuk a csomagtartóba, rekeszhegyek várják az apró holmikat. Kesztyűtartóból mindjárt kettő van, egy kulccsal zárható - igény szerint hűtős rekesz -, és egy nyomógombos, vicces, rolós. Középen a kartámla alatt dupla rekesz, természetesen pohártartós zsebek az ajtókban és a váltókar előtt, no és a napszemüvegnek tetőből kihajló tok. A piperetükör fullos, behúzhatós, világítós.
Belül mindenképpen jobban tetszett a RAV4. A lekerekített ívek harmonikusan futnak az egyik oldaltól a másikig. Az ajtóbelsők furfangos kialakításúak, a bumerángnak álcázott kilincs az egyik kedvencem. Idei újdonság a háromórás, mutatós műszerfal. A fehér beosztások narancsos derengéssel kellemes látványt nyújtanak.
A GPS navigációs rendszer folyadékkristályos kijelzője még ragyogó napsütésben is leolvasható. Nagyon kényelmes, jó fogású a bőr kormánykerék. Magassága állítható, nekem tökéletesen megfelelt. A kapcsolók abszolút praktikusak, bár a kétzónás klíma kapcsolójához hasonló karikákat már láttunk a SsangYong Kyronban.
Az alapverzió vezetőülése kifejezetten kényelmes, bár csak mechanikus állításra volt lehetőségünk. Az elektromosan beállítható extrás bőrüléseknek viszont szinte semmi oldaltartásuk sincs.
A RAV4 métereinek növelésével terepjárós felsőbbrendűségi érzésünk is dagadt, ezt példamutató önmegtartóztatással mégsem éltük ki a luzitánok kis falvait átszelő, régi falakkal szegélyezett utakon. Az új RAV4 kétfajta dízel és kétfajta benzines motorral készül. Elsőként a 2.0 VVT-i benzinest teszteltük.
A soros négyhengeres motor már régi ismerős a Toyotától. Ötsebességes kézi váltóval és négyfokozatú automatával választható. Utóbbit próbáltuk, mind közül a leglustábbnak bizonyult. 12,0 másodperc alatt gyorsul százra, egy-egy előzés előtt komolyabb számításokat kell végezni. A pillanatnyifogyasztás-mérő csíkja komolyabb gázra lépéstől azonnal felkúszott a maximális 30-as számig. Az LCD kijelzőn az átlagfogyasztás 12,1-en maradt egész úton, ami kicsit több, mint a gyár adat városban.
Ahogy sokan mondják, egy terepjáróba botorság benzinest választani, ha van hozzá remek dízel is. Méghozzá a kompakt SUV-ok között a legerősebb. A Toyota kétfajtával is megörvendezteti a vevőt. A 2,2-es D-4D 180 motort először az Avensisbe rakták bele, majd a tavaly év végén a Corolla Versóba is. Baromira könnyű blokk, mivel dízelsége ellenére alumíniumból készült, emellett 15,8:1-es kompressziója igen alacsony.
Mindez azért, hogy jobban menjen, és kevesebbet fogyasszon. Maximális nyomatékát (400 Nm) 2000-2600 között adja le. 9,3 mp alatt gyorsul százra, és a sebességmérő mutatóját kétszáz fölé tornáztathatjuk. Az elképzelések szerint ez a blokk csak a RAV4X-hez jár.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
