Új lökhárító és hűtőrácsok! Új fényszórók! Új felnik! LED-es hátsó lámpák! Új navigáció, rádió, csendesebb klíma! Tessék kapaszkodni: öt új szín! Gyakorlatilag ennyi. Plusz a 150 lovas dízel, a belső anyagminősége meg egy picit gagyibb lett.
Eszköz vagyunk csupán az autógyártók kezei között. A Renault elreptetett Párizsba ebédelni (még aznap vissza is hozott), megmutatta az "új" Scénicet, amit aztán tényleg meg nem lehet különböztetni az eddigitől, és a sajtótájékoztatón meg is mondták: szándékuk a frissítéssel, hogy a modell visszanyerje korábbi pozícióját a piacon. Eddig 1 063 000 kelt el belőle 69 országban, de lassul a tempó.
A visszagyorsításhoz pedig az kell, hogy az emberek halljanak, olvassanak, azaz mi, a sajtó beszéljünk, írjunk róla. A fészliftek célja egyre kevésbé az autó jobbá tétele, a hibák kiküszöbölése (például a benzines Renault-knál sok-sok Népítéletünkben említett, állandóan tönkremenő gyújtótrafók lecserélése végre), mint ok a sajtómegjelenésre. Rajtunk ne múljon, íme. Mindenesetre én szóltam: Ön, mint piac, itten mostan manipulálva lesz!
Thalia IV?
A Renault különben nagy mestere és művelője a modellfrissítésnek, pár hónapja az "új" Mégane bemutatóján vehettem részt, ma, e cikk megjelenése napján pedig a Thalia IV. fázisát leplezik le előttem, akármi legyen is az.
Különben jó autó a Scénic, nagyon szeretem, alighanem azt venném a kategóriából - ez most sem változott. Megmaradt - a puha bevonaton kívül - minden, amiért szeretni lehetett: a futurisztikus műszerfal, a mókás kis bajszok a kormányon, az elektromos reteszelésű, előre-hátra csúsztatható tapsifüles könyöklő, a gyorsan, könnyen variálható belső, a kényelmes, békés hangulat utazás közben. Ezekről már részletesen be is számoltunk korábbi tesztjeinkben ( dízel kicsi, benzines kicsi, dízel nagy). Olvassák őket bátran; hiába "új" a 2007-es modell, minden eddigi megállapításunk továbbra is megállja a helyét.