Almát a körtével

2005.08.23. 06:38

Adatlap Seat Toledo 1.6 Mpi Stylance - 2004

  • 1595 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 102 LE @ 5600 rpm
  • 148 Nm @ 3800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.0 másodperc
  • Végsebesség:
    181 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • 4 880 000 Ft


Hosszú életre számító családoknak bőven elég, és akkor a fogyasztás sem veszélyes. Nem úgy, ha sietős a dolgunk: 10-11 litert simán lenyel. 1600 kilométert mentem vele (jórészt sztrádán és főúton), de 9 alá sohasem csökkent. 10%-kal nehezebb az elődjénél, és úgy tűnik, üzemanyagból is elkéri a többletet. Vagyis ha pusztán benzinspórolásból (és nem az 1,3 millió forintos különbség miatt) vásárolná az 1,6-ost a kétliteres FSI helyett, ne tegye.


Az erőlködés a falánkságból is kitűnik, de még jobban a zajból. Száznál háromezer-háromszázat pörög. Botrány, hogy egyliteres vacakok is kisebb fordulaton járnak. Száztíznél kezd el morogni, 145-nél, kicsivel ötezer alatt harsogni. Ha ugyanezt a tempót lejtőn tartjuk, azonnal eltűnik az ordítás.

Ritkán lovagolok ilyesmin, de az új egyhatos Toledóban nincs szigetelés a motorháztetőn. A csupasz lemez veri vissza a zajt, hadd áradjon az utasfülkébe. Talán ötezer forintot spóroltak vele, de félmilliót veszítettek a minőségérzeten. A régiben van. Az új dízelben is. Tehát ismerik a problémát, csak itt nagyvonalúan kezelik.

Tulajdonképpen nem rossz ez a motor, csak kicsit alulméretezett. Sajnos, az A4-es is ezzel indul, rendesen rombolva az Audi presztízsét; abba meg bele sem merek gondolni, hogy az új Passat kombiban milyen keservesen muzsikálhat.

Komfortfokozat


A két autó belseje nagyjából azonos, elfogadható anyagokból készült. A korábbi kényelmes négy főnek, csomagjaik bőven elférnek a fél köbméternyi (bár szűkös nyílású) csomagtartóban. Fekete majd' minden; én jobban szeretném világosabb árnyalatokban, de ez van. Ülései tágasak, a lábak sem kényszerülnek zsugortartásba. Van benne minden, ami szem-szájnak ingere: automata klíma, gyári hifi 8 hangszóróval, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos ablakok, beavatkozás nélkül sötétedő belső tükör, miegymás.

Az újról: eltántoríthatatlanul a hagyományos formákért rajongóként nem szeretem a dagadt jószágokat. Viszont hosszához képest olyan tágas, hogy ha nem is változtatok rögeszmémen, legalább értem az ilyenek vásárlóit. A tetőt akkor sem súrolná a frizurám, ha tarajos punk lennék. A kevéssé sudár alkatomra beállított ülés és a hátsó pad között félelmetes szakadék tátong.


A férőhelyek környezete mindenfelé tágas, ezért különösen érthetetlen, miért ilyen szűk a vezetőé. Szélesebb tomporral panaszkodni fognak a kemény oldalpárnákra, ráadásul a jobb oldalon a biztonsági öv csatja nyomja a combot. A műszerfal informatív, kár, hogy a kilométerórába belóg a cső alakú takaró. A beépített hifi jó közepes. Csakúgy, mint az elődnél, a tempó növekedésével magától növekszik a hangerő, kár, hogy nem kalibrálták jól.

Normális szintről indulva 130 körül minden mást túlüvölt. Még szerencse, hogy később elromlott (vagy kikapcsoltam?). Esetünkben kétzónás volt a klíma, praktikus tolatóradarral kaptuk, a belső visszapillantót sem kell facsargatni. És hát a remek tempomat: előre örültem, hogy az egyhuzamban levezetni óhajtott 600 kilométer sem okoz lábgémberedést a gázon. Hiú ábránd volt.

Alkalomszerűen működött, általában újraindítás után igen, aztán második próbálkozásra nem. Egyszer erős emelkedőn, százharmincnál döntött a sztrájk mellett, (nagy ijedtségemre) váratlan lassulást okozva. Aztán végképp megmakacsolta magát. Lehet, hogy egy apró kontakthiba, de bosszantó.

Vezessünk!


A két teljesen eltérő felépítésű, súlypontú autó gyakorlatilag egyformán viselkedik. Tapadnak az úthoz, fekszik a kanyart, nem hintáznak, de nem is pattognak. Az előzőnél ezen nem csodálkoztam, de hogy a nagy mafla új ilyen jó lesz, kellemes meglepetés. Természetesen a mostani Toledo érzékeny az oldalszélre. Főleg akkor érezhető, ha tereptárgyak vagy kamionok árnyékából lépünk ki. Én ezt vártam, mert mind így viselkedik; ezért csodálkozom, ha mások az effélékről mást állítanak. Azt feltételezem, hogy nem mentek ötvennél többel oldalirányú fuvallatban, esetleg egyszerűen hazudnak.


A hasonló rugózáscsillapításhoz teljesen eltérő kormánymű-rásegítés tartozik. A korábbi nagy erőt kíván, az új pehelykönnyű. Jobb volna egy ésszerű kompromisszum, mert az elsőt egyesek rühellik az állandó izomláz miatt, a másiknál meg semmi, de semmi visszajelzést nem kapunk az útról. Megmondom őszintén, amikor erről olvastam, mindig a rátarti szakbarbárság jutott az eszembe. Utólagosan követem meg a kollégákat, mert valóban kínos, ha kormány a megcsúszás előtti pillanatban is a biztonság csalfa érzetét kelti a sofőrben.

Seat Toledo

A fék az előzőben észrevehetetlenül, vagyis jól dolgozik. A frissebben viszont sokkal harapósabb, megszokást kíván. Ha erősen bólogató új Toledót látunk, vezetője valószínűleg ormótlan lábbelit visel.

Képzeljük csak el, mit szól a csinos, karcsú énekesmadár hitvese, amikor nászuk után asszonya egy kövér, formátlan fiókának hordja mázsaszámra a táplálékot. Előbb kérdezés nélkül lekever egy jókora pofont, majd megpróbálja kitessékelni a zabigyereket. Pedig csak egy kakukk pottyantotta tojását a fészekbe. Talán hasonlóan értetlenkednek a Toledót messziről elkerülő Seat-vásárlók.

Az oldalról ajánljuk

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

23 perce
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44