Lélekben Audi

2004.02.17. 11:01

Adatlap Kia Sorento Ex - 2002

  • 2497 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 170 LE @ 3800 rpm
  • 392 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.0 másodperc
  • Végsebesség:
    182 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 8 059 000 Ft

 
  A patinás koreai
 
  Magyarországon a Daewoo és a Hyundai talán ismertebbek, de Korea legrégibb autógyártója az 1944-ben alapított KIA. A Hyundai Csoporthoz tartozó KIA évente világszerte több mint egymillió járművet ad el.

Nyugodtan lehetne a Sorentóban dőlésszögmérő is, mert egész jó terepjáró. 4,6 méteres hosszúsága miatt nem a keresztirányú árokmászás bajnoka, de a hasmagassága ( ) és a terepszögei (27,9 és 26,4) is elfogadhatóak. Ráadásul alapáras az önzáró hátsó differenciál, ami speciel az én terepjárásom alkalmával bizonyítottan nem működött. Ha működik, talán el sem akadok, mert a bal hátsó kerék szilárd talajt fogott, csak a jobb hátsó pörgött ki. Egy működő sperr-rel le is rúgta volna magát a buckáról.

A puszta méretek és a négykerék-hajtás terepen sok mindenre elegendő, az apró finomságok akkor jönnek ki, ha kicsit gyorsabban kezdünk közlekedni a földutakon. A Sorento futóműve ilyenkor fantasztikus brillírozásba kezd; két szoft-terep-kedvencem, a Subaru Forester S Turbo és az Audi Allroad Quattro ugrottak be, mint hasonlóan kellemes, megnyugtató, puha, de határozott futású autók. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, amit jól terveztek és raktak össze, mert tudja mindazt, amiért ezt a konstrukciót szeretni lehet. Jó irányíthatóság, akciózáskor mindig korrekt visszajelzés az útról és az autóról. Több helyütt olvastam, hogy a Porsche hangolta, akár igaz is lehet, nagyon jó. A jó irányíthatósághoz megfelelően merev karosszéria is kell, és bár a Sorento alvázas konstrukció, a tavalyi Euro NCAP-törésteszten négy csillagot kapott (hasonlóan az ML-Mercedeshez és a Range Roverhez).

A hátsó futómű merev híd, ötkaros multilink felfüggesztéssel. Az elöl ülők bármikor elhinnék, hogy nem is merev a tengely, mert a Sorentót vezetni közúton is élvezetes, a hátul ülőknek viszont a legkarizmatikusabb píáros se adná be a multilinket, mert a magyaros úthibákon a hátsó tengelyhez közel ülőket azért nem kényezteti túlságosan a Sorento. Az alumínium kerekek (16 coll) alapárasak, a képeken látható vasfelni csak a téli gumik miatt van az autó.

Kia Sorento

Nekem ez most a kategória legjobb vétele. Szép is nagy is, jó is, a fogyasztás horror, de talán kézi váltóval civilizált szinten tartható. És bele se merek gondolni, pár év múlva menyire ellenállhatatlan vétel lesz egy használt Sorento.

 
  Amit a Kia Sorentóról még tudni kell:
 
  – bal hátsó lámpa: 37 884 Ft + áfa
– jobb első tükör: 49 971 Ft + áfa
– első fékbetét garn.: 19 925 Ft + áfa


A kötelező szervizek árai :
15 000 km: 36 876 +1,4 óra
30 000 km: 60 639 +2,5 óra
45 000 km: 43 588 +1,4 óra
60 000 km: 60 639 +2,6 óra
75 000 km: 36 876 +1,4 óra
90 000 km: 67 351 +2,5 óra
Nem tartalmazza: fékbetét cserét.

Az árak tájékoztató jellegűek, a forgalmazó bocsátotta rendelkezésünkre.
 
  Műszaki adatok
 
  hosszúság: 4567 mm
szélesség: 1863 mm
magasság: 1724 mm
tengelytáv: 2710 mm
nyomtáv: 1580 mm
csomagtartó: 897 l
hengerűrtartalom: 2497 ccm
teljesítmény: 140 LE@3800
nyomaték: 314 Nm@2000

  Értékelés: 4 csillag, ha nem fogyasztana ennyit, 5          

Hello

a Kia Sorento cikkedre szeretnek reagalni, az emlitett 18 literes fogyasztas miatt. Hamarosan ujauto vasarlas elott allok, es elegge valoszinu hogy a sorento lesz az. Eppen ezert voltam mar tesztvezetni a 3.5-os V6 valtozatot es a 2.5 dieselt. Mindegyiket automata valtoval. A benzinest 24 oran keresztul hasznaltam, a dieselt kb. 3 orat, tehat szerencsere a fogyasztasukat is tudtam ellenorizni. A benzinesnel kb. 16 literre jott ki, a dieselnel pedig 11-re -- ugy, hogy tesztido 80 tobb mint fele egy mely hoval boritott szantofoldon telt el, tobbnyire 4LO uzemmodban (a hatso diffi csak ekkor zart). En svajcban elek, es eppen ezert az egyetlen dolog amire tippelnek, az az hogy rossz minosegu gazolajat tankoltatok, vagy egyszeruen atvertek benneteket a benzinkuton. Javaslom hogy nezzetek megegyszer utana a fogyasztasnak, mert ha igazam van, az auto az 5-pontos ertekelest is megkaphatja....

udv
Gergo

ps. ajanlom a www.sorento-forum.de -t, ahol sok tulajdonos ir fogyasztasi ertekrol, sok kep es teszt van. Peldaul egy Sorento es egy Touareg versenye egy sipalyan felfele -- a Touareg elakadt feluton.

Tisztelt Winkler Úr,

Szerintem annál a Sorentonál valami nem stimmelt ( a fogyasztás terén). Nekem egy Hyundai gyártmányú kisbuszom van (Hyundai H1), ami picit nagyobb, mint a Sorento (50 cm-rel hosszabb, 20 cm-rel magasabb, szélte kb ugyanaz, üres súlya 1800 kg, teljessel 3000 kg). Motorból ugyan az a 2,5 TD van benne és városban 11-12 litert eszik hajtástól, forgalomtól, stb-től függően (országúton 7,5 (90 km/h) 8,5 (110 km/h)). Átlag fogyasztás 9-10 körül van még így télen is (fele-fele város-vidék). Ezért merül fel bennem az a gondolat, hogy a 18 liter, az vagy egy rosszul beállított motor, vagy esetleg a terepezés hatása. Szerintem autódokinak meg kellett volna mutatni, lehet azonnal kiböki mi a gond. Üdv:
GrG

Winkler úr:
-Háromszor tankoltunk. Egyszer terepezés volt benne, egyszer sok sztráda 140-es átlaggal, harmadszor 100 km város. És mindig horror értékek jöttek ki, de magam is szívesebben hinném a 12-13 litert.

< >