Nissan Almera (1999)

Nissan Almera (1999) törésteszt

2001.09.25. 15:13

Az Almera biztonsági övei felmondták a szolgálatot az első vizsgálatok során, így ezek revíziója után sor került az újratesztelésre, de ez sem hozott fényes eredményeket.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 14(41%)

 
   
   

A frontális ütközésben a vezetőoldali légzsák ellenére a sofőr mellkasa életveszélyes erővel a kormánykerék alsó szegmensének ütközött.
A lábakat a műszerfal alatti agresszív szerkezetek fenyegették, míg a lábfejekre a hátracsúszó pedálsor volt veszélyes. Bár oldalsó légzsákot nem szereltek az autóba, az ajtó borítása csökkentette valamelyest a mellkasra eső erőhatást, de az új oldalvédelmi szabályozást nem tudta teljesíteni az Almera, innen adódik az áthúzott második csillag.
A gyermekülések rögzítésére a hátsó biztonsági övek szolgálnak, de az öv csatja nem tűnt teljesen kompatibilisnek az egyik üléssel. Ennek ellenére az ütközéseknél jó védelmet nyújtottak, minimális nyaksérülési eséllyel a másfél éves számára a frontális ütközésben.
Elgázolt gyalogosok nem számíthatnak különösebb védelemre, a fejütközési pontok egy része csillapítja az ütés erejét, de a lökhárító szinte semmilyen párnázatot nem tartalmaz. A Nissant alaphelyzetben felszerelik vezetőoldali légzsákkal, szervokormánnyal és biztonsági öv előfeszítővel, és a JN1FAAN15U020001 utáni alvázszámú autók légzsákja már módosított kivitelben érkezik.