Volkswagen EOS (2006)
Volkswagen EOS (2006) törésteszt
A Volkswagen kupé-kabrióját nyitott tetővel zúzta az NCAP. Nem esett ki belőle senki, de öt csillagot se szerzett.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 31
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 40 (82%)
Gyalogosbiztonság: 13 (58%)
Az autók passzív biztonságát vizsgáló minősítő intézet praxisában az EOS volt a harmadik alsó-középkategóriás cécé. A Renault Mégane nyitható tetejű változata az elöl ülők védelmére egy csillaggal többet, a gyerekekére eggyel kevesebbet kapott. A Peugeot 307 CC az EOS-hoz hasonlóan négy csillagra volt jó; 2003-ban, maikor őt törték, még nem nézték a gyermekvédelmet. Érdekes nemzetközi összeesküvést sejtet viszont, hogy mindhárom hajtogatható keménytetős kabrió két csillagot kapott az elgázolt gyalogosok védelmére!
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Balkormányos, 1,6 literes benzines Ambiente felszereltségi szintű EOS-ok álltak sorba a vesztőhelyen. Csak a szívfájdítás végett: darabját nálunk 6,4 millió forintért mérik. Az autókban front-, oldal- és fejlégzsákok lapultak robbanásra készen, minden ülés övéhez járt előfeszítő - erőhatároló viszont csak az elsőkhöz. A hátsó üléseken ISOFIX-dokkolórendszer várta a babaszékeket. Az EOS csak a vezető és a mellette ülő övének bekötésére figyelmeztet. A meglepően súlyos, 1472 kilós autók irányíthatóságát valós viszonyok között ABS és ESP is segíti, persze ezekre itt és most nem volt szükség. A teszteredmények a WVWZZZ1FZ7V022477 alvázszám után gyártott autókra érvényesek.
A félátfedéses frontális ütközésben az EOS A-oszlopa 21 millimétert mozdult hátra, ami - tekintve, hogy tető nélküli autóról beszélünk - igen csekély torzulás. A kormány sem volt túl rakoncátlan, 54 millimétert mozdult balra, egy centit hátra, két és felet felfelé. Az anyósülésre pakolt bábu védelmére maximális pontszámot adott az NCAP, a sofőr lábterében viszont akadt pár probléma.
A pedálok még hagyján: a fék hátrahajlott ugyan vagy hét centit, és fel is úgy hatot, de ez nem okozott különösebb panaszokat Hybrid III-nak, a sofőrbabának. A kormányoszlop, a kormány magasságállító karja és a gyújtáskapcsoló tömbje viszont igen, a plasztiktérden és -combon komoly sérülésveszélyt regisztráltak.
Az oldalütközési próbához és a póznateszthez becsukták az EOS tetejét. Az előbbit maximális pontszámmal teljesítette az autó, viszont a 29 km/h-s oszlopnak vágódásnál jelentkezett pár aggasztó hiba. Először is kinyílt az ütközésoldali ajtó, emiatt az EOS mindjárt elbukott egy pontot. A tető is elmozdult az A-oszlop végéről, az illesztés nem bírta ki az ütközés erejét. Bár az itt tapasztalt deformációk nem jelentettek közvetlen veszélyt a próbababákra nézve, a VW - így tájékoztatta az NCAP-et - nekiállt kinyomozni, mi okozhatta ezt a konstrukciós problémát, és kijavítja a hibát.
Bár nem kifejezetten családi autó, az EOS nagyon szépen bánik a gondjaira bízott gyerekekkel. A Fair Bimbo Fix ülésekbe kötött, ISOFIX-szel rögzített növendék dummy-k védelmére maximális pontszámot kapott az autó. Egy csillag így is odaveszett, a szokásos NCAP-nyavalygások miatt. Nem látszik egyértelműen, hogy az utasoldali légzsák ki- vagy épp be van-e kapcsolva. Az ISOFIX-kampók jelenlétét nem jelölték egyértelműen. Az utasoldali légzsák és az utasülésre menetiránynak háttal bekötött gyerekülés veszélyes inkompatibilitását egy könnyen leszedhető matrica jelzi csupán.

Az EOS átlagosan gyalogosbarát. Puha orra a lábszárakat nem bántja, csupán a jobb saroktól kell kicsit óvakodni, itt valamiért keményebbre sikeredett a lökhárító. Egy combra-csípőre szakosodott ortopéd sebészmaffia viszont nyilvánvalóan lefizette az EOS tervezőmérnökeit, ezért a motorháztető elülső éle késpengeszerűen kegyetlen kiképzést kapott. A motorháztető a szélein veszélyes, középtájt viszont igyekszik megóvni az áldozat fejét-felsőtestét. A szándék nyilvánvaló: ide esnek az eltört medencéjű elgázoltak, akiket életben kell tartani, különben nem lesznek fizetőképes kuncsaftjai a már említett bűnszövetkezetnek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
